کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روسیه فروش S-400 به عربستان را تایید کرد


کد خبر : ۴۱۷۳۲دوشنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳:۰۷۶۱۰ بازدید

کرملین فروش سامانه دفاع موشکی روسی S-400 به عربستان سعودی را تأیید کرد. کارشناسان می گویند این به معنی این است که ریاض، به عنوان مشتری قدیمی آمریکا، به دنبال جایگزینی برای تهیه تجهیزات نظامی است.

کرملین فروش سامانه دفاع موشکی روسی S-400 به عربستان سعودی را تأیید کرد. کارشناسان می گویند این به معنی این است که ریاض، به عنوان مشتری قدیمی آمریکا، به دنبال جایگزینی برای تهیه تجهیزات نظامی است.

ماریا وروبایوا، یکی از سخنگو های سرویس فدرال روسیه برای بخش همکاری نظامی و فنی، به خبرگزاری ”ریانووستی" روسیه نوشته است: "برای عرضه سیستم های دفاع هوایی S-400، موشک های ضد تانک Kornet-EM، سیستم های TOS-1A، دستگاه پرتاب نارنجک AGS-30 اتوماتیک، تفنگ کلاشینکوف AK-103 [نسخه صادراتی AK- 47] با پادشاهی عربستان سعودی توافقی صورت گرفته است."

بر اساس گزارش روزنامه کومرسانت، قراردادهای جدید اسلحه با عربستان سعودی بیش از ۳ میلیارد دلار ارزش دارد که ۲ میلیارد دلار آن از سوی سعودی ها برای خرید S-400 هزینه خواهد شد. پادشاه عربستان، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، هفته گذشته از مسکو بازدید کرد. او اولین پادشاه سعودی بود که از روسیه بازدید کرد.

یوری پاچتا، محقق علوم سیاسی، به رادیوی اسپاتنیک گفته است: "در سال ۲۰۰۷، تلاش هایی از جانب روسیه و عربستان سعودی برای دستایابی به توافقی در جهت همکاری نظامی و فنی صورت گرفت، و سپس در سال ۲۰۱۲ ادامه یافت ... این روند بسیار دشوار است، زیرا عربستان سعودی برای سال ها ارتباط نزدیکی در زمینه های مالی، اقتصادی و روابط سیاسی با ایالات متحده آمریکا داشته است ."

با این حال، علی رغم این مشکلات، عربستان سعودی تصمیم دارد تا به تامین کنندگان تجهیزات نظامی خود تنوع ببخشد، چراکه این کشور فهمیده است که نمی تواند به واشنگتن زیاد تکیه کند.

روسیه قبلا توافق کرده است که به ترکیه نیز S-400 تحویل دهد. فروش سیستم های ضد هوایی به متحدان ایالات متحده آمریکا، یعنی ترکیه و عربستان سعودی، مورد انتقاد واشنگتن قرار گرفته است، اما با این حال این انتقادادت بر نتیجه معاملات تأثیری نداشته است.

ضد هوایی S-400 پیشرفته ترین سیستم موشکی دفاع موشکی دوربرد روسیه است. S-400 می تواند سه نوع کلاهک طراحی شده برای از بین بردن اهدافی شامل هواپیما، و همچنین موشک های بالستیک و کروز را حمل کند. این سیستم همزمان قادر به ردیابی ۳۰۰ هدف در ارتفاع ۲۷ کیلومتری می باشد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها