کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سیب‌زمینی در کورس گرانی


کد خبر : ۴۲۷۳یکشنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸:۰۵۳۴۴۴ بازدید

در حالی که از ابتدای امسال سیب‌زمینی مانند سال گذشته در کورس گرانی بوده و به کیلویی بیش از 4000 تومان در شهر رسیده مسئولان وزارت کشاورزی که به تازگی تنظیم بازار محصولات را در اختیار گرفته‌اند، پاسخگو نیستند.

 سیب‌زمینی که سرانه مصرف قابل توجهی در کشور داشته و پیش از این تا بیش از چهار میلیون تن تولید را تجربه کرده است در سال گذشته سطح زیر کشت آن کاهش یافت و حدود یک میلیون تن کمبود تولید داشت.

گرچه تولید 4.5 میلیون تنی سیب‌زمینی در سال 91 نه تنها برای سبد مصرفی خانوار کفایت می‌کرد بلکه می‌توانستیم بخشی از آن را برای صادر و بخش دیگر را به عنوان بذر کاشت آینده در نظر بگیریم اما از سال گذشته که کمبود تولید و عرضه این محصول در بازار احساس شد که مسئولان معتقد بودند " باید صادرات سیب‌زمینی را برای تعادل در بازار مصرف و قیمت این محصول ممنوع یا محدود کرد که البته علیرغم افزایش تعرفه صادرات، قاچاق آن به کشورهای همسایه مانند عراق شدت گرفته است".

سیب‌زمینی که ابتدای پارسال کیلویی هزار تومان بود تا پایان سال گذشته به بیش از 2000 تومان رسید و در اولین ماه امسال قیمت 4500 تومانی را هم تجربه کرد و رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

گرچه وزیر جهاد کشاورزی از تصمیم برای واردات این محصول برای ایجاد تعادل در بازار خبر داده است اما مسئولان این وزارتخانه به عنوان تنظیم‌کننده بازار محصولات کشاورزی، پاسخگوی وضعیت کنونی بازار این محصول نیستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها