کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

نرخ سود سپرده همسایگان ایران چقدر است؟

کدخبر:۴۰۴۷۹جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۵۸۱۱۱۸۷ بازدید

سپرده‌گذاری در بانک یکی از راهکارهای محبوب در میان مردم ایران برای درآمدزایی است. در واقع بسیاری از مردم برای اینکه جای پولشان امن باشد و بتوانند ...
نرخ سود سپرده همسایگان ایران چقدر است؟

سارا گلچین- سپرده‌گذاری در بانک یکی از راهکارهای محبوب در میان مردم ایران برای درآمدزایی است. در واقع بسیاری از مردم برای اینکه جای پولشان امن باشد و بتوانند سودی هم از آن دریافت کنند، پولشان را در قالب حساب‌های سپرده در بانک می‌گذارند و در قبال آن ماهانه سود پول‌شان را می‌گیرند.

حساب سپرده نیز نوعی حساب جاری، پس‌انداز یا هر نوع حساب دیگری است که مشتری آن را در بانک باز کرده، مبلغی در آن قرار داده و براساس آن مبلغ، سودی دریافت می‌کند. نرخ سود سپرده در کشورهای مختلف متفاوت است و در برخی کشورها این سود آنقدر پایین است که مردم ترجیح می‌دهند پولشان را در بانک‌ها قرار ندهند بلکه سراغ منابع سرمایه‌ای دیگر بروند. البته اگر پول‌ها همه در بازار باشد، نقدینگی یا پول نقدی که در دست مردم است بالا رفته و ایجاد تورم می‌کند.

بنابراین پایین بودن بی‌قید و شرط سود سپرده نیز نمی‌تواند همیشه خوب باشد اما دستکم این حسن را دارد که مردم در پی کسب سودهای آنچنانی پول خود را از بازار خارج نمی‌کنند. وقتی پول در حجم گسترده‌ای به بانک برود به تولید آسیب می‌رسد و درواقع برای فرآیند تولید پول چندانی باقی نمی‌ماند و این باعث می‌شود رشد اقتصادی یک کشور تحت تاثیر قرار گیرد. بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان برای اینکه مردم پول‌هایشان را از چرخه اقتصاد خارج نکنند، نرخ سود بانکی را پایین می‌آورند. در بعضی کشورها مثل آلمان حتی نرخ منفی سود بانکی نیز ثبت شده، درست مثل ژاپن که تورم منفی را تجربه کرده است.کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیز از جمله کشورهایی هستند که تلاش می‌کنند نرخ سود سپرده‌های بانکی را پایین نگه دارند. ذکر این نکته ضروری است که سود سپرده بانکی بستگی زیادی به تورم در هر کشور دارد.

این دو البته به صورت لزوم علت و معلول یکدیگر نیستند اما به‌طورمعمول نرخ سود سپرده بانکی با توجه به تورم تعیین می‌شود. این یعنی اگر تورم یک کشور بالا باشد سود سپرده هم بالا می‌رود چون اگر بالا نباشد مردم پول‌شان را در بانک‌ها پس‌انداز نمی‌کنند و نقدینگی بالا می‌رود. وقتی پول نقد دست مردم زیاد باشد تورم ایجاد می‌شود. از آن سو اگر تورم پایین و سود سپرده بالا باشد، برعکس می‌شود و این‌بار همه پول‌ها سر از حساب‌های بانکی درمی‌آورد. اینگونه دیگر خبری از چرخش چرخ‌دنده‌های تولید نخواهد بود زیرا کسی پولی ندارد که خرج تولید کند. بنابراین متناسب بودن سود سپرده بانکی با تورم نکته مهمی است که بانک‌های مرکزی کشورها به آن توجه می‌کنند. در کشور ما ایران بحث بر سر پایین آوردن سود سپرده بانکی بسیار داغ است. هر چند وقت یک بار بانک مرکزی تلاش می‌کند نرخ سود را پایین بیاورد و تاحدی نیز موفق می‌شود؛ هرچند تا منطقی شدن نرخ این سود راه زیادی فاصله است. ایران از جمله کشورهایی است که سود سپرده‌های بانکی در آن بالا است. نرخ سود سپرده‌ها در کشور ما به‌صورت رسمی ۱۵ درصد اعلام می‌شود که در میان کشورهای جهان عدد بزرگی است. اما نرخ سود سپرده بانکی و بحث بر سر کاهش آن بهانه خوبی است تا سری به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و سایر همسایگانمان بزنیم و ببینیم این کشورها به سودهای سپرده بانکی چه درصدی سود سالانه می‌دهند و این میزان در مقایسه با نرخ تورم و جمعیت چگونه است.

امارات متحده عربی

امارات متحده عربی با تورم 2.5 درصدی به سپرده‌های بانکی 1.15 درصد سود می‌دهد. جمعیت امارات حدود 9.5 میلیون نفر است و این کشور از انگشت‌شمار کشورهای عربی است که توانسته وابستگی اقتصادی خود به نفت را به میزان زیادی کاهش دهد. گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی غیرنفتی در امارات و به‌ویژه دبی است.


ترکیه

در ترکیه نرخ تورم اکنون 7.8 درصد است. اقتصاد این کشور در سال‌های اخیر به بخش خصوصی بها داده و این بخش در حال قدرتمندتر شدن در اقتصاد ترکیه است. بانکداری یکی از بخش‌هایی است که بخش خصوصی ترکیه در آن نقش مهمی ایفا می‌کند. شاید به همین دلیل باشد که رجب طیب اردوغان به‌تازگی به بانک‌های این کشور هشدار داده نرخ نامتعارف سود تسهیلات را در این کشور پایین بیاورند. نرخ سود سپرده در این کشور اکنون 10 درصد است که نسبت به برخی کشورهای همسایه‌اش عدد بزرگی به‌شمار می‌آید. این رقم نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

قطر

قطر، کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس که حالا با مسئله تحریم از سوی چند کشور عربی به سرکردگی عربستان سعودی دست و پنجه نرم می‌کند، مثل امارات سود بالایی برای سپرده‌هایش نمی‌دهد. در این کشور نرخ سود سپرده تنها 0.7 درصد است. همچنین نرخ تورم در این کشور 2.8 درصد ثبت شده است. جمعیت قطر اکنون کمی بیشتر از 2 میلیون نفر است.

کویت

کویت دیگر کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس است که تورم 5.6 درصدی را تجربه می‌کند. جمعیت این کشور بیش از 3 میلیون و 200 هزار نفر و سود سپرده در آن تنها 1.8 درصد است. اقتصاد کویت نیز مانند بسیاری از عرب‌های حاشیه خلیج‌فارس نفتی است. باوجود نفتی بودن اما اقتصاد این کشور باز است.

عمان

عمان نیز یکی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و از اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس است که با جمعیت 4 میلیون نفری تورم 4 درصدی دارد. نرخ سود سپرده‌ها در این کشور مانند دیگر همتایان عربش کم و تنها 1.75 درصد است. در عمان هم مانند سایر کشورهای عربی نفت پایه و اساس اقتصاد است و چرخ اقتصادی این کشور با صادرات نفت می‌چرخد.


پاکستان

تورم در پاکستان که مهم‌ترین مسئله‌اش اکنون کمبود آب و حملات تروریستی است، 7.7 درصد است. این کشور بیش از 188 میلیون نفر جمعیت دارد و به سپرده‌های بانکی 7.27 درصد سود پرداخت می‌کند. اقتصاد پاکستان اگرچه در دهه ۹۰ میلادی (دهه ۷۰) با سیاست‌های ناآگاهانه ضربه‌های بدی خورد اما در چند سال گذشته به خوبی پیشرفت کرده است. اکنون چین یکی از کشورهایی است که پاکستان روی سرمایه‌گذاری‌هایش حساب ویژه‌ای باز کرده و قرار است زیرساخت‌های مهمی برای این کشور بسازد.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

آریا: 1396/6/1712:33:31،
201
20
همش فرافکنی! اگه راست میگید این نرخ سود پرداختی به سپرده های بانکی رو بذارید کنار درآمد سرانه و سطح هزینه های بهداشتی درمانی و تعرفه های گمرکی جاری این کشورها و بعد جمع بندی کنید.با این هزینه های اضافی تحمیلی به ملت در ایران پایین ترین نرخ سود در بازارهای مالی باید 30 درصد باشه حالا اگه این سود رو بانکها ندن سرمایه ها میره تو بازارهای واسطه ای و سوداگری
ع: 1396/6/1714:39:51،
24
100
لطفا در رابطه با بخش درمان ناشکری نکنید. یکی از بهترین مثال ها، عمل رایگان پیوند کبد در شیراز هست. تازگیا چندتا بیمارستان با وسایل فوق پیشرفته درمان سرطان تاسیس شده اند و ... .
درسته که بعضی وقتا پزشکان زیر میزی میگیرن که این تاسف برانگیزه ولی خداروشکر از نظر پزشکی جلو هستیم.
ترامپم هیچ غلطی نکرد خالی بند.: 1396/6/1714:48:16،
153
7
در کشورهای همسایه همانند عربستان تا جایی که ما از 30سال پیش یادمونه انواع نوشابه گاز دار همون یک ریاله تا همین الان....اینجا کشور مافیاست وهمه چیزی به ابزاری برا غارت کردن وچاپیدن مردم و کشور استفاده میشه وبه هیچ چی پایبند نیستن....
مجید: 1396/6/1715:10:19،
160
5
این را بنویسید که کشورهای کنار خلیج فارس پولشان ثبات دارد و یک شبه ارزش پولشان نصف یا یک سوم نمی شود.
افلاطون: 1396/6/1717:38:53،
15
29
ایرانجیب هر چی بگی سود بگیران حرف خودشون را میزنن مرغی که گندم خورد دیگه دونه خور نمیشه .
قیصر: 1396/6/1721:14:23،
50
8
قیمت خودرو در همسایگان ایران چقدر است ؟؟
نیما: 1396/6/1722:38:05،
46
6
چرا اینو نمیگید که 20 درصد سود میده ولی وقتی میری یه لگن 30 سال پیش بخری با 300 درصد قیمت واقعی بهت می فروشند ؟!

عملا سود 15 سال می شه !

لگن فقط یک نمونه بود!
منطق: 1396/6/1912:06:31،
13
6
سلام
دوستان عزیز من 1 سوالی دارم خواهش میکنم هر کسی نظر منطقی داره جواب بده.
انقدر که میکن سود باکنی فلان بیسار، مگه غیر از اینه که اون بانک اون پولو سرمایه گزاری میکنه؟ و اگه زیان ببینه میاد 20% سود بده؟! پس جه مشکلیه که پولا بره تو بانک و بانک با تجمیع این سرمایه های خرد سرمایه گزاری کلان بکنه؟!
ایرانی واقعی نه شناسنامه ای: 1396/6/1712:33:42،
251
18
این حرفها مال کشوریه که قانون داشته باشه و درهاش به روی دنیا باز باشه و با دنیا روابط عادی داشته باشه نه مال یه عده که 38 ساله شعار مرگ بر این و آن و دشمن دشمن از دهانشان نمی افته و با عقب ماندگی فکری و سیاسی و بی لیاقتی کشور و مردم را در تنگنا قرار داده و دچار مشکلات شدید اقتصادی کرده اند آن وقت میخوان مثل دولتهای متمدن نرخ سود بانکی را کاهش بدن!، شما همه چیتون باید به همه چیتون بیاد!، اگر قراره نرخ سودتون به تقلید از کشورهای متمدن کاهش پیدا کنه خودتون و طرز فکرتون هم باید تغییر کنید و مثل اون انسانهای متمدن بشید!، در ضمن اون کشورها تعرفه من در آوردی روی خودروی خارجی نمیبندن پس شما هم همون کار رو بکنین!، ارزش ریال اسلامی رو کاهش میدن تا بتونن لواشک و قروقوروت بیشتری صادر کنن و پول ملت رو بی ارزشتر میکنن اونوقت حرف از کاهش سود بانکی میزنن و با بقیه کشورها مقایسه میکنن!
علی: 1396/6/1715:34:19،
55
5
هزاران افرین....
شناسنامه ایرانی: 1396/6/1716:04:17،
14
156
لطفا یک مقایسه ساده بین سطح درآمد و زندگی الان خودت با ۴۰ سال گذشته بکن تا ببینیم اون زمان دوچرخه هم داشتی، که الان صحبت از ماشین وارداتی می کنی!!!
ایرانی واقعی نه شناسنامه ای: 1396/6/1717:56:58،
86
7
40 سال پیش من به دنیا نیومده بودم، اون موقع کشورم سهام کارخانه بنز رو خرید و میتونست به کشورهای دیگه مثل انگلیس وام هم بده و پول و ملتش دارای ارزش و اعتبار بودن ولی الان باید برید کاسه گدایی جلوی کره جنوبی دستتون بگیرید و خاوری ها و زنجانیها رو تحویل اجتماع بدید و تو سطح تورم با زیمبابوه و ونزوئلا مسابقه بذارید و پاسپورتتون هم بی اعتبار باشه و قاچاق سازمان یافته داشته باشید که در برخی موارد تا 100 برابر واردات قانونی همون نوع کالاست و تازه زبونتون هم درازه!، اگر دفاعی نداری که از کسانی که بهشون وصلی بکنی که نداری حداقل با این آش شله قلمکاری که از همه نوع واسه ملت و کشور درست کردین سکوت کن!
سالار : 1396/6/1718:44:35،
49
4
نیازی به شناسنامه نیست دوست من
وقتی از کشور کره و چین و ماچین و تمامی کشورهای همسایه و خاورمیانه می آمدند ایران و به حال کشور خودشان غبطه میخوردند که ایرانی ها چه سر و وضعی بهم زده اند؛ اینها خودش شناسنامه و سند است!!!!
لطفا آماری مثل دولت نهم و دهم ندهید که در سال 84 تعداد 2 میلیون سیمکارت در کشور بود و در سال 90 تعداد 60 میلیون سیمکارت...
رشد تکنولوژی های ارزان قیمت ربطی به اقتصاد و .... ندارد
اینطوری انگولا و کومور هم باید بخود ببالند...
سینیور: 1396/6/1811:07:46،
27
3
اینم از اون حرف هاست...
نکنه انتظار داری طرف بعد از چهل سال هیچ تغییری تو زندگیش اتفاق نیفتاده باشه!
نمیدونم چرا در ایران هرچی میشه میگن ببین 40 سال پیش چی بودیم الان چی شدیم. خب پر واضحه که بعد از 40 سال هرکسی تکونی به خودش میده ولی مقدار و نسبت مهمه.
مثلا چرا نمیاید بگید قبل از 40 سال نرخ رشد سالیانه چقدر بوده؟ ارزش پول ملی چقدر بوده؟ قدرت خرید مردم چقدر بوده؟ توسعه زیرساخت ها چقدر بوده؟ الان بعد از چهل سال خط آهن جنوب، تونل هاو... متعلق به زمان پیش از اون چهل ساله جناب به اصطلاح "شناسنامه ایرانی". هرچی میشه میگن 40 سال پیش این بوده الان این شده. مثلا 10 تا روستا برق داشت الان بعد از 40 سال 100 تا روستا از نعمت برق برخورده ولی نمیان بگن اگر کلی فساد در چپاول منابع نبود الان باید هزار برابر اون ده درصد توزیع نیرو برق می بود. صرف یک مقایسه 40 ساله چیزی به دست که نمیادآبروریزی هم میشه.
مجید: 1396/6/1813:05:00،
16
3
شما ارزش پول ملی رو به اندازه قطر وکویت بکنید ما به بانکها بابت سپرده سود هم میدیم
کورش م: 1396/6/1923:40:09،
25
3
بعد از 40 سال چین 131 هزار کیلومتر شاهراه و نزدیک به 1.8 میلیون بزرگراه در کشورش ساخته.
بیش از 20 سال است که دولت می خواهد ازادراه تهران-چالوس 121 کیلومتری رو بسازد ولی هنوز در فاز یکش گیر کرده!
تمام توسعه های که در ایران توی این 40 سال انجام شده برای کشور ثروتمندی مثل کشور ماتغییرات حداقلی بوده که مثلا بگویند کاری هم کردن و سر مردم رو با هاش گرم کنند! حالا بگم باز هم بگم!!!
اسی: 1396/6/2213:03:51،
7
3
پاسخ به شناسنامه ایرنی

اولا پیشرفت و تکنولوژی با گذر زمان خود به خود به همه جا میرسه پس این رو به حساب زمان حال نزارید

بعدم معلومه نفست از جای گرم در میاد یا ژن خوب یا دستت به سفره ایی میرسه
شما بیا یه کلیپ هست از از پیشرفت ببین که چطور دو تا ماشین اسفالت جاده رو پهن میکنن و میرن جلو
بعد چهارتا راه اسقالت کردین هی تو بوق کرنا اون زمان همه جا خاکی بود

در نتیجه پیشرفت علم و تکنولوژی رو به حساب خودتون نگذارید بعد هم یه نگاهی به کل فروش نفت زمان سابق با حالا بکن
عجب: 1396/6/1712:36:10،
136
10
اونها هیچ وقت نرخ تورم ۳۵ درصدی ندارند
Psrsa: 1396/6/1712:37:15،
17
73
واقعاازاین اطلاعات لذت بردم.ممنون ایران جیبی های عزیز
سامان: 1396/6/1712:47:02،
141
11
نرخ سود وامهاشون هم از ۴ درصد کمتره
تورم واقعشون خیلی کمتره
تازه خانوم هاشون هم میرن استادیوم !
محمد: 1396/6/1712:48:17،
136
8
ايرانم با تورم ٨٠ درصدي داره ١٥ درصد سود ميده
اصلان: 1396/6/1712:49:09،
126
4
شما کیفیت زندگی، خدمات رفاهی دولت در قبال پرداخت مالیات،آموزش و پرورش،مراکز درمانی،رتبه فساد و فلاکت، و ... با همسایگان عزیزت مقایسه کن بعد بیا در مورد سود بانکی آمار بزار.
ایران عزیز ما یه زمانی نه چندان دور خودش مقیاس بود برای بقیه دنیا الان ما به سمت بنگلادش و میانمار و آنگولا شدن پیش میریم با سرعت تمام.
حمید: 1396/6/1712:51:06،
52
7
خب حالا که چی
لیلا: 1396/6/1712:54:41،
114
5
ایران: سود بانکی سالیانه ۱۵ درصد ، تورم حداقل ۲۵ درصد
اگر قیمت مسکن را از شاخص تورم کم کنیم (به علت رکود مسکن) تورم سالیانه حداقل ۲۵ درصد است. چند مثال روزمره
آب معدنی سال گذشته ۵۰۰، امسال ۷۰۰ تورم ۴۰ درصد
کره سال گذشته ۱۲۰۰، امسال ۱۸۰۰ تورم ۵۰ درصد
خسته ازشعار☺(پِدی سابق☺): 1396/6/1712:54:57،
43
6
نرخ تورم شون جالب بود(تازه امار اینا واقعیه).
پاکستان7.7☺
عمان4☺
قطر و امارات 2.5درصد☺
------------
درامد سرانه قطر وامارات و عربستان و ... میگفتید خب.
قیمت سوخت رو با اروپا که یه قاشق نفت نداره مقایسه مون میکنید.
درامد سرانه وامنیت مون رو با افغانستان و سوریه.
سود بانکی رو با قطر و...
تورم خدمات دولتی میانگین سالانه 50تا300درصده(از قبض عاب و برق بگیرتا صدور شناسنامه وپست و...)
تورم7درصد ما هم روی کاغذه،مثل عاماربیکارمون که11درصده!!!تورم میانگین25درصدی و بیکاری40درصدی رو داریم زندگی میکنیم.
کرمانشاه: 1396/6/1712:57:00،
82
4
خخخخ
آخه اونا بیکاراشونم کمتره
تورم و گرانیشون کمتره
رکود تو کشورشون نیست
محسن: 1396/6/1712:59:46،
91
7
ای خدا.
یعنی از پاکستان هم عقب افتاده تریم.
دیگه از همه چیز این مملکت سیر شدم نه راه پس و نه راه پیش فقط مردن چاره ست.
مازیار: 1396/6/1713:12:13،
87
8
این چه مقالاتی هست که بعضا ارایه میکنید؟
شما سطح در آمد ،رفاه ،زیر ساخت های اقتصادی و خیلی چیز های دیگه رو در نظر نمیگیرید
الان بنده صد و پنجاه میلیون دارم ،نگارنده محترم بفرمایید در کجا سرمایه گذاری کنم تا اصل پولم رو هم از دست ندم؟ با این وضعیت بازار؟ بهترین جا همون بانک هستش
حمید: 1396/6/1802:24:55،
13
3
مثه من برو تو بازار، سی تومنش رو می‌دزدند ازت، باید یک سال دوندگی کنی تا حکم جلبی بگیری که به ریشت بخندن، بعدشم حکم اعسار بگیرن ماهی صد هزار تومان بهت بدن، سی تومنم همینجوری دور همی ضرر کنی، بازار که خوابیده کلا، صد و پنجاه که شد نود تومن، اگه سکته نکردی ادامه زندگی بده
علی: 1396/6/1713:17:22،
86
5
ایول ایران واقعا دممون گرم که تو تورم بعد ونزوئلا دوم هستیم.اشک تو چشام حلقه زد
رضا: 1396/6/1713:19:28،
52
158
سود بانکی بالا مساوی با نابودی آینده و آیندگان.
سود بانکی باید. ...
تاکید میکنم باید در بهترین حالت از 9 درصد تجاوز نکنه.
دوستان هر چی منفی هام بیشتر میشه مطمئن تر میشم از لحاظ فکری جلوترم
موید: 1396/6/1715:05:26،
22
49
آقا رضای عزیز همه حضرات مدافع سود بانکی خودشان هم میدانند سود بانکی دارد چه بلایی سر مردم این مملکت می آورد ولی متاسفانه آنقدر بی رحم و خودخواه تشریف دارند که به بهای سود شخصی خود میخواهند سر به تن دیگران نباشد ، تمام واقعیت طرفداران سود بانکی همین بود!!!

جهت اطلاع در آینده ای نزدیک سود بانکی مجددا کاهش می یابد.
نیما: 1396/6/1715:33:05،
57
11
دیکتاتورا هم ناخودآگاه از اینکه مخالفاشون بیشتر باشه لذت میبرن . دوست عاقل من . تو که اینقدر عاقلی و میدونی نرخ سود باید کم باشه . بنظرت کجا باید سرمایه گذاری کرد که کل سرمایه رو از دست نداد ؟ تولید ؟ تولیدی ام مگه داریم ؟ هرروز خبر ورشکستگی کله گنده های تولید مثل ارج و کنتورسازی و ابزارمهدی و ... میاد چه برسه به کوچیکاش .. بورس ؟ خب باشه . الان چشماتو وا کن تجمع های هرروز جلوی تالار و ببین . دستور که دادی . راهکارتم بده دیگه عاقل جون .
یک ایرانی : 1396/6/1717:16:40،
16
4
من هم مخالف کم شدن سود بانکی نیستم به شرطی که دیگر شاخصهای اقتصادی وفرهنگی و اجتماعی وآموزشی و.... درست بشه که بعید میدونم به این زودیها درست بشن همین حالاش هم حداقل 100 سال از دنیا عقبیم. درود بر شما که از نظر فکری جلوترید
رضا: 1396/6/1722:05:50،
14
25
آقا نیما....

حرفی که مینویسی را اول بهش فکر کن و بعد بنویس

دو تا کلمه فوق توهینی گفتی!

اول دیکتاتور و بعدی کنایه از عاقل بودن

من برای چی باید به تو بگم کجا سرمایه گذاری کنی؟

یا اصلا مگه سمت حرف من به تو بود؟

من 29 سالمه و توی اصفهان هم خونه دارم هم ماشین مجرد هم هستم.دانشگاه صنعتی اصفهان درس خوندم رشته مواد، بی عقلم؟تو زندگیم از کاه کوه ساختم.

شماهاهیچی به جز ربا و سود حروم بانکی یاد نگرفتید.پسر جون،ربا خوری را جنگ با خدا دونستن.

کاری به اعتقادات شما ندارم شما هم با اعتقادات من نداشته باشید.

فقط اینو بدون پسر جون که با این سودهای مسخره که فقط و فقط تو کشور جهان پنجمی دنیا ینی ایران میدن به امثال کسی که من میشناسم که سیصد میلیارد تومن توی جایی گذاشته بود و سود میگرفت،حالا دویست سیصد تومن تو و بقیه کجای کاره نمیدونم،کشور را سود بانکی داره به فنا میده!
به رضای. عزیز: 1396/6/1722:57:14،
9
3
گفتمان هردو درسته فقط منطق نیما جان با واقعیت جامعه اقتصادی همسو تره.چرا که واقعا مولد اقتصادی نداریم.
شما هم دمتون گرم به امید موفقیت بیشترتون.
من من : 1396/6/1814:35:44،
10
5
رضا جان همینکه از حروم بودن سود بانکی گفتی و جنگ با خدا و ...
نشون میده که چقدر اهل علم و مطالعه اقتصادی هستی! :)

تو هنوز معنای عبارات اولیه مثل تورم رو متوجه نمی شی بعد در مورد اقتصاد نظر میدی...
الان این 9 درصد رو از کجات اوردی؟ اونم ربا هست و جنگ با خدا :)))

برخلاف نظر دوستان منم نظرم اینه که سود بانکی باید به مرور کاهش داشته باشه تا هزینه دسترسی به سرمایه برای تولید کننده کاهش داشته باشه ...
اما خود این حرکت یک مبنا داره و اون نرخ واقعی تورم هست .. یعنی پایه این سود باید بالاتر از نرخ تورم واقعی باشه...
درمورد خود رووند سپرده گذاری هم قبلا گفتم حرکت سیف در بستن حسابهای چند ساله بزرگترین اشتباه بود..
چون با استفاده از حسابهای بلند مدت چندین ساله میشد افراد ناتوان از کار اقتصادی رو از افرادی ک ممکنه وارد بازار بشن جدا کرد..
درمورد اون دروغ 300 میلیاردیت هم حرفی ندارم..
امیر: 1396/6/1713:22:11،
34
4
سطح زندگی در کشور های همسایه چقدر است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا به مردم گیر دادین گناه مردم چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟
میخواین بریم تو کشور های همسایه زندگی کنیم شما راحت باشین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خجالت هم خوب چیزیه
سبز + بنفش: 1396/6/1713:27:47،
24
4
نرخ تورم تو این کشورها واقعیه و نرخ سودشونم معقوله ... نه مثل اینجا که تورم حدود 25 درصدی رو زیر 10 درصد اعلام میکنن ، سود سپرده رو به زور پایین میارن و سود تسهیلات رو بالا نگه میدارن و با این وضعیت انتظار دارن کشور از رکود عمیقی که گرفتارشه نجات پیدا کنه ... و صد البته که هیچوقت اوضاع درست نمیشه چون چیزی که تو این کشور به هم بریزه دیگه درست بشو نیست...
احمدرضا: 1396/6/1813:12:19،
8
3
خوب گفتی مومن...
یادم میاد وقتی می خواستند قیمت خودرو داخلی را دو سه برابر کنند تورم را بهانه کردند و چون صنعت دولتی بود سریعا همه زدند زیر حرفشان ک گفتند بله تورم بالاست و باید اتومبیل دو برابر فروخته شود و در نتیجه این اظهار نظر به بانک ها که در آن موقع اجبار کرده بودند ۱۶% سود بدهند اجازه دادند تا ۲۵% رسمی دوباره سود پرداخت کنند و برنامه ریزی احمدی نژاد در کاهش سود بانکی تحت تاثیر قرار گرفت و شکست خورد. بله دقیقا همین است، دروغ می گویند چون منفعتشان در دروغ است و الا الان هم نرخ تورم چیزی که اعلام می کنند نیست و بالاتر است.
رضا نامدار مقدم: 1396/6/1713:35:44،
32
4
خیلی جالبه پاکستان با اون وضع داغونش تورم ۷ درصد بعد تورم تو کشور مدعیان امنیت ۳۰ تا ۴۰ درصد علنا ما تو جنگیم خودمون خبر نداریم
سپهبد سورنا: 1396/6/1713:36:47،
5
8
کویت اگه حساب بانکیت زیر هزار دینار باشه ماهی یه دینار از حسابت کم میشه
مصطفی: 1396/6/1713:39:53،
31
4
ژاپن خیلی خوبه تورمش منفی یعنی هر چیزی امروز میخواهی بخری فردا ارزونتره اینجا میخواهی خرید کنی فروشنده میگه قیمت الانو میخای یا الان لحظه ای گرون میشه.
علی: 1396/6/1713:44:12،
23
3
کتشکی قیمت ماشین و سطح رفاه اونا رو هم بررسی میکردی ایرانجیب !
حرف حساب !: 1396/6/1713:47:38،
19
3
اي كاش اين اطلاعات را دو دهه پيش و مسئولين نگاه مي كردند و خودشان زودتر از مردم تعبيت مي كردند .




موافقم +++
مخالفم ---
بهروز: 1396/6/1714:06:14،
25
3
ما باز هم رکورد زدیم
مالباخته کاسپین: 1396/6/1714:10:35،
28
4
لطفا کیفیت زندگی مردم رو هم مقایسه کنید
محمد: 1396/6/1714:44:19،
41
4
بی زحمت از رفاه اقتصادی مردم و رشد تورم این کشور ها رو هم بنویسید بعد نرخ سود ها رو مقایسه کنید
محمد،: 1396/6/1714:57:22،
22
5
آخه این مملکته،فقط داریم کاغذ و ریال بی ارزش تولید میکنیم،و همه هم در خواب هستن، و سود میخورند،مایه تاسفه
محمدخان: 1396/6/1716:26:50،
31
4
خب خود بانکها پول رو ببرن توی تولید و سودشو به سپرده گذارها بدن . اگرقصداینه که پولهاازبانک در بیان و در کازینوی بورس تباه بشن باید بگم که در دو مورد تجربه طعم این سرمایه گذاری رو چشیدم . هیچوقت در بورس در هیچکجای دنیاسرمایه گذاری نمیکنم . بانکهاصاحب سهام های سودده هستند و قسمت کمی از سودشون رو به مردم میدهند .
Siya: 1396/6/1716:41:45،
43
7
ایران مقابل این کشورا سوسکه باید اینجا سود 50 درصد باشه
حامد : 1396/6/1717:10:17،
33
20
یک اشتباه بسیار بزرگ و رایج در مقایسه سود کشور ما با کشورهای دیگه اینه که سود ما مبنای سالیانه داره ولی مبنای پرداخت سود در خیلی از کشورها ماهیانه است . مثلا اگر گفته میشه نرخ سود در فلان کشور 1 درصد است ماهیانه یک درصد است که سالیانه میشود 12 درصد
Adler: 1396/6/1722:19:56،
12
9
جناب حامد

همه کشورهای دنیا سود بانکی‌ سالیانه حساب می‌شه.

کامنت شما نشون میده، هیچوقت در کشور‌های خارجی‌ کار و زندگی‌ نکردی !
محمد999: 1396/6/1717:24:42،
26
4
1:کشوراى عربى نامبرده هرماه از درامد نفتى براى هر نفرشون سود واريز مستقيم ميشه,پس احتياجى به سود پول بانک ندارن.2:انقدر پول تو دست وبالشون هست که از درد زيادى ماشيناشونو طلا کارى ميکنن..ايرانى هم پول ميذاره بانک که سودشو بزنه به يه زخمى..اول ريشه رو درست کنيد,بعدش برگهارو هرس کنيد..مسووووولان نسبتا محترم
بهزاد : 1396/6/1720:29:24،
15
3
ریشه این سوددهای بانکی بالا بر میگرده به سالهای جنگ که دولت اقدام به چاپ پول بدون پشتوانه میکرد و هرسال بیشتر و بیشتر مقروض میشد و این منجر به تورمهای وحشتناک سالهای بعدی شد و تاثیرش بصورت تصاعدی بود.
برای تعیین نرخ سود لازم نیست به کشورهای دیگه نگاه کنید کافیه به عملکرد دولت نگاه کنید که هزینه های خودشو هرسال بیشتر میکنه و هیچ نطم و قاعده مندی برای انجام وظایفش نداره
رشد اقتصادی
نرخ بیکاری
حجم نقدینگی
و....
اینها هستن که تعیین کننده برخ سودن نه نرخ سود همسایه های ما
که هیچ کدام از عملکردمون به اونها شبیه نیست
خطاب به شناسنامه ایرانی:: 1396/6/1721:32:05،
13
4
آخه آدم ب اصطلاح عاقل این یخورده زندگی هم که داریم تکنولوژی گوشمونو گرفته باخودش اورده وبه لطف پولهای مفت نفتو گازه نه لیاقت وعرضه حالا چون 40چهل سال پیش ماکرروفر موبایل کامپیوتر و...نداشتیم پس الان پیشرفت کردیم عقلم خوب چیزیه
تکتا: 1396/6/1722:10:07،
15
3
شما درآمد سرانه ایران را به سطح کشورهای مذکور و تورم اونها و اقتصاد باز اونها برسون بعد مقایسه کن.
Adler: 1396/6/1722:13:53،
22
9
بد جوری عادت کردید به سود ۲۲ درصدی !

کل سیستم اقتصادی و ... فاسد.

۳۸ سال گذشته، خیلی‌‌ها ماهیت اصلی‌ خودشون رو نشون دادن !

انگار یادشون رفته که باید برن حساب پس بدن.
احمدرضا: 1396/6/1813:23:40،
3
6
حرف شما در صورتی معقول است که مردم سود ۲۲% بگیرند و ارزش پولشان هم ثابت بماند یا ترقی کند نه اینکه هم سود بگیرند و هم بعد چند سال با اصل پولشان نتوانند کار خاصی کنند جز اینکه در بانک از بین برود و قدرت خرید کلانش را از دست بدهد. ای کاش کسانی که اینجاها با مردم گرفتار کلام به کلام میشوند و آنها را منع می کردند کمی هم سواد داشتند و علمی سخن می گفتند نه از روی احساسات. الان گرانی طلا و ارز دلیل سیاست بانک مرکزی است و دلیلش شاید این باشد که دولت برای جبران کسری بودجه خودش می خواهد سکه گران بفروشد که با عرضه کم و تقاضای زیاد قیمت بالا می رود و همچنین ارزش پول ملی را کمتر کند تا ارز را گران بفروشد و کم کردن بهره سپرده های مردم و گرفتن ما به تفاوتش از بانک به حساب خزانه، کسی دنبال کمک به تولید و غیره نیست و تمام این ترفندها برای جبران کسری بودجه به شکل مقطعی است. ۲۰% من از بانک شده ۱۵% و ۵% میره
Adler: 1396/6/1816:07:55،
7
3
جناب احمد رضا

در هیچ کشوری ارزش پول ثابت نمیمونه.

اینجا تو آلمان، تقریباً همه میدونن که هر سال بین ۲ تا ۴ درصد ارزش پول (قدرت خرید)کم می‌شه !

توی بانکی‌ که من ۲۵ سال حساب دارم،برای سپرده یک ساله ۰،۰۳ سود میده !

با سود ۲۲ یا ۱۵ درصدی بانکی‌ کی‌ میاد تولیدی بزنه ؟
ایران: 1396/6/1723:25:14،
15
7
اونا نرخ تورمشون واقعیه ن مث ما در عمل 50 درصد ولی اسمی 10 درصده !!!!!
بهنام: 1396/6/1809:07:35،
7
18
من خودم پول سپرده دارم ،سودهم برام یه کمک خرج هست ولی این سود بالا داره کشور رو روز به روز نابودترمیکنه، چرا یه عده سودخور یک نفر که حرف حساب میزنم اکثرا منفی میده؛ اکثر مشاغل به رکود خورده ، هیچ کس میلی به سرمایه گذاری تو کارو تولیدنداره واگرهم داشته باشه سودش رو با سود بانکی مقایسه میکنه یه کم به فکرآینده فرزندان خودمون باشیم
مصطفا: 1396/6/1811:35:26،
16
4
چون توی این مملکت امنیت شغلی و سرمایه گذاری نیست ، شب میخوابن صبح میبینی چند تا از مشاغل کله پا شدن
امیر: 1396/6/1815:04:33،
13
4
شما خیلی نگران آینده فرزندان هستی،از خودت شروع کن...کدوم کار و بازار؟؟ با این همه قسط و مخارجی که داریم.خود دولت وقتی که هنوز حاضر نیست بسترش رو فراهم کنه هیچ کس ریسک نمیکنه.اقتصاد از ریشه خرابه
حميد: 1396/6/1813:00:57،
27
3
از كشور تركيه گفتيد اتفاقا من ديروز از تركيه اومدم و يك ده روزي اونجا بودم ودر باره سود پول در بانك و خريد ساختمان و ماشين تحقيق كردم درست است سود پول در بانك همين حدود ده درصد است ولي شما اگر بخواهيد خانه بخريد خود سازنده به شما با نرخ يك درصد وام ميده چون ميخواهد ساختمانش رو زودتر بفروشه و دوباره شروع كنه و ماشين هم خود فروشنده وام ١/٥ درصد به شما ميده
اگر شما ميخواهيد مقايسه كنيد همه موارد رو در نظر بگيريد
احمد: 1396/6/1814:07:50،
8
4
جناب دکتر در زمان هشت سال زمامداری قول داد
نفت را سر سفره مردم ببرد ولی با سه برابر شدن
قیمت مسکن در یک بازه چهار ساله عملا تعداد زیادی
از خانواده ها را از مسکن محروم کرد!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل
آژانش مسافرتی سارویه تور

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - مهر 96
معرفی محصول جدید ایران خودرو ; هایما S5 توربو شارژ
شرایط فروش فوری محصولات ایران خودرو منتشر شد - مهر 96
در محدوده 190 میلیون تومان در بازار ایران; کیا کانزا یا هیوندای گرنجور؟
حاشیه‌های عجیب ثبت‌نام امروز رنو ساندرو استپ‌وی
استقبال از ساندرو استپ‌وی بسیار کم نظیر بود
میزان رضایت مشتریان از خودروهای اتوماتیک منتشر شد
پیش‌فروش ویژه هایما S5 توربوشارژ اتوماتیک برای اولین بار در ایران/ شهریور و مهر 96
لوکس‌ترین شاسی‌بلند فرانسوی به ایران رسید + تصاویر
قیمت جدید مزدا3 تیپ 4 از سوی گروه بهمن اعلام شد/ مهر 96
واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی آزاد شد؟
شرایط جدید فروش نقدی و اقساطی خودروهای شاسی‌بلند شرکت ایران خودرو – مهر 96
ارزانترین شاسی‌بلند ولوو با نام Xc40 به ایران خواهد آمد + قیمت
اولین دستگاه از پژو 3008 وارد ایران شد + تصاویر
قیمت جدید محصولات هیوندای شرکت کرمان موتور اعلام گردید - مهر 96
آسایشگاه خیریه
40 نما
تورآنتالیا
قاصدک
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار