کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

این 3 گوشی سونی را از بازار خریداری کنید - مهر 96


کد خبر : ۴۱۸۳۱چهارشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰:۴۵۷۰۶۲ بازدید

سونی یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین برندهای تکنولوژی و یکی از تولیدکنندگان بزرگ تلفن هوشمند محسوب می‌شود. البته آن طور که باید و ...

آی‌تی‌رسان- سونی یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین برندهای تکنولوژی و یکی از تولیدکنندگان بزرگ تلفن هوشمند محسوب می‌شود. البته آن طور که باید و شاید در مارکت بزرگ و پر رقابت گوشی‌های هوشمند موفق نبوده و عمده سود بخش موبایل این کمپانی از طریق تولید ماژول دوربین برای سایر تولید کنندگان به دست می‌آید.

آن‌چه گفتیم دلیلی بر کیفیت کم یا ارزشمند نبودن گوشی‌های اکسپریای سونی نیست و این دسته از تلفن‌های هوشمند، با کیفیت و طراحی حرفه‌ای خود همیشه طرفداران و کاربران گاه به شدت متعصب خود را دارند؛ البته سونی این روزها موفقیت‌هایی را در بازار به شدت رقابتی گوشی‌های هوشمند به دست آورده و امید می‌رود به جایگاهی در خور و شایسته برند خود برسد. همان‌گونه که در گذشته گوشی‌های باارزشی از برندهای ال‌جی و سامسونگ را به شما معرفی کردیم، قصد داریم در این مقاله شما را با ۳ گوشی اکسپریای ارزشمند از شرکت سونی آشنا کنیم.


گوشی گرانقیمت/ سونی اکسپریا XZ1
 

سونی اکسپریا XZ1

اکسپریا XZ1 جدیدترین پرچمدار سونی محسوب می‌شود که به تازگی وارد بازار کشور ما شده است؛ این دستگاه در مجموع همان طراحی تکراری و آشنا اما زیبای سونی را دارد و بدنه آن به صورت یک‌پارچه از آلیاژ فلزی ساخته شده است. صفحه نمایش آن با قطر ۵/۲ اینچ از نوع IPS LCD و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ با لایه محافظ گوریلا گلاس ۵  پوشیده شده و به لطف فناوری HDR10 و سایر تکنولوژی‌های تصویری انحصاری سونی، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

سونی پرچم‌دار جدید خودش را به چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز کرده است. این چیپ شامل ۸ هسته Kryo‌ می‌شود که چهارتای آن‌ها با فرکانس ۱/۹ و چهارتای دیگر با ۲.۳۵ گیگاهرتز مشغول فعالیت هستند. آدرنو ۵۴۰ نیز وظیفه پردازش‌های گرافیکی را بر عهده دارد. به این مجموعه سخت‌افزاری 4 گیگابایت رم LPDDR4X را نیز اضافه کنید تا با یک پکیج قدرتمند روبه‌رو شوید. دوربین این گوشی رزولوشن ۱۹ مگاپیکسلی دارد و با امکانات بسیاری همراه شده که از مهمترین آنها می‌توانیم توانایی ضبط ویدیوی HD با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه و اسکن سه بعدی با نرم‌افزار 3D Creator را نام ببریم.

حدود قیمت: 2.300.000 تومان

چرا بخریم؟
بدنه فلزی با کیفیت ساخت بالا
سخت‌افزار قدرتمند
دوربین عالی
فیلم‌برداری 960 فریم
قابلیت اسکن سه‌بعدی
ضدآب و گرد و غبار
اسپیکر استریو با کیفیت
خروجی صدای عالی در هدفون
اندروید 8 اوریو
سنسور اثر انگشت سریع و دقیق

چرا نخریم؟
طراحی تکراری، حاشیه‌های زیاد اطراف نمایشگر
نمایشگر فول‌ اچ‌دی
عملکرد نه‌چندان دقیق اسکن سه‌بعدی
 



گوشی میان‌رده/ سونی اکسپریا X
 

سونی اکسپریا X

اکسپریا X اولین دستگاهی بود که پس از حذف سری Z معرفی شد و در واقع می‌توانیم آن را آغاز کننده سری جدید گوشی‌های رده بالای کمپانی سونی بدانیم. این مدل، پرچمدار سری X نیست اما از هر لحاظ گوشی خوب و کاملی به نظر می‌رسد. چیپست ۶ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۱۵ با سرعت کلاک ۱/۴ و ۱/۸ گیگاهرتز، ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، مجموعه سخت افزاری اکسپریا X را تشکیل می‌دهند.

این اکسپریا از طراحی زیبا و بدنه فلزی بهره می‌برد و سنسور اثر انگشت آن با دکمه پاور یکپارچه شده است. این گوشی در زمینه دوربین هم با داشتن دو سنسور ۲۳ و ۱۳ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و سلفی و مشخصات فنی بسیارخوب و امکانات فراوان نرم‌افزاری، توانا محسوب می‌شود؛ همچنین صفحه نمایش ۵ اینچی آن با رزولوشن FHD و تراکم پیکسلی ۴۴۱ پیکسل بر اینچ و برخورداری از تکنولوژی‌های خاص سونی نظیر موتور X-Reality و تکنولوژی Triluminos، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اکسپریا X با اندروید ۶ تولید شده و به اندروید ۷ نوقا بروزرسانی می‌شود. اگر از دوستداران سونی هستید این مدل انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

حدود قیمت: 1.030.000 تومان

چرا بخریم؟
بدنه با کیفیت فلزی
صفحه نمایش عالی
کیفیت بالای دوربین اصلی و سلفی
سنسور اثر انگشت سریع
سخت‌افزار مناسب
حافظه داخلی خوب
اسپیکرهای استریو
شارژ سریع

چرا نخریم؟
باتری با شارژدهی متوسط
ضدآب و گرد و غبار نیست!
 



گوشی ارزان‌قیمت/ سونی اکسپریا L1

سونی اکسپریا L1

اکسپریا L1 جدیدترین گوشی ارزان قیمت کمپانی سونی به شمار می‌رود که مدت زیادی از ورود آن به بازار کشور ما نمی‌گذرد. این دستگاه از ظاهر و طراحی سبک جدید اسمارت‌فون‌های سونی بهره می‌برد و امکانات مناسبی با توجه به محدوده قیمتی خود دارد.  صفحه نمایش ۵/۵ اینچی اکسپریا L1 از نوع IPS LCD بوده و از رزولوشن HD برخوردار است. قدرت پردازش این مدل توسط چیپست ۴ هسته‌ای Mediatek MT6737T با فرکانس ۱/۴۵ گیگاهرتز تامین می‌شود که در کنار ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره داخلی می‌تواند نیازهای کاربران گوشی‌های میان‌رده را به خوبی تامین نماید.

دوربین اصلی اکسپریا L1 یک نمونه 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 و توانایی فوکوس خودکار است. از مهم‌ترین قابلیت‌های این دوربین می‌توان به فناوری DIS، فوکوس لمسی، سیستم تشخیص لبخند، سیستم تشخیص چهره، تایمر ثبت تصاویر، زوم دیجیتالی و توانایی ضبط ویدیوهایی با وضوح فول اچ‌دی و سرعت 30 فریم بر ثانیه اشاره کرد. دوربین سلفی هم با رزولوشن ۵ مگاپیکسل زاویه گسترده‌ای را برای ثبت سلفی‌های دسته جمعی پوشش می‌دهد. این اکسپریای ارزان قیمت از امکاناتی چون بلوتوث نسخه 4.2، فناوری GPS، فناوری NFC، رادیو FM و پورت USB Type C بهره‌مند شده است.

حدود قیمت: 650.000 تومان

چرا بخریم؟
بدنه با استحکام مناسب
نمایشگر با کیفیت
دوربین قابل قبول
پشتیبانی هم‌زمان از دو سیم‌کارت
پورت ارتباطی  USB Type C

چرا نخریم؟
سخت‌افزار متوسط
باتری نه چندان قوی



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها