کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چند پلاک خودرو در ایران وجود دارد؟


کد خبر : ۴۳۲۹۰شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲:۳۵۱۰۲۲۷ بازدید

آمارهایی که راهنمایی و رانندگی درباره خودروهای تولید شده، منتشر کرده نشان می‌دهد در کل کشور ...

 آمارهایی که راهنمایی و رانندگی درباره خودروهای تولید شده، منتشر کرده نشان می‌دهد در کل کشور 20 میلیون خودرو شماره‌گذاری شده است که یک پنجم آن معادل 4 میلیون خودرو، سهم شهر تهران است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از همشهری، همچنین تعداد موتورسیکلت‌هایی که در شهر تهران وجود دارد، 3 میلیون است و این در حالی است که وسعت کل معابر تهران 2911 کیلومتر است که نسبت به‌خودروها بسیار کمتر است یعنی تعداد خودروها 8 برابر ظرفیت معابر است.

برابر اطلاعات اعلامی مرکز مطالعات ترافیک شهرداری تهران، هر روز 1033 خودروی جدید و به‌عبارتی در هر ساعت از شبانه روز، 43 دستگاه خودرو جدید وارد معابر تهران می‌شود. این درحالی است که روند خروج خودروهای فرسوده آنقدر کم است که هیچ‌گاه اعلام نمی‌شود و هیچ‌یک از نهادهای دست‌اندرکار خروج خودروهای فرسوده، عدد مؤثری از خروج فرسوده‌های تهران اعلام نکرده و نمی‌کنند. از سویی هر خودرو برای عبور و مرور به حداقل 25مترمربع فضای حرکتی نیاز دارد و این یعنی روزانه باید 25 هزار مترمربع به وسعت معابر تهران افزوده شود که چنین چیزی غیرممکن است و بدین‌ترتیب گره ترافیک هر روزه در معابر محدود تهران کورتر از دیروز می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب