کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راهنمای خرید قهوه‌ساز خانگی + قیمت


کد خبر : ۴۳۲۵۱شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳:۲۷۴۲۳۲ بازدید

حتما این روزها برای شما هم اتفاق افتاده است که در خیابان در حال قدم زدن باشید و از جلوی یک مغازه قهوه فروشی رد شوید. بوی قهوه طوری شما ...
راهنمای خرید قهوه‌ساز خانگی + قیمتراهنمای خرید قهوه‌ساز خانگی + قیمت

حتما این روزها برای شما هم اتفاق افتاده است که در خیابان در حال قدم زدن باشید و از جلوی یک مغازه قهوه فروشی رد شوید. بوی قهوه طوری شما را جذب خودش می کند که شاید وسوسه شوید یک فنجان قهوه بخرید و بنوشید. قهوه به علت داشتن ارزش غذایی زیاد و طعم و عطر دلچسب‌اش علاقه مندان فراوانی در سراسر دنیا دارد. در ایران نیز روز به روز به علاقه مندان این نوشیدنی خوش عطر اضافه می شود. تا جایی که هر فرد علاقه‌مند به قهوه، به فکر خرید دستگاه قهوه ساز می افتد. اگر شما هم دوست دارید صبح خود را با یک فنجان قهوه تازه شروع کنید و روزی پر انرژی داشته باشید با دخل و خرج امروز همراه باشید.

قهوه ساز یا قهوه جوش

اولین موضوعی که باید مدنظر قرار دهید، نوع قهوه ساز است. در بازار دو نوع تقسیم بندی برای این دستگاه وجود دارد؛ قهوه جوش و قهوه‌ساز. برای خرید این دستگاه و حرفه ای نشان دادن خودمان، باید فرق این دو را بدانیم. قهوه جوش، دستگاه معمولی است که برای دم کردن قهوه استفاده می شود و از واژه قهوه ساز برای دستگاه‌های حرفه ای تر استفاده می شود. قهوه ساز ها انواع مختلفی دارد که اگر قهوه خور حرفه ای باشید، احتمالا می دانید که اسپرسو ساز مهم‌ترین آن ها محسوب می شود.

ساده و اقتصادی

قهوه جوش ها که به آن قهوه سازهای قطره ای هم می گویند، متداول ترین و اقتصادی ترین مدل قهوه ساز هاست و طرز کار آن ها هم بسیار راحت است. قهوه و آب را در محل مخصوص خود بریزید و بقیه کار را به دستگاه بسپارید . پس از گرم شدن آب، قهوه به صورت قطره ای از فیلتر عبور می کند و وارد مخزن می شود .  پس اگر حوصله کار با دستگاه را ندارید و می خواهید در زمان کمی به یک قهوه مطلوب برسید، ما به شما قهوه ساز قطره ای را پیشنهاد می کنیم.  قهوه جوش‌ها گنجایش‌های مختلفی از چهار فنجان تا 40 فنجان دارند و برای مصرف خانگی معمولا قهوه جوشی با ظرفیت هشت تا 12 فنجان مناسب است. اما یکی از ویژگی هایی که باید در خرید خود ملاک قرار دهید، صفحه گرم نگهدارنده قهوه است که بتواند مدت بیشتری قهوه شما را گرم نگه دارد. همچنین توان مصرفی دستگاه، سیستم خاموش شدن خودکار و تنظیمات مخصوص نوع دم کردن قهوه از نکات مهم خرید قهوه جوش است. قهوه جوش‌ها برای قهوه‌هایی با غلظت های مختلف ایده آل است، گرچه برخی طرفداران قهوه دستگاه‌های تخصصی تر را ترجیح می دهند و کیفیت قهوه دستگاه قهوه‌ جوش برایشان کافی نیست! قهوه جوش گاسونیک مدل  GCM864 با توان 1000 وات می تواند انتخاب مناسبی برای رسیدن به یک قهوه دلچسب باشد. این قهوه ساز مخزنی 1.5 لیتری معادل 12 فنجان دارد که با داشتن کلید تنظیم زمان و تایمر قابلیت آماده سازی قهوه را در زمان دلخواه شما دارد. این قهوه جوش در بازار قیمتی حدود 120 هزار تومان دارد.

غلیظ و تلخ بنوشید!

اسپرسوساز جدید ترین و مدرن ترین دستگاه قهوه ساز است و دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دارد که دستگاه های اتوماتیک طرفدارهای بیشتری دارند. این دستگاه با بخار داغ قهوه ای قوی تولید می کند که نسبت به قهوه ای که با قهوه جوش ها درست می شود بسیار غلیظ تر و تلخ تر است. این قهوه ها پایه نوشیدنی ‌های دیگر مانند کافه لاته و کاپوچینو است.

 به دلیل غلظت بیش از حد قهوه اسپرسو آن را در فنجان های کوچک سرو می کنند. نحوه کار اسپرسو ساز ها به این صورت است که اول آب را در مخزن و قهوه را داخل کپسول مخصوص خودش می ریزید، سپس دستگاه پس از گرم کردن آب آن را به صورت پر فشار از درون دانه های ریز قهوه عبور می دهد تا قهوه ای غلیظ با لایه سفید رنگ فوم که روی قهوه تشکیل می شود، به شما تحویل دهد. نوشیدن یک اسپرسوی خوش عطر در خانه و یا محل کار می تواند تجربه ای لذت بخش باشد اما وقتی به بازار برای خرید می روید با تنوع دستگاه ها در برند های مختلف مواجه می شوید که خرید را برای شما سخت می کند و دخل و خرج این جاست تا شما را راهنمایی کند. برای آن که با یک دستگاه اسپرسو ساز خانگی بتوانید یک اسپرسوی غلیظ با فوم مناسب تهیه کنید، باید به چند نکته توجه کنید. 

کیفیت قهوه شما به میزان دمای آب پمپاژ شده در قهوه و همچنین فشار آن بستگی دارد، پس هرچه موتور دستگاهی که می خرید، توان و قدرت تولید بخار بیشتری داشته باشد، قهوه ای که به شما تحویل می دهد کیفیت بهتری خواهد داشت. پیشنهاد اول ما به شما برای اسپرسو ساز خانگی NOVA 149 است. این دستگاه توان 1250 وات و فشار پمپ 15 بار دارد که نسبت به یک اسپرسو ساز خانگی بسیار مناسب است. 

نوا 149 مجهز به صفحه گرم نگهدارنده فنجان است که به شما کمک می‌کند فنجان قهوه خود را گرم کنید، گرمی فنجان هنگام نوشیدن قهوه حس خوبی به شما خواهد داد.
 یکی دیگر از ویژگی های این دستگاه وجود نازل تولید بخار و آب جوش است که از آن برای تهیه کاپوچینو و کف شیر و انواع نوشیدنی های گرم استفاده می شود. شما می توانید نوا 149 را با قیمت 350 هزار تومان تهیه کنید. اگر بودجه تان کمی بیشتر است، می توانید سراغ اسپرسوساز بیم مدل  ES39.005 بروید که کمی ویژگی‌های بیشتری دارد و با قیمت 800 هزار تومان به فروش می رسد.

مراقب عطر قهوه باشید!

برای آنکه بتوانید از طعم و عطر قهوه بیشتر لذت ببرید، باید دانه های قهوه یا قهوه های آسیاب شده را در ظروف شیشه ای و دور از تابش مستقیم نور و هوا قرار دهید.
 اگر در زمان کمتر از یک هفته قهوه را استفاده می کنید، دمای اتاق برای نگهداری قهوه مناسب است ولی اگر زمان بیشتری طول می کشد تا قهوه را مصرف کنید بهتر است قهوه را درون یخچال نگهداری کنید تا تازگی قهوه حفظ شود اما دخل و خرج به شما توصیه می کند قهوه پودر شده خود را به میزان مصرف یک هفته بخرید و یا یک آسیاب قهوه جمع و جور خانگی تهیه کنید تا با آسیاب کردن قهوه در زمانی که می خواهید، طعم تازه قهوه را حس کنید. اگر به دنبال یک قهوه ساب خانگی مناسب هستید، آسیاب قهوه برقی مدل 600 N می تواند گزینه مناسبی باشد. این آسیاب با داشتن موتور 150 واتی می تواند دانه های قهوه را در 16 درجه پودر کند. این تنوع برای استفاده اختصاصی از قهوه ساز شماست و می‌توانید بر اساس نیازتان قهوه را پودر کنید. قیمت معمول این دستگاه 350 هزار تومان است ولی با کمی گشتن می توانید با 280 هزار تومان هم این دستگاه را تهیه کنید.

قهوه مناسب با ذائقه های مختلف

اگر شما هم می خواهید در خانه یا محل کار خود یک قهوه ساز داشته باشید و خستگی خود را با یک قهوه خوش عطر بر طرف کنید، قهوه سازی مناسب با بودجه خود تهیه کنید. در بازار گسترده قهوه ساز ها علاوه بر ذائقه و بودجه، مولفه هایی وجود دارد که شما را به دستگاه مد نظرتان نزدیک تر می کند و در دخل و خرج امروز سعی کردیم شما را با آن ها آشنا کنیم.

pjdsg53m6tinqqica8z.jpg
- روزنامه خراسان



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها