کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فاز دوم هدفمندی یارانه ها , کدام کالاها را گران می کند؟


کد خبر : ۴۲۱۶چهارشنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴:۳۹۸۷۰۹ بازدید

در صورت اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها قیمت کالاهای صنایع انرژی بر با رشد مواجه می شود.

دولت قصد دارد از طریق کاهش پرداخت یارانه نقدی به کنترل نقدینگی بپردازد. همچنین به صورت همزمان و براساس وضعیت صنایع خاص وام هایی جهت تغییر تکونولوژی در صنایع انرژی بر به آنها پرداخت می شود. به این ترتیب به گفته مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور طی دوره زمانی مشخص میزان نقدینگی کاهش و رشد اقتصادی با اتکاء به صنایعی خاص افزایش می یابد.

برهمین اساس پیش بینی می شود روند حرکتی تورم طی فصل بهار و تابستان و برمبنای پیش بینی وزیرامور اقتصادی و دارایی کاهش یابد.

جدول زیر مشخص می کند که کدام صنایع کشور سهم انرژی بیشتری در قیمت تمام شده خود داردند. این گروه صنایع در فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها بیش از صنایع کمتر انرژی بر از کمک های دولتی بهره مند  می شوند. همچنین سهم انرژی در قیمت تمام شده کالاهای تولیدی این صنایع نیز مشخص شده است.

براین اساس انرژی در کمترین حالت حداقل دو درصد و در بالاترین حالت حداکثر 25 درصد در قیمت صنایع موثر است. به این ترتیب در صورتی که فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها اجرایی شود، حداقل در کوتاه مدت قیمت تمام شده صنایع سیمانی با بیشترین افزایش هزینه مواجه می شوند. در صورتی که قیمت تمام شده کالاهای تولیدی این صنایع کنترل نشود، بازار مسکن با بحران قیمت مواجه می شود. البته دولت اعلام کرده از محل بودجه 10 هزار میلیارد تومانی ویژه کمک به تولید کنندگان قصد دارد، مانع از رشد قیمت ها شود.
 

giep2rlmz1ku9lc907oh.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها