کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودروهای بی کیفیت داخلی مصرف سوخت بالایی نیز دارند !


کد خبر : ۴۲۹۴دوشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶:۱۰۷۲۸۶ بازدید

مصرف بنزین خودروهای داخلی در مقایسه با خودروهای وارداتی بسیار بالاتر است. بنا بر آخرین آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، فقط درصد اندکی از خودروهای تولید داخل، مصرف سوختی (ترکیبی) زیر هفت ...

در سال های اخیر که تحریم ها صنعت خودرو این کشور را با مشکلات فراوانی روبرو کرده، این عدم تعادل به افزایش چند برابری قیمت خودرو انجامید و هم میزان تولید سالیانه را کاهش داد. این در حالیست که مصرف بالای بنزین خودروهای داخلی در کنار کیفیت پایین آنها، همواره نارضایتی تمامی مشتریان ایرانی آنها را به دنبال داشته است.

 مصرف بنزین خودروهای داخلی در مقایسه با خودروهای وارداتی بسیار بالاتر است. بنا بر آخرین آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، فقط درصد اندکی از خودروهای تولید داخل، مصرف سوختی (ترکیبی) زیر هفت لیتر دارند و این در حالی است که در برخی خودروها، مصرف سوخت از مرز ۱۰ لیتر نیز عبور می‌کند. از سویی دیگر نیز نگاهي به مصرف سوخت خودروهاي مختلف در كشور نشان مي‌دهد كه مصرف سوخت اغلب خودروهاي داخلي دو تا سه برابر خودروهاي خارجي است. این موضوع ظلمی است که در نتیجه افزایش قیمت بنزین از سوی دولت بر مردم تحمیل می شود؛ چرا که مردم ایران انتخابی جز خودروهای داخلی ندارند.

در همین زمینه، نادر قاضی پور، نماینده ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با افکارنیوز می گوید:«علم درحال پیشرفت است و نمی توان جلوی پیشرفت را گرفت. مردم ایران نیز تمایل دارند تا با جهان همساز باشند و از پیشرفت های جهان عقب نمانند. گرچه ما طبق قانون به خاطر تولید ملی از خودروسازان حمایت می کنیم و با اعمال تعرفه بالا مردم را به استفاده از محصولا ساخت داخل، اجبار می کنیم اما در همین قانون بر کیفیت تولید داخلی تاکید و ذکر شده است که کیفیت خودروهای داخل باید بهبود یابد.»

وی در ادامه افزود: «بنابراین هم گروه خودروسازی سایپا و هم ایران خودرو که مورد حمایت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هستند، باید مصرف خودروها را با تکنولوژی که دیگران دارند، کاهش دهند.»

به گفته قاضی پور«مجلس باید به وزارت صنعت، معدن و تجارت فشار بیاورد تا خودروسازان را وادار کنند که مصرف بنزین خودروهای خود را اصلاح کنند. خودروهای نیسان و وانت که گفته می شود مصرف ۱۸ دارد اما عملا ۲۹لیتر مصرف می کنند. یا خودروهای پژو پراید باید مصرفشان به ۴ یا ۵ لیتر کاهش یابد. با این کار ضمن جلوگیری از آلودگی، از فشار اقتصادی که بر مردم ایران وارد می شود، کاسته می شود.» 

نماینده مردم ارومیه در بهارستان می گوید: «مجلس جلسات متعددی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه های خودروسازان دارد. ما فشارهای لازم برای بهبود کیفیت خودروها اعمال خواهیم کرد. به طور مثال قبلا در تصادفات شیشه ها خورد و در نتیجه منجر به فوت راننده می شد. الان گرچه شیشه ها هنوز به استاندارد ایده آل نرسیده است اما تا حدودی وضعیت بهتر شده است. یا فرمان هنگام تصادف به قفسه سینه راننده وارد می شد که الان خودروسازان خودروهای را طوری طراحی می کنند که در هنگام تصادف فرمان به سمت شیشه حرکت کند.»

او همچنین تصریح می کند: «از سویی دیگر اگر خودروسازان انضباط مالی را رعایت کنند، قیمت هایشان تا حدود ۸ تا ۹درصد کاهش خواهد یافت. اما متاسفانه در صنایع خودروسازی بنگاه سیاسی باز شده است و خودروسازان وارد بانکداری شدند و کارهای خلاف دیگری انجام داده اند. در صورت سر و سامان دادن به این موضوعات قیمت خودرو ۲۰درصد کاهش خواهد داشت.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها