کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رعایت پنج الزام در نمای ساختمان


کد خبر : ۴۳۴۵پنجشنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲:۱۱۶۱۶۳ بازدید

مدیرکل معماری وساختمان شهرداری تهران با اعلام نهایی شدن گام اول ضوابط نمای ساختمان، از رعایت پنج الزام در استفاده از مصالح ساختمانی نما خبر داد.

جواد کریمیان اقبال مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به تهیه ضوابط در خصوص انضباط نما گفت: در این ضوابط به ساماندهی نماهای شهری در مصالح استفاده شده در نماهای ساختمانی، ملحقات نما شامل تاسیسات و کولرها و...، تابلو‌های نصب شده روی نما، نحوه قرارگیری پیش آمدگی و بازشوها و نحوه طراحی بام‌ها به عنوان نمای پنجم پرداخته شده است.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی سیما و منظر شهری گفت: همه اقدامات انجام شده که درنهایت به تهیه ضوابط عام نما منجر شده است، با ایجاد توازن و همخوانی میان حقوق فطری و ضوابط و قوانین تدوین شده در حوزه‌های شهری بوده است.

او افزود: مرحله اول ضوابط‌نما (انضباط نما) تدوین شده و به تایید اعضای کمیته ارتقای کیفی سیما و نمای شهر تهران و اهل حرفه و اساتید مطرح دانشگاهی خارج از این کمیته نیز رسیده است.

مدیرکل معماری و ساختمان شهری شهرداری تهران اظهار کرد: همچنین در این راستا انجام مطالعات اولیه گام دوم ضوابط نما (نظم نما) و تدوین فرآیند اجرایی مرحله اول ضوابط نما نیز انجام شده است.

کریمیان تصریح کرد: همچنین این اقدامات با سعی در تدوین راهبردها و راهکارهایی جهت ساماندهی نماهای شهری بوده است که امیدواریم هم عوامل خلاقه در حوزه زیبایی شناختی و هم حقوق شهروندی و دغدغه‌های مدیریت شهری را مورد نظر قرار دهد و با تبدیل این راهبردها به ضوابط شفاف در حوزه نمای شهری سبب ایجاد تعاملی دوسویه میان مدیریت شهری و شهروندان در امر ساماندهی نماهای شهری شود.

او تاکید کرد: در این ضوابط به ساماندهی 5 مورد از نمای ساختمان رسیدگی شده است که این موارد شامل مصالح استفاده شده در نماهای ساختمانی، ملحقات نما شامل تاسیسات و کولر‌ها و...، تابلو‌های نصب شده روی نما، نحوه قرارگیری پیش آمدگی و بازشوها و نحوه طراحی بام‌ها به عنوان نمای پنجم است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها