کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عوارض برق سال 97 تعیین شد


کد خبر : ۴۶۰۸۸یکشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۲۵۱۴۶۸ بازدید

از سوی مجلس، میزان عوارض برق کشور هشت درصد مبلغ برق مصرفي در سقف 12 هزار و 800 میلیارد ریال تعیین شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی امروز یکشنبه 15 بهمن پارلمان بند ج تبصره 6 بودجه سال 97 کل کشور را تصویب کردند.

به گزارش ایران ‌جیب از فارس، بر اساس این بند، وزارت نیرو از طریق شرکتهای آبفای شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب، مبلغ یکصدوپنجاه (150)‌ریال از مشترکـــــان آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند که وجوه مذکور مشمول مالیات به نرخ صفر است.

همچنین نمایندگان مجلس بند ه این تبصره را نیز مصوب کردند که بر اساس آن عوارض موضوع ماده (5) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب 10 آبان 1394 به میزان هشت درصد(8%) مبلغ برق مصرفی در سقف دوازده هزار و هشتصد میلیارد (12.800.000.000.000) ریال تعیین می‌شود؛ البته مشترکین روستایی و چاههای کشاورزی از شمول حکم این بند معاف هستند.

در ادامه، وکلای ملت، تنفیذ حکم بند ب ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 18 اردیبهشت سال 87 را که در بند «و» تبصره 6 آمده بود، حذف کردند.

همچنین جز 3 این بند از تبصره 6 بودجه 97 کل کشور نیز که پیشنهاد توقف اجرای جزء 3 بند پ ماده 32 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور را داده و نیاز به 2 سوم رأی نمایندگان داشت، به رأی گذاشته شد و به علت عدم کسب این حد نصاب، طبق آیین نامه برای حذف آن رأی گیری به عمل آمد، که با مخالف نمایندگان روبرو شد، از این رو جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در جزء 3 بند پ ماده 32 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور آمده است:

معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی٬  معدنی و خدماتی در مناطق غیربرخوردار از اشتغال را به میزان معافیت های منظور شده در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی اعمال کند. توسعه واحد و نیز تولید کالای جدید در این واحدها به میزان سهم خود مشمول این حکم هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها