کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت بخاری‌های ژاپنی در بازار ایران


کد خبر : ۴۴۶۷۰چهارشنبه، ۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷:۲۰۴۱۰۷۵ بازدید

بخاری‌های موجود در بازار ایران یا نفتی هستند یا گازی. اما هر دو مدل نیاز به برق هم دارند. چراکه چند فن برای پرتاب گرما به بیرون تعبیه شده است که ...
قیمت بخاری‌های ژاپنی در بازار ایرانقیمت بخاری‌های ژاپنی در بازار ایران

روشنک غفاریان- خراسان/ بخاری‌های موجود در بازار ایران یا نفتی هستند یا گازی. اما هر دو مدل نیاز به برق هم دارند. چراکه چند فن برای پرتاب گرما به بیرون تعبیه شده است که با برق کار می کنند؛ با ظرفیت 18 تا 35 وات. اصولا این بخاری ها بسیار کم مصرف اند و به گفته فروشندگان، گرمای خوبی هم تولید می کنند. همه شان از نوع بدون دودکش هستند و گویا مصرف سوخت شان در مقایسه با انواع دودکش دار، تا یک چهارم کمتر است. مدل «نفتی» یک باک سوخت دارد که حجم اش بسته به اندازه بخاری تغییر می کند. انواع «گازی» یا با گاز شهری کار می کنند یا به کپسول گاز وصل می شوند. مقدار گرمای تولیدی شان می تواند از 2500 تا 5800 کیلو کالری باشد.

آن چه شما خواسته اید

آپشن های بخاری ژاپنی، بسیار متنوع و همچنین جالب است و البته نقش پررنگی در تعیین قیمت اش دارد. دخل و خرج پس از یک تفحص اجمالی در باب امکانات آن ها، به این باور رسید که با چیزی، کمی بیش از یک بخاری معمولی روبه روست.

نرخ بخاری ژاپنی در بازار

این طور که دخل و خرج دستگیرش شده، 99.5 درصد بخاری های ژاپنی دست دوم هستند و بعید است آکبند آن یافت شود. سال ساختشان بین 1995 تا 2015 است (مورد برای 2017 هم داشتیم) و عموما از مرزهای جنوبی و گاهی غرب کشور وارد می شوند. پیشتر، در خبرها آمده بود که اداره استاندارد این کالا را «نامرغوب» می داند و دیگر نمی گذارد تا وارد شود. اما، وارد کنندگان عمده لوازم دست دوم معتقدند، به سبب استقبال زیاد مردم از بخاری ژاپنی و نخریدن جنس ایرانی، اتحادیه لوازم خانگی «لابی» کرده و اداره استاندارد را زیر فشار قرار داده است. دست آخر، آن چه که امروز در بازار مشهود است، فراوانی و تنوع این کالاست. البته توصیه می کنیم که قبل از خرید این بخاری ها آن ها را با یک دستگاه سنجش منواکسید کربن چک کنید چون همانطور که گفتیم عمده بخاری های ژاپنی موجود در بازار دست دوم هستند.

هر چه آپشن های بخاری بیشتر و سال ساخت اش جدیدتر باشد گران تر است. البته قدرت گرمادهی و تمیزی دستگاه هم بی تاثیر نیست. مثلا مدل گازی-برقی 4000 تولید سال 2011 حدود 730 هزار تومان فی می خورد، در حالی که تولید 2012 آن به 780 هزار تومان می رسد. برخی فروشندگان، کالایشان را برای تمام زمستان گارانتی می کنند یا قیمت ملزومات جانبی را هم به عهده می گیرند. از آن جا این دستگاه در ژاپن با برق 110 ولت کار می کند، در ایران به یک ترانس تبدیلی نیاز است. نوع خوبش سیم مسی دارد و «هسته سیلیس ضد حرارت» . قیمت اش 17 تا 20 هزار تومن در می آید، اما دخل و خرج در خیابان سعدی مشهد، مورد 15 هزار تومان هم پیدا کرد. همچنین، شلنگ «فابریک ژاپنی» برای نصب بخاری در بازار یافت می شود که بسته به درازایش (1 تا 5متر) 25 تا 70 هزار تومان آب می خورد. اگر بخاری، یک سرویس کلی هم لازم داشته باشد، حدود 30 هزار تومان به مخارج افزوده می شود.

khxfstfk0e17vo2bye1.jpg

y1ltk2rcwr2r8od1w7dx.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها