کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مقایسه تعرفه تبلیغات در یورونیوز و شبکه های ایران


کد خبر : ۴۳۲۳سه شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲:۱۳۵۵۹۷ بازدید

بررسی تعرفه آگهی در صدا و سیمای ایران و تعرفه آگهی در یورو نیوز نشان می دهد قیمت آگهی در صدا و سیمای ایران به طور متوسط 180 درصد بالاتر از معادل ریالی آگهی در شبکه گسترده ای نظیر یورو نیوز است.

بر اساس ماده 14 تعرفه آگهی امسال صدا و سیمای ایران، 35 طبقه برنامه های تلویزیونی تعریف شده است هر کدام از این طبقه ها در واقع نوع برنامه را مشخص میکند بالا ترین طبقه برنامه است که در شبکه های صدا و سیما در ساعت پر بیننده و پر مخاطب ترین برنامه است و پایین ترین طبقه کم مخاطب ترین برنامه در کم بیننده ترین ساعت را به خود اختصاص داده. از آنجا که نحوه قیمتگذاری آگهی های تلویزیونی در هر شبکه تلویزیونی در جهان اصول و معیارهای خود را دارد، در اینجا برای مقایسه قیمت این دو شبکه یک مشتری با تقاضا یک دقیقه آگهی در نظر گرفته شده است.

پایین‌ترین هزینه‌ای که یک مشتری برای یک دقیقه (60 ثانیه) آگهی در تلویزیون ایران باید پرداخت کند 4 میلیون 500 هزار تومان و بالاترین نرخ 210 میلیون تومان است. حد وسط قیمت آگهی های صدا و سیما برای یک دقیقه چیزی نزدیک به 51 میلیون تومان برآورد می شود. لازم به ذکر است که قیمت آگهی برای مشتریان ثابت صدا و سیما متفاوت است و براساس تعرفه هایی که برای گروه های فعالیتی مشتریان در نظر گرفته می شود قیمت آگهی برای آنها متفاوت محاسبه می شود که در اینجا قیمت پایه در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش اگر همین تولید کننده و مشتری بخواهد یک دقیقه آگهی در یورو نیوز داشته باشد، بر اساس تعرفه که در زیر ارائه داده شده است، در بخش های سطح پایین این شبکه باید معادل 2 میلیون و 590 هزار تومان، در برنامه های سطح کیفی متوسط در یورو نیوز معادل ریالی 27 میلیون و 552 هزار تومان، همچنین در بهترین برنامه ها باید معادل 43 میلیون تومان بپردازد. به عبارتی قیمت آگهی تلویزیونی 60 ثانیه ای در صدا و سیمای ایران نسبت به یورو نیوز در بخش های کم مخاطب نزدیک به 74 درصد، در بخش های با مخاطب متوسط نزدیک به 85 درصد و در بخش های پر مخاطب 388 درصد گران تر است.

اين جدول تعرفه‌های قیمت پایه آگهى هاى تلویزیونى (قبل) (ارقام به هزار ریال) را نشان می‌دهد همچنین این جدول به عنوان تعرفه پایه آگهى براى همه شبكه‌هاى تلویزیونى لاز مالاجرا است. طبق ماده 15 این نرخ نامه: چنانچه بر اساس عرضه و تقاضا میانگین تقاضای یك بسته آگهی در نیمه اول هر ماه بیش از 60، 75 و یا 90 درصد از حجم آن بسته آگهی باشد بترتیب 1،2 و 3 طبقه افزایش خواهد یافت. همچنین چنانچه بترتیب 30 و 20 و 10 درصد حجم را اشغال نماید به ترتیب 1 و 2 و 3 طبقه كاهش داده خواهد شد.

قیمت هر ثانیه آگهی در صدا و سیما برای سال 1393  بر اساس طبقه برنامه(هزار ریال)

v7hdl3tyrt9j52h1p8n9.png

گفتنی است بر اساس ماده 16 - با توجه به اینكه برنامه‌هاى صدا و سیما در ماه‌‌هایى از سال با نسبتی بیشتر دارای بیننده است؛بین 20 تا 60 درصدبه جدول پایه اعمال میشود. همچنین بر اساس ماده 17، تعرفه آگهی‌هاى خارجى 2 برابر تعرفه داخلى محاسبه می شود. بر اساس ماده 18 این اساسنامه مبنای تیزر در تلویزیون بر اساس 15 ثانیه تعیین می شود و كمتر از آن نیز همان 15 ثانیه محاسبه می‌گردد. مبلغ 8 درصدقرارداد به عنوان مالیات بر ارزش افزوده هر قرارداد نیز به طور جداگانه از مشتری دریافت خواهد شد. مشتری اگر بخواهد تبلیغاتی در شکل رسانه های دیداری و شنیداری داشته باشد، ناچار است طبق این قوانین عمل کند چرا که هیچ جایگزینی برای تبلیغات به جز صدا و سیما ندارد.

 نرخ آگهی در یورو نیوز (ارقام معادل ریالی شدند)

eekzyli7bdx86wi4w9nd.png

گفتنی است براساس تبصره‌های موجود برای سفارش آگهی برای یك زمان ثابت و فیكس شده (مثلا در بین یك برنامه خاص) امكان افزودن 20 درصد به هزینه های اعلام شده در جدول وجود دارد. برای یك جای خاص در بین آگهی ها (برای مثال اولین یا آخرین آگهی در بین آگهی ها) 15 درصد به هزینه های اعلام شده در جدول اضافه می شود.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها