کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

همدان، پرديس، سمنان نامزدهاي انتقال پايتخت؟


کد خبر : ۴۷۳۶یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۷:۰۹۵۰۳۳ بازدید

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از مطرح شدن سه شهر همدان، سمنان و پردیس به عنوان نامزدهای احتمالی انتقال پایتخت سیاسی خبر داد.

امیر خجسته، نماینده مجلس اظهار کرد: پس از تصویب نهایی طرح انتقال پایتخت در مجلس و اخذ نظر مثبت شورای نگهبان این طرح برای اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد. نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس، با بیان اینکه گزارش شور دوم طرح انتقال پایتخت در حال حاضر در نوبت قرائت و تصویب در صحن علنی مجلس قرار دارد، گفت:‌ انتقال پایتخت در شرایط کنونی کشور اجتناب‌ناپذیر بوده و برای ساماندهی امور باید صورت بگیرد. او درباره گزینه‌های پیشنهادی مطرح شده برای انتقال پایتخت سیاسی کشور، گفت: گزینه‌هایی چون همدان، سمنان و پردیس به عنوان گزینه‌های انتقال پایتخت مطرح هستند، اما باید با انجام بررسی‌های کارشناسانه مکان مناسبی را برای انتقال در نظر گرفت.

صحبت‌های این نماینده مجلس در حالی است که بنا بر مذاکرات اولیه مجلس و دولت، تا پایان مراحل کارشناسی کمیته مطالعاتی در مورد ضرورت انتقال پایتخت سیاسی از تهران به شهری دیگر، نام شهری به عنوان گزینه انتخابی مطرح نخواهد شد. کلیات طرح انتقال پایتخت اواخر سال گذشته به تصویب مجلس رسید. براساس این طرح چنانچه مجلس آن را تصويب نهايي كند شوراي عالي انتقال پايتخت تشكيل خواهد شد و اين شورا در بازه زمانی دو ساله جنبه‌های مختلف انتقال پايتخت سياسي از تهران را مورد مطالعه کارشناسی قرار خواهند داد و بعد از دو سال مطالعه، در صورت مثبت بودن نظر شورا، مطالعات کارشناسی برای مقصد انتقال پایتخت سیاسی آغاز خواهد شد. از این رو به نظر می‌رسد عنوان نام برخی از شهرها برای انتقال پایتخت سیاسی در مرحله کنونی به صورت قطعی نباشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها