کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ماجرای کلاهبرداری آژانس و آوارگی ایرانی‌ها در آنتالیا


کد خبر : ۴۰۷۸شنبه، ۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶:۱۳۱۱۲۴۴ بازدید

نزدیک به 170 ایرانی نوروز امسال در پی عمل نکردن آژانس گردشگری به تعهدات خود در آنتالیا آواره شدند.

در حالی که مسئولان گردشگری کشور از ابتدای نوروز امسال برای نشان دادن عملکرد مطلوب خود به دنبال اعلام آمارهای متعدد از حضور گردشگران در سراسر نقاط کشور هستند متأسفانه بازار سودجویی‌ها و کلاهبرداری‌های آژانس‌های گردشگری هم داغ شده است.

چندین سال است که به دلیل بالا رفتن هزینه‌های گردشگری داخلی و نزدیک شدن نرخ‌ سفرهای داخلی به رقم‌های سفر به کشورهای اطراف، عده‌ای از مردم سفر به کشورهایی چون ترکیه، ارمنستان، امارات و ... را به سفرهای داخلی ترجیح می‌دهند، شرایطی وسوسه‌انگیز برای سودجویان در عرصه گردشگری که در سایه بی‌توجهی‌های متولیان امر سفر در کشور رخ می‌دهد.در شرایط کنونی که نوروز به دلیل داشتن طولانی‌ترین تعطیلات، تبدیل به زمان اوج سفرهای ایرانی‌ها شده و تقاضا برای سفرهای داخلی و خارجی بسیار است.

پیش از نوروز امسال، یکی از آژانس‌های گردشگری در تهران تور سفر به «آنتالیا» را به حدود 170 نفر می‌فروشد و مسافران در هفته اول عید، راهی ترکیه می‌شوند اما به دلیل اینکه مدیران این آژانس، مبلغ خدمات حمل و نقل را به طور کامل به کارگزار پرداخت نکرده بودند مسافران برای بازگشت از آنتالیا به مشکل برمی‌خورند و در این کشور، آواره می‌شوند.در حال حاضر اکثر مسافران در ترکیه هستند و با هماهنگی‌هایی که در حال انجام است به مرور به کشور بازمی‌گردند.

این در حالی است که تورهای هفته دوم آژانس هم به آنتالیا در حال انجام است و مسافران از اینکه بازگشتشان به کشور با مشکل مواجه خواهد شد بی خبر هستند.طبق اطلاعات به دست آمده ظاهراً مسئولان گردشگری، موضوع را به دادستانی تهران اعلام کرده‌اند تا دستور ممنوع‌الخروجی و مسدود شدن حساب بانکی مدیر این آژانس متخلف صادر شود.

موضوع کلاهبرداری آژانس‌های گردشگری از مردم، موضوع تازه‌ای نیست و با افزایش نظارت‌ها از چند ماه پیش از نوروز، قابل پیشگیری است اما سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چند ماه پیش از نوروز از چه شرایطی برخوردار بود، اوضاع نابسامانی در تغییر و تحول‌های مدیران و معاونان!

اگر چه در این مورد کلاهبرداری آژانس گردشگری، بیشتر تخلف، متوجه مدیر آژانس است اما سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز به عنوان صادرکننده مجوز باید پاسخگو باشد و به جای درگیر شدن در اموری که بعضاً مورد انتقاد خود این مسئولان نیز بوده است، آمارگیری‌های نوروزی را رها کند و به مشکلاتی که مردم به طور مستقیم با آن درگیر هستند بپردازد.در حال حاضر این آژانس گردشگری متخلف از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران لغو مجوز شده و هنوز خبری از مدیر متواری آن نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها