کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلای جهانی 1304 دلار شد


کد خبر : ۴۷۸۹چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵:۳۰۲۷۸۴ بازدید

با تشدید تنش ها در اوکراین قیمت جهانی طلا در معاملات امروز 10 دلار افزایش یافت و به 1304 دلار در هر اونس رسید.

قیمت طلا امروز به دلیل افزایش خشونت ها در اوکراین افزایش یافت، درحالی که قیمت پلاتین و پالادیوم به دلیل نگرانی ها از افزایش تنش های کارگری در آفریقای جنوبی و اختلال در عرضه، رشد قابل توجهی داشت.

به دنبال مرگ 4 تن در جریان حفاظت از معدنچیانی که تصمیم به ترک اعتصاب 16 هفته ای گرفته اند، آفریقای جنوبی تدابیر امنیتی را در کمربند پلاتین این کشور افزایش داده است. این اعتصابات موجب توقف 40 درصد از تولید جهانی فلز پلاتین شده است.

صدها معدنچی روز سه شنبه، چوب دستی به دست با مسدود کردن جاده ها و به آتش کشیدن دکه های فروش سبزیجات در کنار جاده ها در نزدیکی معدن پلاتین در منطقه لانمین، تلاش کردند تا از خروج معدنچیان دیگر از این منطقه و بازگشتن به محل کارشان جلوگیری کنند.

در همین حال، قیمت طلا امروز با 10‌دلار افزایش به 1304 دلار در هر اونس رسید. خرید طلا در هنگام بروز وضعیت های غیرعادی سیاسی و اقتصادی، به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن به شمار می رود.جدایی طلبان طرفدار مسکو که در کمین نیروهای اوکراینی نشسته بودند روز سه شنبه 7 نفر را در کشتند. این بیشترین تلفات جانی نیروهای دولتی اوکراین در طی یک درگیری واحد از زمان اعزام این نیروها به شرق اوکراین برای کنترل آشوبهاست.

با تیره شدن روابط شرق و غرب به دلیل شورشهای صورت گرفته و ضمیمه شدن کریمه به روسیه، مسکو با خودداری از تمدید حیات ایستگاه فضایی بین المللی که یکی از نمادهای همکاری شرق و غرب پس از جنگ سرد بود، در پی تلافی تحریم های آمریکا بر آمده است.ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «ما فکر می کنیم که تنش های ژئوپلتیک در اوکراین که با بالا گرفتن ناآرامی ها در آفریقای جنوبی همراه بوده است، موجب تقویت قیمت ها خواهد شد.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها