کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 97 + نحوه محاسبه


کد خبر : ۴۵۸۶۸دوشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۵۷۲۴۳۴۱ بازدید

حقوق کارمندان همه ساله با توجه به وضع اقتصادی کشور و میزان افزایش تورم حقوق کارمندان دولت نیز افزایش می یابد. در 4 بهمن ماه ...

حقوق کارمندان همه ساله  با توجه به وضع اقتصادی  کشور و میزان افزایش تورم حقوق کارمندان دولت نیز افزایش می یابد. در 4 بهمن ماه 1396 رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی خبر از نحوه افزایش 0 تا 20 درصدی حقوق کارمندان دولت در سال 97 را داد.

غلام رضا  تاج گردون  رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی درمورد افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده اذعان داشت که بسیاری از مردم جامعه جمهوری اسلامی ایران حتی شاغلان  در فقر زندگی می کنند و  شکاف در آمدی در ایران بسیار بالا است. هم چنین وی در ادامه حرف های خود گفت:  جهت حل نمودن این مشکل تصمیم به طرح  افزایش  پلکانی گرفتیم. به طوری که اگر کسی ۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان  حقوق دریافت می کند به میزان ۲۰ درصد افزایش  حقوق داشته باشد. در این صورت درآمد دو میلیون و سیصد هزار تومان مشمول دریافت ۱۸ درصد افزایش می شود. این روند تا سقف ۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان ادامه دارد و کسانی که ۵ میلیون درآمد ماهیانه دارند دیگر مشمول افزایش  حقوق نمی شوند.  تاج گردون بیان کرد:  هنگامی که توزیع درآمدها در کشور صحیح نیست اجرای این طرح نابرابری محسوب نمی شود.

جمشید انصاری در بخش خبری ۲۱ شبکه یک صداو سیمای ملی بیان کرد :  جداول مرتبط با امتیازات مزایا و حقوق  در لایحه دائمی شدن قانون خدمات  کشوری بین ۲۰ الی ۵۰ درصد افزایش گردیده است. وی ادامه داد: دولت هم چنین  هماهنگ و متناسب با شغل ها و شرایط خود تمامی این افزایش ها را جهت ایجاد عدالت بین کارکنان  دولت اجرا می کند.  هم چنین او افزود: با به تصویب کردن این لایحه  از شروع سال آینده  واحدهای عملیاتی دولت با مقررات  مستقل و جدایی اداره می گردند. به گونه ای کارمندان آن ها در منافع آن واحدها یا کم کاری ها شریک به حساب می آیند. انصاری اذعان کرد که در اجرای حکم ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه تلاش داریم عدالت را در پرداخت ها اجرا کنیم.

چنان چه که درگذشته  دستگاه هایی به وسیله مجلس برای کارمندان خود افزایش حقوق می گرفتند، بر مبنای لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری از این به بعد  تنها دستگاه هایی که تا کنون از این راه استفاده نکرده اند می توانند افزایش حقوق دریافت کنند . به طور کلی انصاری  بیان کرد : دولت ضریب ریالی برای سنوات به صورت میانگین برای سال آتی ۹۷  میزان ۱۰% پیش بینی نموده است. هم چنین وی گفت: پاداش پایان خدمت در گذشته  ۳۰ برابر کل حقوق بود. در این لایحه پاداش پایان خدمت کارمندان دولت نیز به ۳۰ برابر حداکثر حقوق که هفت برابر حداقل حقوق کارکنان می باشد محدود گردیده است.در ادامه به نحوه افزایش حقوق کارمندان دولت با توجه به تورم سال ۹۷ پرداخته ایم./ تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها