کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واكنش به شايعات درباره فرزند آيت‌الله لاريجاني


کد خبر : ۴۴۰۶۰سه شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰:۵۰۱۵۲۴ بازدید

معاون اول قوه قضائیه با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه شریف ضمن تبریک 16 آذرماه روز دانشجو گفت: از این حضور پرشور و ...

آرمان: معاون اول قوه قضائیه با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه شریف ضمن تبریک 16 آذرماه روز دانشجو گفت: از این حضور پرشور و پراحساس شما از خداوند تشکر می‌کنم، در عین حالی که سر و صورتم سفید است ولی دلم جوان است. محسنی اژه‌ای افزود: وقتی اسم دانشجوی اسلامی ایرانی را می‌شنویم یعنی کسی است که مبارزه سنگینی را در دهه‌های مختلف با استبداد و استکبار و افساد همراه خود داشته است.

عدالت چیست؟

محسنی اژه‌ای با واکنش به پاسخ دانشجویان به‌این سوال که‌ آیا وقتی گفته می‌شود در جمهوری اسلامی خفقان است بی‌عدالتی نیست، اظهار کرد: اگر عدالت را اینگونه معنا می‌کنید که هر کسی هر چیزی را بیان کند و بگوییم که عدالت نیست، خب باید برداشتش از عدالت را بیان کنیم. وی در واکنش به سوت و دست زدن‌های دانشجویان با ذکر خاطره‌ای گفت: در مجلسی رفتم صحبت کنم مدام سوت می‌زدند که من گفتم اگر بنا باشد سوت بزنید منم بلدم، بلبلی هم بلدم و در ادامه واکنش مشابهی نشان داد.

محاکمه سران فتنه

محسنی‌اژه‌ای گفت: می‌گویند چرا سران فتنه را محاکمه نمی‌کنید، شورای عالی امنیت ملی مصوب کرد که‌ این محاکمه به مصلحت نیست و فعلا آن‌ها را محصور کردند، قوه قضائیه در آنچه در ٨٨ پیش آمد وارد شد، برخورد کرد و در برخوردها اشکالی به وجود آمد که به آن مشکلات هم رسیدگی کرد، اگر مصوبه نبود قوه رسیدگی می‌کرد.

پرونده‌سازی

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره کلیپ پخش شده در مجلس در خصوص موضوع فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی اظهار کرد: ادعا شده بود که آقای فاضل لاریجانی آمده پیشنهاد کرده به آقای مرتضوی که اگر فلان اقدام را کنید من سفارش شما را می‌کنم و بابت این هم لابد پول می‌خواهد. آقای فاضل لاریجانی بلافاصله تحت تعقیب قرار گرفت و گفت مطلقا بحث این طور نیست. گفت آقای مرتضوی دو بار الی سه بار با واسطه از من خواسته بروم و کمک کنم، من رفتم و گفتم نمی‌توانم کمک کنم چون آقای فاضل اصلا با قوه قضائیه ارتباط ندارد. محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: آقای مرتضوی خواسته شد، آقای مرتضوی با دسیسه چینی با یک جمعی خواستند برای این آقای بدبخت یا خوشبخت پرونده بسازند. آن آقا بدون تردید سهل‌انگاری کرده بود و بحثی نیست، اما قاضی به ‌این رسید که جرمی واقع نشده است.

بی‌ارتباط با بقایی

به گزارش ایسنا؛ غلامحسین اژه‌ای افزود: پرونده برادر رئیس جمهوری هیچ ارتباطی با احضار بقایی ندارد، هیچ ارتباطی بین این دو موضوع نیست. وقتی برادر رئیس جمهور احضار می‌شود که از مدت‌ها قبل پرونده تشکیل شده بود. در مورد برادر رئیس جمهور از مدت‌ها قبل بررسی‌ها شروع شده بود، بعد احظار شد و تفهیم اتهام می‌شود. این دو ارتباطی با هم ندارد.

دروغ صددرصدی!

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مرتبط با دختر رئیس قوه قضائیه بیان کرد: اگر این دروغ را به شما نسبت دادند شما چه می‌کنید؟ این مساله صددرصد دروغ است. ایشان با هیچ سرویسی ارتباط نداشته، هیج جا بازداشت نبوده، ایشان به دنبال کار و درسش است، به خارج از کشور نرفته به‌غیر از زیارت. مطلقا با سرویسی ارتباط نداشته، آن کسانی که این حرف‌ها را در می‌آورند چه هدفی دارند؟ آن که این حرف را منتشر می‌کند آیا دلیل دارد؟ به صرف شایعه حجتی وجود دارد؟ هیچ حجتی در این باره وجود ندارد.

دستخط بقایی در سلول

محسنی اژه‌ای درباره دستخط بقایی در خصوص راحت بودن در سلول و اینکه شما موافق منتشر شدن آن هستید، گفت: اگر بقایی رضایت بدهد می‌توان دستخط بقایی را منتشر کرد. این قول را می‌دهم که به قاضی بگویم که آقای بقایی اگر واقعا اعلام کرده ‌این دستخط منتشر شود، منتشر کنید. وی در پاسخ به سوالی درباره حکمت صبر و سکوت قوه قضائیه که قبلا اعلام شده بود نیز گفت: اگر حکمت را بگوییم که حکمت نیست. ان‌شاء‌ا... در زمان خودش مشخص می‌شود.

ممنوع‌التصویری

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دادگاه علنی برای محصورین برگزار نمی‌شود و چرا رئیس دولت اصلاحات ممنوع التصویر و ممنوع‌الورود به برنامه و جلسات است، گفت: این موضوع‌ها مصوبه شورای امنیت ملی است. شورای عالی امنیت ملی دو نوع مصوبه دارد و اینها را قبلا توضیح دادم. یک مصوبه مربوط به خود شوراست و یک مصوبه هم دارد که کمیسیونی با نفرات مشخص معین می‌شود و مصادیق این کمیسیون را مشخص می‌کنند. مثل همین اقدامی که اخیرا دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی علیه کیهان شکایت کرد. بنابراین درباره اصل حصر خود شورا تصمیم گرفته و فروعاتش به آن کمیسیون وابستگی دارد و درباره آن آقا نیز همین‌طور است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها