کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نوبت به سپرده‌گذاران افضل توس رسید


کد خبر : ۴۱۰۴۳جمعه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۵۵۲۰۸۷ بازدید

در جریان واگذاری تعهدات و مسئولیت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی افضل توس به بانک آینده، سپرده‌گذاران تا سقف سه میلیون تومان این ...

در جریان واگذاری تعهدات و مسئولیت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی افضل توس به بانک آینده، سپرده‌گذاران تا سقف سه میلیون تومان این موسسه از فردا همزمان با اول مهرماه تعیین تکلیف خواهند شد.

حدود ۵۰ روز از واگذاری رسمی سه تعاونی اعتباری بزرگ جامانده در بازار غیرمتشکل پولی گذشته است. بانک مرکزی تصمیم گرفت تا در راستای ساماندهی موسسات غیرمجاز تعاونی‌های البرز ایرانیان را به بانک تجارت، افضل توس به بانک آینده و آرمان را به موسسه ملل واگذار کند تا مسئول دارایی‌ها و بدهی‌های آنها شده و سپرده گذاران‌ آنها را تعیین تکلیف کنند. در مدتی که گذشت این تعاونی‌ها در حالت تصفیه و تعیین وضعیت دارایی و بدهی قرار گرفتند تا این که با مشخص شدن شرایط، قرار بر این شد تا طی فرآیندی مرحله‌ای تعیین تکلیف سپرده گذاران در دستور کار قرار گیرد.

افضل توس به عنوان یک تعاونی بزرگ حدود ۱۰۰۰ کارمند و ۲۱۷ شعبه داشت که به بانک آینده واگذار شد و در مدت اخیر بررسی و کارشناسی و ارزیابی املاک تعاونی و حسابرسی از حساب‌ها و عملیات آن در حال انجام بود. بانک مرکزی و سایر مراجع ذیصلاح مجوز انتقال سپرده‌های سپرده گذاران مانده تا سقف سه میلیون تومان را به حساب‌های متناظر در بانک آینده صادر کرده‌اند.

این در حالی است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است از شنبه همزمان با اول مهرماه و براساس حروف اول نام خانوادگی سپرده‌گذاران تا فرصت ۲۵ روزه با مراجعه به شعب تعاونی اعتبار افضل توس وضعیت خود را مشخص کنند. سپرده گذاران باید با مدارکی همچون اصل شناسنامه، اصل کارت ملی و یا اصل گواهی سپرده به شعب افتتاح کننده حساب خود در تعاونی افضل توس مراجعه کنند.

 از آرمان و البرز ایرانیان چه خبر؟

در روزهای اخیر موسسه ملل نیز اعلام کرد که از ۱۲ مهرماه رسیدگی به وضعیت سپرده گذاران تعاونی آرمان (وحدت) را نیز به طور مرحله‌ای و از سپرده‌های تا سقف سه میلیون تومان در دستور کار قرار می‌دهد. بانک تجارت نیز هنوز درباره تعیین وضعیت سپرده‌گذاران تعاونی البرز ایرانیان اعلامی نداشته است، اما اخیرا  بانک مرکزی اعلام کرد که مدیریت دارایی و بدهی‌های تعاونی اعتبار "البرز ایرانیان" با حدود ۲۰۰ نفر کارمند و ۳۰ شعبه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده است. پرونده این تعاونی در مرجع قضایی در حال رسیدگی است که پس از اعلام نتیجه، بانک تجارت با کمک بانک مرکزی عملیات اجرایی سپرده‌ها متناسب با دارایی‌ها را آغاز خواهد کرد.

زمان‌بندی مراجعه سپرده گذاران تا سه میلیون تومان افضل توس

تاریخ مراجعه

حرف اول نام خانوادگی

شنبه اول مهرماه

الف

یکشنبه دوم مهرماه

الف

دوشنبه سوم مهرماه

ب

سه‌شنبه چهارم مهرماه

پ الی ج

چهارشنبه پنجم مهرماه

چ الی ح

دوشنبه دهم مهرماه

خ الی د

سه‌شنبه یازدهم مهرماه

ذ الی ر

چهارشنبه دوازدهم مهرماه

ز الی س

شنبه پانزدهم مهرماه

ش الی ص

یکشنبه شانزدهم مهرماه

ض الی ع

دوشنبه هفدهم مهرماه

ق الی غ

سه‌شنبه هجدهم مهرماه

ک الی ل

چهارشنبه نوزدهم مهرماه

م

شنبه بیست‌ودوم مهرماه

م

یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه

ن الی ی

دوشنبه بیست‌و چهارم مهرماه

کلیه حروف جامانده از روزهای مربوط

سه‌شنبه بیست‌وپنجم مهرماه

کلیه حروف جامانده از روزهای مربوط



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها