کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خشکی زاینده رود تا اطلاع ثانوی


کد خبر : ۴۶۱۲۵دوشنبه، ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴:۲۹۲۷۰۸ بازدید

با توجه به کسری قابل توجه آب در مخزن سد زاینده رود، امکان دارد امسال تصمیمات جدیدی برای بازگشایی آب تا نوروز گرفته شود، اما آنچه مشخص ...
خشکی زاینده رود تا اطلاع ثانویخشکی زاینده رود تا اطلاع ثانوی

با توجه به کسری قابل توجه آب در مخزن سد زاینده رود، امکان دارد امسال تصمیمات جدیدی برای بازگشایی آب تا نوروز گرفته شود، اما آنچه مشخص است تا اطلاع ثانوی بستر زاینده رود در اصفهان خشک خواهد ماند.

سد زاینده رود با حجم مخزن یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب در حال حاضر فقط 132 میلیون مترمکعب ذخیره آبی دارد؛ به عبارتی حدود 90 درصد از مخزن این سد خالی است. هم اکنون حدود 10 درصد از مخزن سد زاینده رود آب پشت این سد ذخیره شده در حالی که در زمان مشابه سال گذشته این میزان 19 درصد از حجم مخزن بود.

کاهش بارش های سال آبی جاری در اصفهان و سرشاخه های زاینده رود نسبت به میانگین بلندمدت به 75 درصد می رسد. کاهش 75 درصدی بارش ها یکی از دلایل اصلی بی آبی زاینده رود است اما دلیل دیگر الگوی کشت اشتباه در استان اصفهان است که به برداشت های بی رویه از زاینده رود برای کشت منجر شده و هنوز برنامه ای مدون برای اصلاح این الگوی کشت وجود ندارد.

هنوز هیچ زمان مشخصی برای بازگشایی آب به سطح خشک زاینده رود اعلام نشده و با توجه به کسری قابل توجه آب در مخزن سد، امکان دارد امسال تصمیمات جدیدی برای بازگشایی آب تا نوروز گرفته شود، اما آنچه مشخص است تا اطلاع ثانوی بستر زاینده رود در اصفهان خشک خواهد ماند.

محمدعلی افشانی معاون توسعه عمران، امور شهری و روستایی وزیر کشور در سفر اخیر خود به اصفهان اظهار داشت: امسال شدیدترین خشکسالی را در 50 سال گذشته شاهد بودیم به همین دلیل میزان آب پشت سد به گونه‌ای نیست که بتوان آب را رها کرد./ تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها