کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درخواست افزایش 80 درصدی تعرفه واردات لاستیک از دولت


کد خبر : ۴۲۳۰۵دوشنبه، ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱:۵۲۲۹۰۷ بازدید

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران با توجه به درخواست افزایش نرخ تعرفه واردات تایر ، گفت : درخواست افزایش تعرفه حدود 3 سالی ...
درخواست افزایش 80 درصدی تعرفه واردات لاستیک از دولتدرخواست افزایش 80 درصدی تعرفه واردات لاستیک از دولت

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران با توجه به درخواست افزایش نرخ تعرفه واردات تایر ، گفت : درخواست افزایش تعرفه حدود 3 سالی است که به وزارت صنعت و معدن وقت ارائه شده است البته در این زمینه وزیر قبلی وزارت صنعت و معدن با وجود زحمات بسیار اما تولیدکنندگان تایر را حمایت چندانی نکردند.

محمد رضا  گنجی در گفتگو با خبرخودرو، با توجه به افزایش 40 درصدی واردات تایر ، اظهار داشت :  علی رغم درخواست افزایش نرخ تعرفه به 80 درصد تنها در این مدت نرخ تعرفه تایر از 25 درصد به 32 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت : البته اداره تخصصی صنایع شیمیایی رقمی را که به وزیر جدید صنعت و معدن ابلاغ نموده تعرفه 55 درصدی است اما مطمئنا افزایش تعرفه از 32 به 55 رقم مناسبی نیست اما همین رقم تغییری را بین کالای داخلی و خارجی ایجاد خواهد کرد.

وی علت اصلی درخواست افزایش نرخ تعرفه واردات تایر را حمایت از تولیدکنندگان داخلی اعلام کرد و گفت : انتظار می رود با افزایش نرخ تعرفه واردات تایر ،این شرایط مفری را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد نماید  که از محل افزایش قیمت ،بخشی از هزینه های تولید را جبران کنند.

وی افزود : درصورتی که تعرفه واردات رقم مورد درخواست تولیدکنندگان نباشد ، فاصله قیمتی بین تولیدات داخلی و تایرهای وارداتی کم گردیده و تولیدکنندگان قادر به افزایش قیمت نخواهند بود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران همچنین با توجه به طرح موضوع تاثیر افزایش تعرفه در عدم رقابت پذیری کالاهای تولید داخل ، گفت : با این مساله که افزایش تعرفه در کیفیت و رقابت پذیری تولیدات داخلی تاثیر دارد موافق نیستم چرا که تایرهای داخلی با استانداردهای ملی تولید می شوند و توسط سازمان ملی استاندارد کنترل و نظارت می شوند .

گنجی اظهار داشت : در حال حاضر به جهت نظارت دقیق سازمان استاندارد، بر خط تولید تایرهای داخلی و تست محصولات موجود در بازار ، تولیدات داخلی استانداردهای ملی را پاس نموده و از کیفیت خوبی برخوردارند .

وی با اشاره به اینکه هم اکنون استاندارد ملی ایران تلفیقی از استاندارد اروپا و آمریکاست ، تاکید کرد : در شرایط کنونی لازم است با ابرازارهای مختلف از جمله تعرفه از منافع ملی و تولیدات داخلی حمایت شود.

وی افزود : البته این مساله تعرفه ها در مورد صنعت خودرو صدق نمی کند چرا که همچنان تولیدات داخلی در ارزیابی های کیفی نمره منفی کسب می کنند اما تایرهای داخلی اصلا نمره منفی نداشته و کلیه استانداردها را پاس می کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها