کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

مقایسه دو سدان محبوب 150 میلیونی در بازار ایران

کدخبر:۴۰۵۶۱یکشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۵۴۴۵۸۹ بازدید

دو خودروی هیوندای النترا و کیا سراتو در کلاس سدان‌های کوچک قرار می‌گیرند. هر دو خودرو از پلتفرم‌های یکسانی بهره می‌برند و قابلیت‌ و توانایی‌های ...
مقایسه دو سدان محبوب 150 میلیونی در بازار ایران

گجت‌نیوز- دو خودروی هیوندای النترا و کیا سراتو در کلاس سدان‌های کوچک قرار می‌گیرند. هر دو خودرو از پلتفرم‌های یکسانی بهره می‌برند و قابلیت‌ و توانایی‌های آن‌ها نیز به هم نزدیک است. همچنین هر دو خودرو با حدود قیمت 150 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسند.

سراتو محصولی از شرکت کیا موتورز کره جنوبی، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان است. این سدان محبوب در سال 2003 میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد اما ما در این مطلب قصد داریم نسل چهارم خودرو یعنی مدل 2017 آن را با النترا مقایسه کنیم. هیوندای النترا نیز اولین بار در سال 1990 میلادی معرفی شد. این خودرو در ابتدای ورود به بازار جهانی با نام آوانته (Avante) شناخته می‌شد. آوانته تا سال 2000 در خط تولید اصلی شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندای قرار داشت. نسل سوم این خودرو در بین سال‌های 2000 تا 2006 تولید شد و به بازار ایران نیز راه پیدا کرد. نسل ششم النترا در سال 2017 روانه بازار شد.

هیوندای النترا با طراحی زیبا همواره مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و به دلیل شباهت به برادر بزرگ‌ترش، به سوناتای کوچک شهرت پیدا کرده است. کیا نیز پس از موفقیت نسل قبلی سراتو، در نسل جدید خودرو تحولاتی را ایجاد کرده که باعث نزدیک شدن ظاهر آن به کیا اپتیما شده است.

النترا 2017 در نمای بیرونی دارای یک جفت چراغ جلو پروژکتوری باریک با جلوپنجره عریض و شش گوشه زاویه‌دار با قسمت‌های افقی است. در زیر خودرو نیز عناصر بومرنگی‌شکل برای جای‌گیری چراغ‌های مه‌شکن گرد تعبیه شده است. در نمای جانبی، خط برجسته‌ای از روی گلگیر جلو کشیده شده و طراحی جدید ستون C و رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی دیده می‌شود. در پشت خودرو نیز چراغ‌های عقب بزرگ LED جذاب و اسپویلری شیک به چشم می‌خورد. در مجموع، بدنه النترای جدید به یکی از ایرودینامیک‌ترین خودروها در کلاس خود تبدیل شده است.

در سوی دیگر، کیا سراتو 2017 تغییراتی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های کشیده جدید در بخش جلو که جایگزین چراغ‌های بزرگ و گرد مدل قبلی اشاره کرد. سپر جلوی جدید با جلوپنجره زیرین کشیده با چراغ‌های مه شکن و هواکش‌های بلند مصنوعی در طرفین خودرو تعبیه شده است. چراغ‌های عقب و قطعات LED جدید از دیگر تغییرات این نسخه به شمار می‌روند.

کابین هیوندای النترا و کیا سراتو

در کابین هیوندای النترا ، المان‌هایی از سوناتا دیده می‌شود. در حالی که سراتو دارای طراحی منحصربه‌فردی نسبت به برادر بزرگ‌ترش یعنی اپتیما است. کابین سراتو نسبت به النترا از کیفیت بهتری برخوردار است اما طراحی ادوات داشبورد و آمپرها خیلی جذاب نیستند. البته طراحی صندلی‌ها و غربیلک فرمان در سراتو جذابیت بیشتری دارد.

کیا سراتو 2017 از پیشرانه 2 لیتری 152 اسب بخاری و هیوندای النترا 2017 از پیشرانه 2 لیتری 163 اسب بخاری استفاده می‌کنند. گیربکس‌های مورد استفاده در دو خودرو عملکرد مشابهی دارند اما النترا 0.3 شتاب بیشتری نسبت به رقیبش دارد.

در مجموع می‌توان گفت عملکرد این دو سدان محبوب بازار ایران به یکدیگر نزدیک است و از نظر فنی خیلی تفاوتی با هم ندارند. حتی در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز این شباهت وجود دارد و شاید اصلی‌ترین ملاک برای اینتخاب یکی از این دو خودرو، سلیقه مشتریان باشد. در پایان در جدول زیر، مشخصات کیا سراتو 2017 و هیوندای النترای 2017 را با هم مقایسه می‌کنیم.
 

مقایسه مشخصات و ویژگی‌های کیا سراتو با هیوندای النترا 2017

خودرو هیوندای النترا 2000 نیوفیس کیا سراتو 2000 نیوفیس
پیشرانه 4 سیلندر 4 سیلندر
گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک 6 سرعته تیپ ترونیک
حجم موتور 1999 سی‌سی 1999 سی‌سی
دیفرانسیل جلو جلو
سوپاپ 16 16
قدرت موتور 152 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه 152 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
گشتاور 198 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه 194 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه
وزن خودرو 1194 کیلوگرم 1268 کیلوگرم
حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت 210 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 10.2 ثانیه 10.5 ثانیه
مصرف سوخت 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
ظرفین مخزن سوخت 50 لیتر 50 لیتر
استاندارد محیط زیست یورو 4 یورو 4
کیسه های هوا راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای
ترمز ABS – EBD – ESP – BAS ABS – ESP – EBD – BAS
صندلی راننده برقی – چرم – گرم‌کن و سردکن تنظیم صندلی راننده در 10 جهت – گرم‌کن و سردکن
تهویه مطبوع دستی – کنترل اتوماتیک سفارشی جداگانه برای سرنشینان جلو
پنجره برقی برقی
آینه برقی مجهز به گرم‌کن برقی
چراغ روشن و خاموش شدن اتوماتیک سفارشی LED
دیگر امکانات 5 گرم‌کن و 2 سردکن – فرمان 3 حالته – کول باکس – کروزکنترل – سانروف – سیستم کمکی پارک – اتو هلد – استارت بدون کلید – چراغ‌های دی لایت – سیستم چراغ‌های خوش‌آمدگویی – حافظه صندلی – سنسور جلو 6 کیسه هوا – مانیتور – فرمان سه حالته – 5 گرم‌کن – 2 سردکن – استارتر بدون کلید – دنده پشت فرمان – صندلی راننده برقی – حافظه صندلی راننده – سانروف – کولر دیجیتال – سنسور جلو و عقب – دوربین عقب – چراغ‌های زنون – چراغ‌های دی لایت – سنسور نور – آینه فتوکرومیک – آینه تاشو برقی – سیستم چراغ‌های خوش‌آمدگویی – کول باکس – بلوتوث – کروز – دستور گفتاوری – چراغ مه شکن عقب – رادار نقطه کور
قیمت در بازار ایران 153 میلیون تومان 151 میلیون تومان
بلیط هواپیما



دیدگاه ها

مهندس: 1396/6/1912:54:05،
45
72
با این قیمتاشون خرید مزدا 3 نیو به صرفه تره . چون هم خدمات و توزیع قطعاتش مناسبتره و هم قیمتش حدود 30 میلیون (یه 405 ) کمتره . البته خیلیا اینو متوجه شدند ( از هجوم مردم به سمت مزدا مشخصه )
احسان: 1396/6/1914:39:52،
50
33
اخه اين مزدا كجاش نيو حساب ميشه؟ اين اولد شده بدرد نميخوره مزدا٣ جديد كه تو بازار جهاني هست عاليه ولي ايني كه تو ايرانه اونقدر قديميه كه بزودي قراردادش تموم ميشه ، نه اپشن داره نه قيافه ، قطعاتش هم خيلي گرونه ، كفش هم گير ميكنه به سرعت گير ، كيفيت فنيش ١٠ سال قبل خوب بود نه الان ، بين النترا و سراتو كابين النترا قسنگ تره ، بقيه موارد تقريبا يكسانه اما فعلا كه جلو واردات رو گرفتن قيمتشون فضائي شده كمتر از يه ماه ٢٠-٢٥ تومن زياد شدن (النترا فول ١٣٥ بود شده ١٥٥) فعلا ماشين صفر نخريد كه حباب داره واردات ازاد بشه ١٠/١٥ تومن از قيمتشون كم ميشه اگه مجبوريد ماشين صفر بخريد فعلا لنسر بخريد كه قيمتش كماكان١٣٥ تومنه
جواب به احسان: 1396/6/1914:52:38،
20
23
اره تو راست میگی!مزدا اپشن نداره!بزار 2 تاش را برات بگم1 چرخش چراغها سر پیچ2 چراغ شور.که کره تازه داره رو ماشینهاش استفاده میکنه.اهان مزدا قیافه نداره اون وقت میتسوبشی که تو گفتی قیافه داره.درضمن گیر کردن کف مزدا مربوط به سپر بود که اونم اصلاح شد برو مزدا 90 و90 به بعد را کنار هم ببین و بعد نظر بده
گدک: 1396/6/1915:01:45،
27
40
النترا++++++++
سراتو------------
احمد : 1396/6/1915:39:33،
17
23
تویوتا پریوس بهتره تو این رنج
مزدا هم که عالیه ولی تو این رنج قیمتی نیست
پاسخ به احسان: 1396/6/1915:42:01،
17
21
احسان جان همون مزدا قدیمی سگش شرف داره به این دوتا تو مو میبینی من پیچش مو،با اینکه ده الی بیست اسب بخار کمتر از این دوتاست،اما شتاب اولیه بهتره .هندلیگش بهتره و در اخر اپشناشم به اندازه خودش خوبه ،با سند حرف میزنم،برو سایت خودرو بانک مقایسه مزدا با سراتو رو ببین،بدیش فقط گرونی لوازمه
علی: 1396/6/1915:51:38،
21
9
تویوتا کرولا در ایران بسیارگرانتر از این لگن های کره ای است ولی در خارج از ایران هم قیمت است با اینها ، به همین دلیل است که محبوب ترین ماشین جهان و پر فروشترین ماشین تاریخ جهان است ، ماشین باید ارزنده باشد نه ارزون و تویوتا کرولا در جهان آزاد که به لگن های چین و کره و فرانسه واگذار نشده است ارزنده ترین ماشین جهان به نسبت قیمت است
احسان: 1396/6/1920:26:52،
9
5
هر وقت به خودرو هاي خودروسازهاي ايراني انتقاد ميكنيم كه قديميه نيو نيست ، عوامل عزيزشون با رگ هاي باد كرده و عصباني پيداشون ميشه كه از خودروساز عزيز ايراني دفاع كنن مدل هاي سراتو لنسر و النترا واقعا ٢٠١٧ هست اما مزدايي كه واسه شما جديده و واسه ما قديمي مال ١دهه پيشه و قراردادش هم در شرف پايان ، كاش مزداي ٣ نيوي واقعي ايران بياد و شما عزيزان عصباني ببينيدش بلكه واقعا فرق اولد و نيو رو متوجه بشين ، چراغ شور مال ماشين هاي قديميه تكنولوژي جديد لامپ هاي ال ايي دي چون ديود ساطع كننده نور داره نيازي به شستشوي جداگانه نداره ، اون اپشن چرخش چراغ هم همه ماشينها با اين رنج قيمت دارن ، در مورد گير كردن كف ماشين هر كسي ميتونه خودش تست كنه ٢نفر سرنشين عقب سوار كنين و اروم از روي سرعتگير رد بشين
نادر: 1396/6/1923:14:30،
7
4
مقایسه ۲ آشغال با تعلیق عقب مشابه پراید- شتاب فاجعه- مصرف افتضاح- کوبش حسابی- هندلینگ شرم آور- به صدا افتادن فوق العاده
اسباب بازی بی اصالت کره ای ۱۷ هزار دلاری رو چطور ۱۵۰ میدن؟
علی: 1396/6/1913:04:01،
17
19
قدرت النترا 147 اسبه
شندی: 1396/6/1913:07:38،
31
12
النترا این نسلش یکم از سراتو بهتره و در کل ماشین قابل احترامیه سراتو هم ماشین خوبیه فقط من یخورده طراحی کنسول وسطش رو زیاد دوس ندارم
امیر: 1396/6/1919:53:35،
17
3
میگم واست کنسول وسطشو دوباره طراحی کنن
علی: 1396/6/1913:15:32،
18
60
به طور کلی کیفیت ماشینهای هیوندای از کیا بهتره.
علی: 1396/6/1913:18:18،
21
19
البته تویوتا کرولا اونم مدل ۲۰۱۶ الان در محدوده قیمتی ۱۷۰ میلیون قرار گرفته وباید با سوناتا و اپتیما مقایسه شود وگرنه در این سایز بهترین انتخاب جهان بوده و هست . تویوتا کرولا مدل ۲۰۱۷ وارد میشد بالا ۱۸۰ میشد قیمتش ولی وارد نشد .
amiran: 1396/6/1914:09:49،
18
6
آقای علی آقا این که کرولا بهتره شکی نیست. ولی بالا بودن قیمتش به خاطر بسته بودن ثبت سفارشش و وارد نشدنشه. اگه وارد میشد که ارزونتر میبود نه گرونتر. حدود همون بین 150 تا 160 قیمت میخورد.
محمدرضا: 1396/6/1913:24:41،
27
52
من سوناتا دارم با ام جى ٦ نيو
سوار النترا شدم،خيلى از نظر كيفيت و موتورى و فنى پايينتره از رقيباش هستش،سراتو هم بى كيفيت هستش
بين اين ماشينهايي كه تو اين رنج داشتم
١ ام جى ٦ نيو
٢ مزدا ٣
٣ لنسر
٤ سراتو
٥ النترا
امیییییییییر: 1396/6/1913:25:30،
36
45
فقط مزدا ۳ نیو
بخرید پشیمون نمیشید
من دارم
عالیه
علی: 1396/6/1913:26:44،
38
5
تا 2 ماه پیش ابن ماشینا 140 میلیون بود اما الان 150 شده !!!! و دیگر هم پایین بیا نیست
واقعا شهر هرت که میگن اینجاست
rj: 1396/6/1913:28:51،
6
22
قیمت کرمان موتور 125
سورنا: 1396/6/1913:37:26،
22
11
أبدا به اين قيمت نمي ارزن
رضا: 1396/6/1913:48:37،
21
45
دوتالگن کره ای
سعید: 1396/6/1913:52:01،
46
24
بجای این اشغالهای کره ای مزدا 2017 وارد می کردید که دوام و کیفیتش ژاپنی ها قابل مقایسه با این ماشینها نیست
امیر: 1396/6/1913:55:11،
23
7
قطعا انتخاب سلیقه ای هستش چو از نظر فنی تقریبا مشابه هستند . ولی انتخاب من سراتو هستش
رضا: 1396/6/1913:56:37،
31
23
به خدامزدا نيو در قبال اين دو تا ماشين حرف نداره
علیرضا: 1396/6/1913:59:15،
4
5
اخبار مرتبط همین خبرو که بالای دیدگاههاست ببینید.دلتون کباب اگه نشد مث من, اسمممو عوض میکنم.نکتشو گرفتید؟؟؟+++++
شیون: 1396/6/1914:11:01،
15
25
لنسر از هر دو بهتر و ارزانتره
بابک: 1396/6/1914:46:52،
6
6
توهمین صفحه میبینیم که قیمت از130 به 154 تومان افزایش پیداکرده...
وحید یوسفی: 1396/6/1915:29:38،
19
8
من سراتو رو ترجیح میدم به الانترا.
هم زیباتره و هم قدرت موتورش بالاتره
محمد علی: 1396/6/1915:39:26،
12
6
به نظر منم تو شرایط فعلی و تصمیم گیریهای غلط دولت که معلوم نیست این قیمتا تا کجا میخواد بالا بره خرید مزدا سه به صرفه تره.من خودم تا پارسال بین ماشینای زیر صدو چهل تومن قطعا سراتو انتخاب میکردم ولی الان که دیگه قیمتا صدو شصتم داره بالا میزنه مزدا سه راحت چهل تومن پایینتر درمیاد.
رضا: 1396/6/1915:44:50،
20
18
فقط مزدا خدایش مارک مزدا به کل هیوندای و کیا می ارزه
جسی: 1396/6/1915:55:58،
8
15
مزدا قدیمی شده. کره ی ها هر دوتا خوبن اما وجدانا به لنسر نمیرسن ژاپنی و بادوام و هندلینگ عالی ولی در کل دوستان خواستی ماشین بگیری بنظر من جز خودت که سوارش میشی بقیه تماشاچی هستن. سعی کن به حرف دل و عقل خودت گوش کنی کاری به حرف بقیه نداشته باشین
حسين: 1396/6/1923:24:06،
3
5
هر دو تاشون بالاى سر هستند

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار