کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احداث خط لوله انتقال گاز ایران به هند با کمک روسیه


کد خبر : ۴۲۶۹۴جمعه، ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۵۲۸۰۷ بازدید

روسیه و ایران برآنند تا با اجرای یک پروژه مشترک امکان انتقال گاز طبیعی ایران به هند را فراهم آورند. به این منظور قرار است خط لوله‌ای ...
احداث خط لوله انتقال گاز ایران به هند با کمک روسیهاحداث خط لوله انتقال گاز ایران به هند با کمک روسیه

دویچه‌وله آلمان نوشت: روسیه و ایران برآنند تا با اجرای یک پروژه مشترک امکان انتقال گاز طبیعی ایران به هند را فراهم آورند. به این منظور قرار است خط لوله‌ای به طول 1200 کیلومتر احداث شود. پروژه‌ای که تنها با مشارکت پاکستان می‌تواند اجرا گردد.

خبرگزاری رویترز از امضای قریب الوقوع توافق اولیه پروژه مشترک ایران و روسیه در زمینه انتقال گاز ایران به هند خبر می‌دهد. شرکت روسی گازپروم در همراهی با شرکت‌های ایرانی، هندی و پاکستانی پروژه احداث خط لوله انتقال گاز به هند را اجرا خواهد کرد. شرکت‌های این سه کشور در حال حاضر مشغول تهیه لیستی از آن دسته از حوزه‌های گازی هستند که در چارچوب این پروژه باید مورد بهره‌برداری قرار گیرند. پیش بینی می‌شود که کار بر روی این پروژه از اوایل سال آینده میلادی آغاز شود. شرکت روسی گازپروم با تامین نیازهای زیرساختی، در این پروژه بزرگ مشارکت خواهد داشت.

هنوز هزینه دقیق احداث این خط لوله مشخص نشده است. بر اساس ارزیابی مسئولان روسی، اجرای این پروژه نیاز به سرمایه‌گذاری کلان دارد و هزینه اولیه این پروژه بالغ بر یک میلیارد دلار برآورد شده است.

نیاز ایران به سرمایه‌های خارجی

خبرگزاری رویترز در ادامه می‌نویسد که ایران پس از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ خواستار افزایش فعالیت‌های خود در صنایع نفت و گاز شده است. انزوای سیاسی کشور، تحریم‌ها و عدم سرمایه‌گذاری در صنایع یاد شده، باعث آن شده است که ایران نتواند از همه ذخایر خود بهره مطلوب را ببرد.

اکنون بسیاری از شرکت‌های بزرگ نفتی جهان اعلام آمادگی کرده‌اند تا در صنایع نفت و گاز ایران سرمایه‌گذاری کنند. در گزارش یاد شده به پروژه مشترک ایران و شرکت فرانسوی توتال نیز اشاره شده است.

کمپانی‌های نفتی رویال داچ شل، شرکت ایتالیایی انی و روس‌نفت از جمله ۳۰ شرکت خارجی هستند که برای مشارکت در پروژه‌های بزرگ نفت و گاز ایران ابراز آمادگی کرده‌اند. گرچه شرکت‌های نفتی آمریکا از فعالیت در ایران منع شده‌اند، اما آن‌ها نیز می‌توانند از طریق شرکت‌های وابسته خود در این عرصه فعالیت کنند. این در حالی است که تردیدهای ناشی از رویکرد احتمالی آمریکا در قبال توافق هسته‌ای باعث آن شده است که شرکت‌های نفتی بزرگ سیاست صبر و انتظار را در پیش بگیرند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها