کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فروش ارز مسافرتی از امروز متوقف شد


کد خبر : ۴۰۶۱۶دوشنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵:۳۷۲۲۲۶ بازدید

طبق دستورالعمل بانک مرکزی از امروز همزمان با بیستم شهریور ماه ارز دولتی به مسافران تعلق نخواهد گرفت.

طبق دستورالعمل بانک مرکزی از امروز همزمان با بیستم شهریور ماه ارز دولتی به مسافران تعلق نخواهد گرفت.

در حالی طی چند سال گذشته و بر اساس مجموعه مقررات ارزی، مسافران می‌توانستند برای سفرهای خارجی خود از ارز دولتی تا اندازه‌ای مشخص استفاده کنند که با تصمیم اخیری که برای بازنگری مقررات ارزی اخذ شده دیگر این ارز اختصاص نخواهد یافت.

تاکنون برای مسافران هر کدام به اندازه ۳۰۰ دلار و برای سفرهای عتبات عالیات تا ۲۰۰ دلار اختصاص پیدا می‌کرد، ولی از این پس باید مسافران تمامی ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند.

البته بانک مرکزی اعلام کرده که برای تهیه ارز می‌توان به بانک‌ها مراجعه کرده و با ارائه گذرنامه و سایر مدارک لازم ارز مورد نیاز را تامین کرد، اما در هر صورت این موجب ایجاد اختلاف قیمت با بازار آزاد نیست، چرا که بانک‌ها نیز ارز را با قیمت آزاد به متقاضیان پرداخت می‌کنند. بنابراین امتیاز ویژه‌ای برای مسافران محسوب نشده و تنها می‌تواند عاملی برای حرکت فروش ارز به سمت بانک‌ها و ورود گسترده‌تر آنها در بازار ارز باشد.

در حال حاضر اختلاف ارز مبادله‌ای و آزاد به حدود ۵۰۰ تومان می‌رسد که در مجموعه اختلاف قابل توجهی برای تامین ۳۰۰ دلار ارز مبادله‌ای ایجاد نمی‌کرد و حداکثر به حدود ۱۵۰ هزار تومان می‌رسید. بنابراین حذف ارز مسافرتی چندان متقاضیان آن را متضرر نمی‌کند. این تصمیم عمدتا به دلایلی همچون صرفه‌جویی ارزی و همچنین حرکت به سمت یکسان‌سازی نرخ ارز گرفته شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها