کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

میهمان جدید خودرویی در محدوده 60 میلیون تومان + تصاویر

کدخبر:۴۱۵۸۶جمعه، ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳:۰۹۲۱۱۳۸ بازدید

نام FAW به دو دلیل عمده در ایران شناخته شده است؛ اول آنکه این برند اولین برند خودروسازی و یکی از بهترین خودروسازان کشور چین است و از این ...
میهمان جدید خودرویی در محدوده 60 میلیون تومان + تصاویر

عصرخودرو- نام FAW به دو دلیل عمده در ایران شناخته شده است؛ اول آنکه این برند اولین برند خودروسازی و یکی از بهترین خودروسازان کشور چین است و از این رو میان خودرویی‌ها وجهه خاصی دارد. دوم آنکه خودو محبوب دیگری با نام B50 پیش‌تر از سوی بهمن موتور ارائه شد که با تکیه بر ویژگی‌های فنی و خدماتی شرکت توانست جای خود را به خوبی میان مردم باز کند.

حال نوظهور بهمن‌موتور باز هم از برند FAW و برادر کوچک‌تر B50، یعنی B30 است؛ خودرویی از کلاس سدان‌های سایز کوچک ویژه بازار زیر 60 میلیون تومان.


ویژگی‌های فنی

B30 به پیشرانه 4 سیلندر خطی از نوع  16 سوپاپ (DOHC) به حجم 1.6 لیتر با استاندارد آلایندگی یورو 5 و قدرت خالص 107 اسب بخار در دور 5500 و گشتاور بیشینه 155 نیوتن‌متر در دور 3600 است که در ادامه مسیر با گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک اتوماتیک از ساخته‌های آیسین ژاپن متصل است که گشتاور تولیدی را در اختیار محور جلو می‌گذارد.

zs4msklpv4u8ktpi4zv.jpg

بررسی این اعداد و ارقام ‌روی کاغذ نشان‌دهنده آن است که به‌صورت خلاصه B30 در میان رقبا جایگاهی در بالای هرم رقابت دارد چراکه از بیشتر رقبای خود قدرتمند‌تر است و در عین حال با استفاده از سیستم فرمان برقی و استفاده از قدرت خالص پیشرانه برای به پیش راندن خودرو، از گیربکس 6سرعته اتوماتیک معمولی بهره می‌برد که در مقایسه با نمونه‌های اتوماتیک 4 سرعته به کار رفته در برخی رقبا، دارای ضرایب دنده به‌مراتب بهتر و در نتیجه رانندگی لذت‌بخش‌تر در عین کمتر‌شدن مصرف سوخت است. در برابر آن گروه از رقبایی که از گیربکس CVT بهره می‌برند سرعت بیشتری در تعویض دنده داشته و در معکوس‌دهی بسیار تیزتر است. اکتفا‌کردن به اعداد و ارقام روی کاغذ هرگز پاسخگو نیست و به قولی شنیدن کی بود مانند دیدن؟


تجربه رانندگی

با استفاده از ریموت کنترل و به روش سنتی پشت فرمان نشسته و پیشرانه را روشن کردیم. وجود سیستم ورود و استارت بدون کلید (Keyless Entry/Start) در این سگمنت قیمتی از خودروها در بازار کشور پدیده رایجی نیست و اندک خودروهایی که از این سیستم بهره می‌گیرند، از دیدگاه تجهیز به آپشن‌های دهان پر‌کن، برگ برنده‌ای در دست دارند.

با صداقت باید گفت که 107 اسب بخار قدرت چشمگیری نیست. هرچند سایر رقبای B30 تنها در حد چند اسب بخار با آن اختلاف دارند اما با درگیر‌شدن گیربکس در حالت D و چند دقیقه رانندگی به منظور کسب حس سواری به سرعت متوجه شدیم که دو فاکتور اصلی در رانندگی نسبتا چالاک و دوست‌داشتنی B30 نقش اساسی ایفا می‌کند. اول استفاده از سیستم فرمان برقی که هیچ نیرویی از پیشرانه کم نکرده و تمام آن را به منظور به پیش بردن خودرو در اختیار گیربکس قرار می‌دهد. فاکتور دوم در B30 استفاده از گیربکس 6 سرعته تیپ‌ترونیک از برند Aisin ژاپن است که با نمونه‌های آیسین تولید شده در کشور چین از دیدگاه کیفی تفاوت محسوس و فاحشی دارد. از این رو مجموعه موتور و گیربکس با یکدیگر بسیار هماهنگ هستند و با وجود آنکه پیشرانه چندان پرتوان به حساب نمی‌آید اما گیربکس عالی آن به خوبی جبران مافات کرده و با دادن معکوس‌های بسیار سریع و دقیق خلأ قدرت را به نحوی پر می‌کند که راننده تقریبا هرگز نیاز به استفاده از حالت ترونیک را احساس نمی‌کند.

uzq0jpsr502ert0c.jpg

درک این موضوع برای هرکس به‌سادگی و تنها با رانندگی کوتاه‌مدت با این خودرو و رقبای CVT و یا 4 سرعته آن به خوبی انجام‌پذیر است. این چیدمان دقیق ثابت می‌کند که کم‌بودن حجم پیشرانه دلیل قانع‌کننده‌ای برای توجیه‌کردن ضعف پیشرانه خودرو نخواهد بود چرا که در B30 این ضعف نه‌تنها توجیه نشده بلکه به‌خوبی جبران شده است. این مجوعه فنی مصرف سوخت متوسط 7.2 لیتر در هر 100کیلومتر را با خود به همراه دارد که در کنار وزن خالص 1270 کیلوگرمی خودرو درخور توجه است و سیستم ترمز دیسکی خودرو در هر چهار چرخ مجهز به مجموعه سیستم ایمنی کنترل پایداری شامل سیستم ضد‌قفل، تقسیم نیروی ترمز و کنترل کشش ساخت برند بوش آلمان مشکلی در متوقف‌ساختن آن ندارد. سیستم تعلیق خودرو در جلو و عقب نمونه رایج و کاربردی در این سگمنت است که در جلو از نوع محور فعال مک‌فرسون با کمک و فنر و در عقب میل پیچشی یکپارچه با کمک و فنر جدا از هم و قرارگرفته به صورت طولی است. این سبک طراحی سیستم تعلیق عقب در ترکیب با دو فاکتور فاصله محورهای کوتاه‌تر و طول بیشتر باعث شده است صندوق بار به شکل قابل توجهی بزرگ‌تر از رقبا باشد. B30 صندوق باری به حجم 480 لیتر دارد که در مقایسه با سدانی چون Z300 بیش از 20 لیتر حجیم‌تر است. از آنجایی که این حجم زیاد بر فضای پای سرنشینان عقب تاثیر منفی نگذاشته است، به‌طور قطع برای سفرهای بین‌شهری یک خانواده مزیتی بزرگ به شمار می‌آید.


bon5fyx7h9e2dso4yhb.jpg

نمای خارجی

ظاهر B30 به این سادگی‌ها در ابعاد 4625×1790×1500 میلی‌‌متری به ترتیب برای طول، عرض و ارتفاع خلاصه نمی‌شود. این خودرو در طول به اندازه 115 میلی‌متر از برلیانس H330 و 60 میلی‌متر از Z300 زوتی به عنوان سدانی نسبتا طویل، کشیده‌تر است در حالی که با فاصله محور 2630 میلی‌متری تنها 70‌میلی‌متر کوتاه‌تر از Z300 است که این مهم تاثیر چندانی بر فضای سرنشین نداشته اما بر محفظه بار و حجم آن تاثیر شگرفی گذاشته است. هرچند ظاهر B30 را می‌توان ساده و عاری از هرگونه پیچیدگی بیان کرد اما این محافظه‌کاری در طراحی نمای خارجی خودرو موجب شده است که نمای خارجی B30 در عین سادگی زیبا به نظر برسد و هضم‌کردن طراحی آن برای بیننده طولی نکشد. نمای جلو پنجره خودرو با شکاف‌های کرومی در دوطرف با اتصال کامل به چراغ‌های جلو جلوه بصری قابل قبولی به همراه دارد. نمای عقب شاید در نگاه اول برخی رقبای چینی را به یاد بیننده بیاورد اما شباهت ظاهری چراغ‌های عقب همین جا به پایان می‌رسد چرا که طراحی نمای عقب B30 منحصر‌به‌فرد و عاری از کپی‌برداری است.

آنچه در نمایش ظاهری خودرو بیش از هرچیز دیگر جلب توجه می‌کند خط یکپارچه بر بدنه خودرو است که از چراغ جلو آغاز شده و با رسیدن به دستگیره درب عقب پیش از اتصال و پایان در تلاقی با چراغ عقب، قوسی رو به بالا پیدا می‌کند که ضمن پیچیده‌ساختن طراحی از دیدگاه بصری، در عضلانی نشان دادن خودرو نیز نقشی اساسی دارد. نکته جالب دیگر استفاده از لوگوی شرکت FAW در قاب چراغ جلو است که در ابتدا از سوی خودروسازان معتبری چون جیپ به اجرا در آمد و امروزه بسیاری از خودروسازان چینی چون FAW،‌ هاوال و ... نیز از این تکنیک برای ارتقای سطح برند و به رخ کشیدن جایگاه استفاده می‌کنند.

ساختار مونوکوک B30 در حقیقت نمونه تغییر‌یافته یکی از محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های فولکس واگن است که مدل‌هایی چون جتا و بورا بر آن شکل گرفته‌اند. این ساختار به کمک ترکیبی از طراحی‌های ایمنی چون الگوی معروف به الگو 3H (سه ساختار H مانند در کف، طرفین و سقف خودرو) در کنار استفاده از فولاد مقاوم و فوق‌مقاوم در حیاتی‌ترین قسمت‌ها مانند ستون‌های A و B، تیرهای پایه‌ای در‌ها، کف و خود در‌‌‌ها تا حدی بر ایمنی خودرو افزوده است که در تست تصادف‌های C-NCAP موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شد و از این رو دربرابر بسیاری از رقبای خود سینه سپر می‌کند.

ip017zig9dzaym0aql43.jpg

lqvleuyfr7a2uuxnrh85.jpg


نمای داخلی

نمای داخلی B30 نیز همچون خارج خودرو ساده با جلوه بصری شیک و به‌روز است. به‌خصوص آنکه داخل خودرو از چند متریال مختلف و ترکیب دورنگ استفاده شده‌ و میان داشبورد نمایشگر 7 اینچی لمسی سیستم مولتی‌مدیا خودرو متصل به دوربین دید به عقب با کلید‌های لمسی قرار گرفته و سطح کاملا صافی را تشکیل داده است ضمن آنکه با این طراحی از تعدد کلید‌های کنترلی جلوگیری به عمل آمده است. 2‌نشانگر پشت فرمان و همچنین‌ کامپیوتر سفری کاملا خوانا و واضحند. ارگنومی راننده و دسترسی سرنشینان به تجهیزات کنترلی بر کنسول بسیار راحت است و با توجه به فاصله محورها در صندلی ردیف عقب کمبود جا احساس نمی‌شود.

30ofhodu7kihl7dmt6h4.jpg

2kfwv0a3arkpz9ys9g71.jpg

twta65c7lgutu85c7npo.jpg

8ni8s2jxuk3amq46di37.jpg


سخن نهایی

در بازار زیر 60 میلیون تومان کشور که خودروهای خانوادگی و کاربردی با نرخ فروش بالا با یکدیگر رقابت می‌کنند، به جرات می‌توان گفت خدمات و کیفیت آنها برای خریدار ارجحیت بیشتری دارد تا آپشن و زیبایی ظاهری. از این رو با توجه به سابقه خوب بهمن موتور در ارائه خودروهای باکیفیت و همچنین ارائه خدمات راضی‌کننده و از سویی دیگر سابقه درخشان برند FAW با مدل B50 می‌توان تا درصد بالایی انتظار داشت که B30 به عنوان سدانی موفق در بازار عمل کند که بخش عمده‌ای از موفقیت خود را مدیون خشت‌‌هایی خواهد بود که پیش‌تر از سوی بهمن موتور نهاده شده است.

7w149ny61oyjj9pwnt21.jpg

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

محمد: 1396/7/1411:09:46،
72
43
ماشین به این بزرگی، 107 اسب بخار؟؟؟؟؟؟!!!!!!
اینکه اصلا راه نمیره. مثل سمند و 405 خودمونه....
ویرو گردی: 1396/7/1419:38:10،
13
19
با وزن 1270 کیلو..بگو یه دفعه اچ سی کراسه دیگه!
مجید: 1396/7/1509:14:47،
9
14
قدرت 107 اسب بخار ... با چه اعتماد به نفسی کیلومترش رو 240 زدن؟؟؟؟؟؟؟این 160 تا بره باید خدا رو شکر کرد....
سیروس: 1396/7/1411:10:03،
48
42
چقدر زشت
اکسنت تو دبی این قیمته شما با این قیمت میتونی تو دبی سوناتا 2015 کارکرده هم بگیری
علی: 1396/7/1414:27:16،
61
8
اونجا دبی هست و اینجا ایران
فکر کنم این مورد را فراموش کرده اید
مهدی: 1396/7/1411:10:46،
95
14
چینی ها دیگه مهمون نیستن خودشون صاحب خونه هستن اینجا.
محمد امین: 1396/7/1420:57:34،
21
10
چنان مونتاژ بهمن خودرو گند بزنه به کیفیتش عبرت بشه
که
مث B50f که بهترین خودرو بعد از تیانا بود و یکسال بعد با مونتاژ رفت ته جدول تک ستاره ها.

البته خلایق هر چه لایق

ملتی که دانشمندان و نخبگان رو صادر میکنن و حتی یه تظاهرات برای حمایت از اونا برگزار نکردن ولی هر روز دارن برای سیاست بازها تو سر هم میزنن لیاقتشون همینه ک افراد ناشایستی ک براشون مونده سرنوشت زشتشون رو رقم بزنه با پراید و چین و فرانسه خونخوار

کل دنیا دارن میرن سمت خودرو برقی
ما مردم ایران شدیم موش آزمایشگاهی خودروسازهای درجه چندم دنیا

مخترع اولین خودروی"هوشمند"برقی جهان در ایران رو بشناسید
احسان: 1396/7/1411:15:11،
52
124
ساندرو استپ وي ميخرم ٤/٥ تومن هم ميدم كارخانه اپشن ببنده روش هم شاسي سوارم هم برند سوار هم موقع فروش افت قيمتش اذيت نميكنه ، راه ديگه هم اينه كه ٦٠ تومن رو نگه دارم سال بعدش با ٨٠/٨٥ يه لنسر تيپ٢ اتومات ٣/٤ سال كار كرده بخرم ولي چيني سوار نميشم تا كارخانه هاي ايراني بفهمن و سراغ ماشين چيني نرن، از مزدا ٣ و هيونداي ورنا و اوانته و فولكس گل و ٢٠٦ (زمان ورودش) رسيدن به چيني پشت چيني
Spk: 1396/7/1413:21:29،
126
27
شاسی سوار؟ یه هاچ بک قدیمی رو ۱۰ سانت بالا آوردن بعد شد شاسی؟ جالبه برند هم نداره. داچیا رومانی رو رنگ میکنن جای رنو فرانسه میفروشن. تازه همون رنو هم برند آنچنان معتبری نیست.
بعدم ۵۸ میلیون چه ربطی به لنسر کارکرده ۸۵ میلیونی داره؟
به نظر من ماشین چینی از برندهای رده بالای این کشور با گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک ژاپنی و امکانات ایمنی و رفاهی بسیار بیشتر و طراحی داخلی و خارجی که به هیچ عنوان با اون استپ وی قدیمی و زشت قابل مقایسه نیست. همون نمایشگر ۷ اینچی و دوربین عقب و سیستم مالتی مدیای این خودرو چند میلیون قیمت داره که اکه از قیمت ۵۸ تومنیش کم کنیم انگار حدود ۵۵ تومن برای ماشینی با این امکانات پرداخت میشه که البته مبلغ کمی نیست ولی در برابر ساندروی اسباب بازی با اون داشبورد مینی بوسی و دکمه های شیشه بالابر روی داشبورد واقعاً به صرفه تره.
رضا: 1396/7/1411:16:21،
44
24
هی خودرو چینی بدون لوازم یدکی و خدمات بیارین و به سه برابر قیمت بدین به مردم...
سپهر: 1396/7/1421:03:19،
24
4
لیاقت مردم ما همینه.
کار در دنیا ۶ ساعت مفید در ۸ ساعته در ایران ۱۷ دقیقه!!
مردم دنیا دانشمندا رو رو سر میذارن ما بازیگرها و دلقک ها رو!!
کشورهای پیشرفته میدونن تولید کننده و کار آفرین باعث سرافرازی مملکتشونه ما فقط دنبال حزب بازی هستیم و کارخونه هامون تو رکود نابود شدن!!
ساحل: 1396/7/1411:17:31،
33
22
قیافش بد نیست، ولی قدرتش افتضاحه.
مثل لگنهای خودمونه.
قطعاتشم به احتمال زیاد گیر نمیاد.
احتمالا بازار خرید و فروششم داغونه.
دنی: 1396/7/1411:18:09،
47
69
چینی نمیخرم،هر کی هم چینی داره تازه به دوران رسیده است
ن ج: 1396/7/1423:03:14،
25
12
باشه تو همون بهتر که زامیاد آبیتو سوار شی. باز ژاپونیه مگه نه
بهنام: 1396/7/1411:18:26،
56
31
ماشین باید برند باشه.کسی رو دیدید که گوشی تلوزیون یخچال و.... برند بی نام و نشان چینی بخره پس خودرو با این اهمیت رو چطور میتونیم از یک برند بی نام و نشان و ناشناخته بخریم اونم 60 میلیون پول زحمت کشیدنمون
شهرام: 1396/7/1412:29:16،
28
35
چه زشته ، همون B50 که خیلی قشنگ تر بود
دايي: 1396/7/1412:30:20،
42
26
بسترن جز برند هاي خيلي خوبه تو ايران بقيه ماشين هاش تا حالا بد نداشته تو رنج قيمت هاي خودش بهترينه هاست براي ايران
رضا: 1396/7/1412:35:12،
50
23
واقعا نسبت به قيمتش مي ارزه و نسبت به رقباي هم قيمتيش مثل زوتي Z300 و برليانس H330 خيلي خيلي بهتره.ولي حيف كه بهمن موتور شرايط فروشش رو بسته و به لطف دلالان هميشه در صحنه كه ١١١ رو دارن ٢٣/٥٠٠/٠٠٠ ميليون به ملت غالب ميكنن به زودي تحويل فوري هاش بالاي ٦٠ ميليون و احتمالا تو رنج ٦٣ تا ٦٥ ميليون تو نمايندگي ها و نمايشگاه ها خواهد بود
علی: 1396/7/1411:19:09،
21
13
آپشن های دهان پر کن...!
من: 1396/7/1411:20:15،
33
27
شبیه موجودات تکامل نیافته‌ست
بی کیفیتی محض حتی از سوییچ ماشین میباره حتی از روی عکس . داشبرد هم گویا کامل مونتاژ نشده!
وای بر ما
soroushshir: 1396/7/1412:41:19،
21
23
کاملا درسته انگار با پلاستیک بازیافتی درست شده رو پلاستیکش موج داره .داریم کجا زندگی میکنیم؟؟
علی: 1396/7/1411:20:27،
29
17
تو خود چینم انقدر ماشین چینی نیست که تو ایران هست
رضا : 1396/7/1411:24:01،
17
23
ایران جیب عزیز بیخود تبلیغ نکن .... این سواری مربوط به کارخانه ای هست که تریلی اش را آوردن دارن مونتاژ میکنن ( تریلی کشنده faw) و مطمعنا مونتاژ این سواری را هم طرف چینی شرط گذاشته برای تریلی اش .... دقیقا این مورد در ایران خودرو هم هست سواری h30 ( مربوط به دانگ فانگ ... همون کارخانه ای که ایرن خودرو تریلی اش را مونتاژ میکند ))
احسان انقلابی: 1396/7/1411:26:04،
12
35
فقط قیافه ی خوبی داره وسلام!
شهاب: 1396/7/1411:26:45،
40
13
حالا بیاید انتقاد کنید که چینی و بدرد نخوره ال وبله بدرد نخور ..موقع ثبت نام حمله کنید به سایت برای ثبت نام ....خیلی مردم عجیبی هستیم بخداا
از تورا بورای : 1396/7/1411:26:58،
27
11
نه تنها خودروساز نشدن حتی لیاقت سر هم بندی کردن برندهای معروف جهانی رو هم ندارن چون برندهای معتبر آبرو و اعتبارشون رو با همکاری با یه عده رانت خوار منفعت طلب بیسواد که هیچ تخصصی ندارن و نمیدونن مسئولیت پذیری چی هست به خطر نمیندازن و حالا بعد از 38 سال با افتخار دلالی ماشین چینی رو میکنن یا سر هم بندی ماشین چینی!، حیف اکسیژن!
سینا: 1396/7/1411:33:51،
27
30
بازم که بنجل چینی....بابا برلیانس،چانگان فاو،هایما،ام وی ام،چری ......خسسسسسسته شدیم چییین،چییییین،چیییییین......
کامران: 1396/7/1411:34:58،
64
30
به نظر دوستان کدوم بهتره؟
faw b30 +
jac j5 -
9090: 1396/7/1414:25:00،
18
28
یک ال90 پلاس با نصب مونیتور و دوربین تا 52 میلیون بقیه اش زیادیه
حمیدرضا: 1396/7/1411:35:33،
13
29
در مقابلb50 واقعا زشته
رضا ع.: 1396/7/1423:16:49،
6
16
راست میگه...چرا واقیت رو نفی میکنید و منفی میدین

B50F خیلی شیکتر بود و قویتر هم داخل و هم بیرونش...
محمد: 1396/7/1615:17:33،
6
4
خا مرد حساب وقتی b50 نزدیک به 20 ملیون گرانتره خو میخوای بهتر نباشه از این واقعا ببین ما با چه کسایی شدیم 80 ملیون
بهداد: 1396/7/1411:37:56،
42
22
واقعا ارزندست،فقط قبل از بدگویی یکبار از نزدیک ببینینش،تو بازه قیمتی حرف نداره
نیما: 1396/7/1411:40:54،
19
53
تو یکی از عکسا هنوز ماشین صفره دگمش از جا در اومده . یا مولا
شهروند ايراني !: 1396/7/1413:11:59،
44
10
اون دكمه نيست درپوش محل نصب يواس بي است كه براي جلوگيري از گرد و غبار و خاك پس ازاستفاده درپوش را دوباره ميگذارند خخخخخ


وقتي قيمت محصولات جديد ايران خودرو فرانسه ( 2008 - 301 ووو )‌را اعلام كردند در بازه 60 الي 80 ميليوني خواهد بود ... ياد پينوكيو مي افتم .


آرش: 1396/7/1411:41:43،
25
10
یعنی اگر یک روزی از خواب بیدار بشیم و ببینیم ایران جیب یک خودرو جدید زیر 60 میلیون معرفی کرده که چینی نیست اون روز ایران جیب فیلتر شده
بیش از 10 سال است خودروهای چینی وارد ایران شده اند ولی هنوز 10 درصد اعتماد جامعه را جلب نکرده اند تازه با این اوصاف هر روز قیمت را هم گرانتر میکنند
عقده صفر سوار شدن بعضیها باعث شده وضعیت خودرو در ایران اینجوری باشه
amirkhan: 1396/7/1411:43:21،
33
30
خداییش بی 30 در رنج خودش حتی20م بیشتر هم رقیبی نداره
درست چینی هست اما با اصل و نصب واینه گروه بهمن مثل جک و چری و ام وی ام و سایر اشغالهای بی کیفیت نیست که یه ماشین بیخود وارد کنه
بنابراین باتوجه به امکانات و کیفیت ارزش خرید رو100% داره
sara: 1396/7/1411:44:01،
26
38
یه جاده خاکی معمولی ما با بسترن رفتیم...دیگه یه جاهایی هلش میدادیم و التماس میکردیم تا راه بره...این ماشینا فقط به درد خرید تا سرکوچه میخوره نه بیشتر
Spk: 1396/7/1413:46:20،
35
20
تراکتور که نخریدید. این ماشین شهر و جاده آسفالته است.
ماشین کره ای مثل اکسنت و الانترا هم توی خاکی و آفرود راه نمیرن
امیر: 1396/7/1411:46:32،
35
8
تا بیست سال پیش نه فاو بود نه چری ولی امروز
با عرضه محصولات جدید و با امکانات مناسب حداقل
توانسته اند در کشورهای در حال توسعه فروش کنند
ومثل اینجا نیست که هنوز پراید و سمند و..تولید
و به مردم کشور تحمیل کنند!!
شهروند ایرانی: 1396/7/1411:48:09،
20
13
لطفا مهمان کم حرج از اروپا بیارید .مهمان چینی خیلی داریم.دیگه بسه!
علی جون: 1396/7/1411:51:24،
19
12
گاهی می گم ملت چرا چینی میخرن!؟
خب معلومه یه همچین مطلبایی رو باور می کنن
پارسا: 1396/7/1411:52:10،
19
12
بازم چینی
یعنی لیاقت ما ملت فقط همینه
حالم از این خودروها بهم میخوره
PRST: 1396/7/1411:52:47،
18
12
بازم چینی
Car_mag: 1396/7/1411:56:35،
12
20
بهترين خودروساز چيني سايك موتور هست كه ام جي توليد ميكنه
ایران خودرو: 1396/7/1411:56:41،
10
24
60 تومن برای سدان چینی زیاده.
60 تومن برای کراس چینی می ارزد.
اینطور که پیش می رود باز هم ایران خودرو بهتره
Car_mag: 1396/7/1411:57:27،
8
21
به نظرم ام جي ٣٦٠ بصرفه تره و از همه رقباش بهتره
البته اگه توليد بشه
رضا: 1396/7/1411:58:29،
15
19
رپرتاژ کاملا تبلیغاتی برای خارج کردن دیگررقبا ازمیدان جوری تبلیغ کرده هرکسی بخونه فکرمیکنه تبلیغ تویوتاست B50راهیچکی نمیخره ازرده خارج شده
soheil: 1396/7/1412:07:56،
18
8
سایت سفارش خودرو بستن که که ارز خارج نشه...
جالب
اینجاست که ارز داره خارج میشه همش سمت ماشین چینی قطعات چینی....

ارز که خارج میشه هیچ جنس بنجل هم وارد میشه
اینجاس که ادم شک میکنه...
ی: 1396/7/1412:14:12،
14
21
کی میفروشن بخرم
علی: 1396/7/1412:14:51،
26
21
من طرفدار ایران خودرو و سایپا نیستم
اما قرار باشه ی روز ماشین بخرم سمند یا پژو یا تیبا می خرم هر چند چینی شده باشم
بدلیل اینکه قطعاتش تو بازار فراوان هست اک قر مکانیک ها سر در میارن
نه اینکه واسه یا ماشین چینی که لنت ترمزش مصرفی هست تو نمایندگی نباشه و بره در بازار آزاد با قیمت حدودا دوبرابر بخره
ماشینی که هیچ اصالتی نداره و معلوم نیست دو یا حداکثر 3 سال تولید بشه
علی: 1396/7/1508:24:04،
9
5
جونت رو میخوای چیکار کنی؟ ماشینای ساخت ایران را هیچ شرکتی واسه آزمایش ایمنی قبول نمیکنه حداقل چینیا و هندیا همه جای دنیا فروش میره و آزمایش ایمنی میشه ولو با یک ستاره ی اروپا که ایرانیا همونم ندارن..
امیر: 1396/7/1412:19:02،
23
17
بوی دمپایی کهنه میاد
کوروش کبیر: 1396/7/1412:22:10،
17
15
اول از همه واسه این مقاله چقدر گرفتی ایران جیب؟؟؟ کم کم انگار واقعا توهم جیبی شدی

دوم اینکه هرکسی این مقاله رو نوشته ب احتمال قوی از پراید رفته سوار این شده چون کیفیت متریال،قطعات مصرفی،و آسایش رانندگی ب شدت پاییینه

کاری ب چین و غیر چین ش هم ندارم

با اون پول استوک کره ای از این بهتره
رضا: 1396/7/1416:30:22،
13
4
قسمت اول حرفات درسته اما باشصت تومن چی بهت میدن کره ای دست دوم تمییز حداقل 70تا80بایدپول بدی تازه اول خرجشه 60تومن دناپلاس بایدبخری باگیربکس 405
مازیار: 1396/7/1412:34:01،
16
20
ایران جیب جدیدا زدی تو کار تبلیغ و بیزنس ها!!!

این ماشین شتاب وکشش آنچنانی نداره
رضا: 1396/7/1413:10:13،
9
42
الان دور دور دناپلاسه چینیارو کسی پول جاشون نمیده هرچیم باهفت هشتومن به پا مردم میبندن بازم کسی نمیخره اینم اصلا به تولید نمیرسه مثل خیلی چینیای دیگه شکست میخوره
محمد: 1396/7/1414:48:10،
30
10
دوست عزیز طرفدار ماشین چینی نیستم
ولی دنا پلاس توی بازار الان ۵۳ تا ۵۴ قیمت میخوره!!!
همین b30 رو ۵۸ قسمت زدن بنظرم ۴ تومن بیش‌تر واسه موتور و پلتفرم پیشرفته تر(هرچند چینی) و گیربکس اتومات و یسری اپشن اضافه تر میارزه
شهروند ايراني !: 1396/7/1413:13:38،
51
21
پينوكيو هم كارتون قشنگي بود ؟!!!! قيمت در بازده 60 ميليوني !!!!
غضنفر: 1396/7/1413:55:26،
95
22
اینجور که این مطلب نوشته من فکر کردم داره لامبورگینی رو تحلیل میکنه!
شهره استپ وی: 1396/7/1414:04:18،
18
128
میبینم که همه دارن از ماشین من تعریف می کنن و خودم نیستم

ممنون دوستان که به من و انتخابم افتخار میکنید
حسین: 1396/7/1414:05:15،
10
8
این همه خودروساز تو دنیا اخه چرا دلشون برای مردم نمیسوزه این بود مردم سالاری که میگفتن واقعلا ظلمه
Ben Janson : 1396/7/1421:07:47،
4
8
مردم بابد خودشون سالار باشن و عقل داشته باشن اینا هم هدیه برجامه ک قرار بود پراید بشه ۷ میلیون، تحویل بگیرین
جواب: 1396/7/1414:11:49،
58
22
کیلومتر شمارش همچون ماکسیمای ۳۰۰۰ سی سی تا ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت نشانه گزاری شده...یا توهم چینی یا نمیدونم والا با موتور ۱۰۷ اسب چینی ..۲۴۰ کیلومتر!!!!!
سهیل: 1396/7/1414:24:27،
35
34
ماشين بدی نيست، ولی در مقايسه با هم رده های حتی ارزون ترش (مثل تندر 90 پلاس، ساندرو، حتی 206 صندوق دار يا هاچ بک، پژو 207 اتومات و ....)وزنش خيلی زياده و علتش بهر گيری از پلت فرمهای متعلق به 20 سال پيش وولکس واگنه
از داستان تکراری پلت فرم به نام، ديگه گوشامون پر شده، دقيقاً داستان بی وا دی S6 که گفتن پلت فرم لکسوس RX است ولی بعدش کاشف به عمل اومد که پلت فرمش ماله اولين سری RX بوده که لکسوس 3 بار پلت فرم جديد طراحی کرده
علی: 1396/7/1414:30:18،
61
28
خب استپ وی که این طوری معلوم هست تا سال دیگه پیش فروش هست وقصد فروش اقساطی ندارن پس میریم سراغ چینی ها
B30 ++++++
BYD F3 ------
کیفیت مهم تر هست
فرزاد: 1396/7/1415:04:44،
36
35
تست کامل این خودرو توسط خودروبانک تو آپارات هست که شتاب 14/50 ثانیه را رقم میزند که بسیار ناامید کننده است که مثلا در مقابل تندر اتومات که 11/5ثانیه اس با گشتاور142در مقابل گشتاور155 بی 30 فقط میشه گفت که این چینی یک تنبل خنگ با ظاهر تقریبا زشت بخصوص همان خط تیز رو بدنه که با سردرگمی در دستگیره عقب مواجه و به ناچار رو به بالا رفته و نمای عقب بسیار قدیمی با تعدادی آپشن های چینی که از خلا این بخش در کشور ما و مردم تشنه خوب دارن استفاده میکنن.گیربکس را باورش سخته بگیم از ژاپن آماده فرستادن چین و قطعا در خود چین ساخته میشه و شاید کمی کیقیتش را بالا بردن.
گاد فادر: 1396/7/1415:14:41،
31
13
چینیا از این آشغال های ایرانی بهتره
درسته به ماشین های اروپا و کره نمیرسه

من یه جک جی5 دارم خیلی خیلی راضیم ازش دو ساله فقط آب و روغن ریختم براش راحت و خوشگل و باکیفیت
سینوهه: 1396/7/1507:16:28،
10
10
تو اگه پراید 151 هم می خریدی تو این دوسال همون آب و روغن می خواست !
متاسف : 1396/7/1415:19:02،
30
24
برای ملت ایران متاسفم که مجبورند خودروهای با تکنولوژی و کیفیت پایین چینی را در خیابان های شهر های خود تحمل کنند!!!!!
ali: 1396/7/1415:38:53،
46
26
دوست عزیز من این ماشین رو از نزدیک دیدم و روشنش هم کردم و پشتش هم نشستم و کولر هم گرفتم ازش و همه آپشن هاش رو هم تست کردم؛ نمیگم ماشین خارق العاده ایه ولی تو این رنج قیمتی نظیر نداره و کیفیت متریالش هم به نسبت خیلی خوبه و به نظرم واقعا ارزش خرید داره و در مقایسه با رقبای هم قیمتش خیلی سرتره و با اینکه چینیه ولی درجه یک چینه و قیمت همین خودرو با همین آپشنها تو خود چین 86000 یوانه...
حمید: 1396/7/1416:09:30،
31
39
ال نودم(استب وی)همین قدر قدرت داره حداقل برندش معتبرتره چینیا که کلا رفتن توکارکپی
منتقد: 1396/7/1416:15:57،
16
23
زشت و بی کیفیت!!
محمد : 1396/7/1417:34:41،
7
28
برلیانس C3 خیلی خوشگله
نسبتا بهتر از همه ماشینهای 60الی 65میلیونه
حسین: 1396/7/1417:55:05،
31
7
سلام دوستان،من از ۴۰۵،پارس،۲۰۶،سمند،سورن،دنا،همه رو داشتم،الان اختلاف قیمت گیربکس دستی با اتومات توبازار ۱۰میلیونه،تاز ژاپنی وشش سرعتش بماند که خیلی ارزنده تره،سیستم espوepsبوش آلمان وسیستمtcsوhhcوbaبوش آلمان که روماشینای بالای۱۰۰هست رو هم که مال بوشه آلمانه حداقل ۵میلیون،ایمنی و تعلیق جلو و عقب جدید واتاق جدید وجاداروو۱۰۰هزارکیلومترگارانتی و...اینا اگه رو دنا باشه ۲۰میلیون گرونتر به مردم میدن با این تعلیق واتاق قدیمی دنا یعنی کمتراز۷۰نمیدن به ملت،تازه دنا سواربشید میبینید جاپاش از پراید و۲۰۶کمتره،بیایم واقعیات روببینیم و بادلیل وعلمی حرف بزنین،همیشه گفتم خودرو ایرانی با قطعات چینی و خودرو چینی قطعات اصلی و شرکتهای بنام
تازه سانروف دنا کوچکتره،وخطهای کناریش بی هدف وناشیانه و جلوش پوزه گاویه
حسین: 1396/7/1418:06:32،
37
9
دوستان ۱۰۷اسب بخاره درست ولی فرمونش برقیه وحداقل ۵درصد از موتور توان نمیگیره و گیربکس شش سرعتش قدرت رو خالص به سر چرخ میده که برابری میکنه با۱۲۰اسب خودرو هیدرولیکی و دنده دستی،وزنشم از سمندef7که موتورش خوب میره کمتره،گشتاورشم تو دور کمتر بهت میده،
۱۱۵اسب سمند۶اسبش واسه فرمون هیدرولیک میره ۶اسب بابت عدم تطابق گیربکس و موتور و دستی بودنش و خالص مابقی قدرت رو به سر چرخها نمیده،البته این وضعیت برای تموم ماشینهای دنده دستی و هیدرولیکی صادقه
پس میبینیم موتورش کم قدرت نیست
یه سر تو یوتیوب بزنین علمی مطالعه کنید بعد بیاید نظر بدید،دانایی بزرگترین ثروته
دهن بینی هم خوب نیست
من: 1396/7/1422:33:05،
12
23
از کی تا حالا هدر رفت انرژی در گیربکس اتوماتیک کمتر از دستی شده ؟ اتلاف انرژی در گیربکسهای اتومات تا سی درصد بیشتر از گیربکس دستی هست .مجبور نیستی راجع به هر چیزی اظهار فضل کنی
شناساگر: 1396/7/1422:57:42،
6
22
تو از کجا می دونی که این گسربکس همه نیرو رو انتقال می ده؟
علی: 1396/7/1508:10:27،
20
6
بدون اینکه بخوام از برند ایرانی یا چینی تعریف کنم و با توجه به تحقیقی که داخل اینترنت انجام دادم و بدون غرض ورزی باید بگم بدون شک بهترین انتخاب در این رده ی قیمت (زیر 60 میلیون) و سگمنت خودرویی فاو بسترن بی 30 هست... حسین جان درست میگن ...
بهتره قبل از هر گونه نظر سوء و خراب کردن یک محصول راجع بهش تحقیق کنیم..
تست شتاب سایت خودرو بانک در شرایط یا ارتفاع بالا نسبت به دریا و در تهران انجام شده که نزدیک به سه ثانیه با تست سطح دریا اختلاف داره و عدد صحیحش 11.8 الی 12.2 ثانیه هست.گیربکس 6 سرعته آیسین ساخت ژاپن هست.فرمان برقی و سیستمهای الکترونیکی کامل ترمز و کنترل پایداری تماما" ساخت بوش آلمان و نه نمونه ی چینی هست و از لحاظ طراحی خارجی و داخلی هم حرفهایی واسه گفتن داره.فرق ما با چینی ها اینه که ما پیشرفت اشخاص و صنایع رو با سرکوفت و کوبیدن اون پاسخ میدیم.در صورتیکه اونا شکست را با تشویق
احمد: 1396/7/1418:31:15،
14
25
بابا دست از این ماشینهای چینی بردارید
ع: 1396/7/1419:51:43،
12
23
سخنی تکراری از آلوده شدن تدریجی جاده ها به آشغال عروسک نما یی از سرزمین چین
بهمن : 1396/7/1420:08:48،
12
28
2روز نشده پلاستیکای usb و gps کنده میشه خیلی بده
ایمان: 1396/7/1420:43:59،
18
26
ماشین چینی نخرید که صاحب ا و ل و آخرش خودتون هستید و اگر بعد از یک سال بخوای بفروشی باید نصف قیمت و حتی کمتر بفروشی .
ناشناس : 1396/7/1422:00:49،
8
28
فقط 207

قیافه: نرمال
امکانات: نرمال
قیمت: نرمال
میخوای چیکار؟: 1396/7/1423:42:14،
9
7
آقایان مسیولین محترم این همه پول برای چه جمع میکنی میخواید کجارا بگیریدشمارابهرکس که میپرستی ودوست دارید دست ازسرمردم مظلوم ایران بردارید ول کنیدبابا بگذارید ماهم مثل تمام دنیا ازاین صنعت پیشرقته استفاده کنیم
حسین: 1396/7/1500:44:36،
17
7
جناب «من»بی زحمت شما یکم اطلاعات فنیتون رو بالا ببرید ما تو اتومات چون گشتاور و نسبت دنده و دورموتور با هم هماهنگن هدر رفت انرژی و قدرت نداریم.
واسه اینه که معمولا آدم ناشی هم باشه در حین حرکت خودرو اتومات خاموش نمیکنه
جک گفتی عزیز ۳۰درصد اونم اتومات؟
بابا مهندس
مصی: 1396/7/1510:54:27،
5
5
میشه شما که مهندس هستید بفرمایید که دلیل مصرف بالاتر و شتاب کمتر در گیرباکس های اتوماتیک نسبت به نمونه دستی که مقدار قابل توجهی هم هست چیه ؟
حسین: 1396/7/1507:41:04،
16
8



اقا دولت گمرکی رو برداره مردم بنزو بی ام و سوار شن جای این آشغالا

بابا عمرمون تموم شد رفت
Df: 1396/7/1508:16:24،
14
8
برندهای چینی ( اگه واقعا بشه گفت برند ) تمومی ندارن فکر کنم‌ تعدادشان از کل برندهای معتبر خودرو سازی بیشتر باشه :)
تجربه این چندساله هم میگه که هر خودرویی که از چین بیاد در ظاهر و روی کاغذ خوبه ولی کیفیت ندارن
دقیقا مصداق طبل توخالی
ترانه: 1396/7/1720:00:10،
6
5
نسبت به قیمتش خیلی خوبه
رازی: 1396/7/1720:01:26،
5
5
البته اگه مردم همون پرایدو پژو سوار شن
بقول: 1396/7/1720:39:57،
6
5
نسبت به اشغال های تولید داخل بهتره

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار