کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت قطعی بی‌وای‌دی S7 جدیدترین شاسی‌بلند چینی برای بازار ایران مشخص شد


کد خبر : ۴۳۶۲۲دوشنبه، ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶:۲۰۱۹۰۴۹ بازدید

شرکت BYD چین به عنوان یکی از بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین خودروسازان چین، بیش از یکسال است که از طریق شرکت کارمانیا به بازار ایران ورود کرده و ...
قیمت قطعی بی‌وای‌دی S7 جدیدترین شاسی‌بلند چینی برای بازار ایران مشخص شدقیمت قطعی بی‌وای‌دی S7 جدیدترین شاسی‌بلند چینی برای بازار ایران مشخص شد

عصرخودرو- شرکت BYD چین به عنوان یکی از بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین خودروسازان چین، بیش از یکسال است که از طریق شرکت کارمانیا به بازار ایران ورود کرده و در طی این مدت، محصولات مختلفی از قبیل S6 ، F3 و سانگ را به بازار ایران معرفی کرده و گام‌های بزرگی را برای بهبود جایگاه خود میان رقبا برداشته است.

از مدتی قبل از آغاز به کار دومین دوره نمایشگاه بین المللی خودرو تهران، زمزمه‌هایی مبنی بر رونمایی شرکت کارمانیا از یک محصول جدید برند BYD برای بازار ایران در نمایشگاه مذکور شنیده می‌شد اما به طور دقیق مشخص نبود که این محصول جدید دقیقا کدام یک از خودرو‌های BYD است تا این که روز گذشته و در جریان برگزاری روز اصطلاحا Press Day” نمایشگاه (ویژه بازدید خبرنگاران و مقامات مسئول)، مشخص شد که جدیدترین ارمغان BYD برای بازار خودرو کشور ما، خودرو کراس اوور هفت سرنشینه BYD S7 است که رونمایی از آن با حضور اصحاب رسانه و مدیران شرکت کارمانیا، در محل غرفه این شرکت انجام گرفت . S7 که در واقع برادر لوکس‌تر و قدرتمند‌تر BYD S6 است، از تکنولوژی‌های قابل توجهی در بخش فنی و رفاهی بهره‌مند بوده و تا حد زیادی از دیگر خودروهای چینی موجود در بازار ایران متمایز است . به همین بهانه و در نوشتار پیش‌رو، نگاهی دقیق‌تر به مهم ترین ویژگی‌های این کراس‌اوور لوکس چینی خواهیم داشت.


mohl7cn52javl63m1qpl.jpg

طراحی؛ اژدهای پرابهت

BYD S7 از همان پلت‌فرم و طرح کلی بدنه BYD S6 استفاده می‌کند اما حاصل فیس لیفت هوشمندانه‌ای که طراحان BYD روی این بدنه اعمال کرده‌اند، خلق یک چهره به‌روز‌تر و زیباتر نسبت به S6 است. نمای جلو S7 به لطف ابعاد بزرگ سپر و خط ضخیم میان جلو پنجره که چراغ‌ها را به یک دیگر متصل کرده است؛ حس قدرت و ابهت را به بیننده القا می‌کند. نمای جانبی خودرو، به جز طرح جدید رینگ‌ها و ورودی هوای تزئینی روی گلگیر، تفاوت خاصی با BYD S6 ندارد. در نهایت، در نمای عقب، گرافیک جالب توجه چراغ‌ها و خروجی‌های بزرگ اگزوز، از نقاط قابل توجه محسوب می شوند. نمای داخلی S7 به لطف مواردی همچون مانیتور بزرگ 10.1 اینچی موجود در بخش میانی داشبورد و قطعات طرح چوب به کار برده شده، طرحی لوکس، با کیفیت و کاملا متمایز نسبت به بسیاری از خودروهای هم‌رده داشته و حس سوار شدن به یک کراس‌اوور لوکس و رده بالا را به سرنشینان خود القا می کند .

rbr6i8hju17er2n4wei4.jpg

قوای فنی؛ قلبی کوچک اما پرتوان

BYD S7 در بازار ایران با قلب تپنده‌ای مشترک با BYD سانگ بهره‌مند است؛ یعنی یک پیشرانه 2 لیتری توربو با حداکثر قدرت 203 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 320 نیوتن متر در بازه دور پیشرانه 1750 تا 4500 دور در دقیقه، که نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه ( DCT ) به محور جلو منتقل می‌شود.  این مجموعه فنی قادر است که S7 1750 کیلوگرمی را به حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت برساند. در واقع، یکی از مهم‌ترین نقاط قوت S7 ، همین پیشرانه پرقدرت بوده که چابکی قابل توجهی را برای خودرو به ارمغان آورده و بسیاری از هم‌کلاسان گران قیمت را به چالش می کشد .


امکانات رفاهی و ایمنی؛ جایی که رقبا سر تعظیم فرود می‌آورند

rxve8aihm846fcpvrj71.jpg

جالب توجه‌ترین بخش از مشخصات BYD S7 ، بدون شک لیست بسیار کامل آپشن‌های آن است که می‌تواند بسیاری از کره‌ای‌های پرآپشن را نیز به چالشی جدی دعوت کند. اگر بخواهیم به برخی از مهم‌ترین این امکانات اشاره داشته باشیم؛ می‌توانیم از این موارد نام ببریم : کیلس استارتر با قابلیت استارت پیشرانه از راه دور ( Remote Engine Starter )، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه مجهز به فیلتر تصفیه هوا، روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی ( صندلی راننده در 12 جهت و صندلی سرنشین در 4 جهت ) و مجهز به سیستم گرمکن و سردکن، سقف پانوراما، کروز کنترل، دی‌لایت، آینه های جانبی تاشو برقی، دوربین 360 درجه، سیستم مولتی‌مدیا با مانیتور لمسی 10.1 اینچی مجهز به مسیریاب ( GPS )، سیستم عامل اندروید و 9 عدد بلندگو، قابلیت اتصال مانیتور خودرو به شبکه Wi-Fi ، حافظه یکپارچه تنظیم صندلی راننده با غربیلک فرمان و آینه‌های جانبی، صفحه کیلومتر تمام LCD 12.1 اینچی، قابلیت بسته شدن درب صندوق بار به صورت برقی، آینه داخلی الکتروکرومیک ( تیره شونده به صورت اتوماتیک در صورت تابش نور شدید )، سنسور نور، نور پردازی لوکس داخل کابین، سنسور اندازه‌گیری و هشدار میزان باد لاستیک‌ها ( TPMS )، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی ( EPB )، سیستم کنترل سرعت خودرو در سراشیبی ( HDC )، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ( ESP )، 6 عدد ایربگ و ...


ttvrgtdn3lgccd8k8cbh.jpg

سخن پایانی و پیش بینی وضعیت بازار

S7 را می‌توان شاخص‌ترین محصولی دانست که تاکنون BYD به بازار ایران معرفی کرده است. خودرویی که با توجه به 7 سرنشینه بودن، قدرت بالای پیشرانه و سطح کامل امکانات رفاهی و ایمنی، کاملا متمایز از دیگر کراس‌اوور‌های چینی موجود در بازار کشور ما بوده و خود را به هم‌کلاسان کره‌ای نزدیک کرده است. S7 برخلاف سانگ به صورت مونتاژ داخل به بازار کشور عرضه خواهد شد و طبق اعلام مسئولین شرکت کارمانیا، نحوه پیش فروش آن به صورت مشارکت در تولید بوده و سری نخست آن در تیرماه یا مردادماه سال آینده با قیمت 129.9 میلیون تومان به دست خریداران خواهد رسید.

با توجه به این نکته که ویژگی‌های BYD S7 بسیار نزدیک به خودروهای کره‌ای است اما فاصله قیمتی قابل توجهی با آن‌ها دارد؛ از هم‌اکنون می‌توان آینده روشنی را برای آن پیش بینی کرد و بایستی گفت که عرضه S7 سنگ بنای محکمی برای BYD بوده و می تواند به خوبی جای پای این برند چینی و نماینده آن یعنی کارمانیا را در بازار خودرو کشور محکم کند.

معرفی و مشخصات کامل بی وای دی S7 در ایران



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها