کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تشدید بارش‌‌ باران و ‌کاهش دما در گیلان از امشب/ ممنوعیت شنا در خزر به دلیل امواج ۲.۵ متر‌ی


کد خبر : ۴۰۴۷۵جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۴۵۱۹ بازدید

با وزش باد شدید با حداکثر 80 کیلومتر بر ساعت‌، سواحل خزر طوفانی و مواج می‌شود و ارتفاع موج تا 2.5 متر در مناطق نزدیک به ساحل می‌رسد،‌مسافران از شنا در سواحل خزر در این مدت خودداری‌ کنند.

براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، از بعد از ظهر امروز با نفوذ جریانات شمالی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت ابتدا در گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رخ خواهد داد.

از اواخر امشب و‌ روز جمعه ضمن تشدید بارش در گیلان، این وضعیت در استان‌های مازندران‌، گلستان و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران‌، سمنان‌، قزوین و زنجان نیز رخ خواهد داد که در برخی مناطق گیلان‌، مازندران، گلستان، ارتفاعات شرقی تهران و ارتفاعات سمنان آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه با تضعیف فعالیت این سامانه‌، بارش‌های پراکنده در استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات خراسان شمالی و رضوی پیش‌بینی می‌شود، از اواخر پنجشنبه تا روز شنبه کاهش دما در استان‌های نوار شمالی کشور به ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بین 6 تا 12 درجه رخ خواهد داد.

دریای خزر نیز از اواخر پنجشنبه و طی روز جمعه مواج است، همچنین در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر در جنوب فارس، برخی نقاط استان‌های بوشهر، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر، وزش باد و احتمال رعدوبرق وجود دارد.

در سه روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل همچنان در بعضی ساعات وزش باد شدید است.

به سبب وزش باد شدید بین 60 تا 80 کیلومتر بر ساعت‌ از بعد از ظهر پنجشنبه و طی روز جمعه‌، سواحل دریای خزر طوفانی و مواج پیش‌بینی می‌شود، انتظار می رود حداکثر ارتفاع امواج آب بین 1/5 تا 2/5 متر در مناطق نزدیک به ساحل برسد از این رو توصیه می‌شود از شنا کردن در سواحل دریای خزر در این مدت خودداری‌ و احتیاط لازم برای تردد شناورهای سبک و قایق های تفریحی به کار گرفته شود.

این گزارش حاکی است آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 35 و 21 درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 6 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز نهم شهریورماه امسال 215.1 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 236.1 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 91.1 درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و نهم متعلق منطقه سیردان استان قزوین به میزان 3 میلی‌متر بوده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها