کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

سرنوشت پراید در انتظار موتورسیکلت‌های 125 سی‌سی؟

کدخبر:۴۰۴۲۷چهارشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴:۵۹۳۸۳۷ بازدید

حدود 40 سال از زمان تولید موتورسیکلت‌های 125سی‌سی می‌گذرد و در حالی که اجازه تولید و تردد این وسیله نقلیه در هیچ یک از کشورهای توسعه ...

حدود 40 سال از زمان تولید موتورسیکلت‌های 125سی‌سی می‌گذرد و در حالی که اجازه تولید و تردد این وسیله نقلیه در هیچ یک از کشورهای توسعه یافته داده نمی‌شود، اما همچنان عمده ترین موتورسیکلت تولیدی در ایران است.

علی‌رغم رعایت استانداردهای تعیین شده توسط سازمان ملی استاندارد جهت شماره گذاری موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی‌سی اما خط تولید این وسیله نقلیه در دنیا متوقف شده است. وسیله نقلیه‌ای که تا سال گذشته ۹۵ درصد از میزان موتورسیکلت در ایران را شامل می‌شد و در سال جاری رقم آن به ۶۵ الی ۷۰ درصد کاهش یافته است. در نهایت به نظر می‌رسد همان گونه که خط تولید موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی سی در سایر کشورهای دنیا از مدت‌ها قبل متوقف شده باید در ایران نیز توقف خط تولید این وسیله نقلیه نیز در ایران نیز  آن در دستور کار قرار گیرد.

ابوالفضل حجازی – عضو انجمن صنعت موتورسیلکت ایران - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که خط تولید موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی سی از سال‌ها قبل در دنیا متوقف شده است، اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته به هیچ وجه اجازه تولید موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی سی داده نمی‌شود و تولید این مدل از موتورسیکلت به ۴۰ سال قبل باز می‌گردد.

وی ادامه داد: هرچند موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی سی استانداردهای تعیین شده توسط سازمان ملی استاندارد به منظور شماره‌گذاری را اخذ می‌کنند، گفت: تعداد استانداردهای در نظر گرفته شده جهت شماره‌گذاری این مدل از موتورسیکلت بیش از ۲۰ مورد است، اما باید بدانیم علی‌رغم قبول استانداردهای تعیین شده، موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی‌سی باید به مورد زمان با توقف خط تولید مواجه شود.

عضو انجمن صنعت موتورسیلکت ایران با اشاره به این که تولید کنندگان موتورسیکلت قصد دارند سال به سال از میزان تولید موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی‌سی بکاهند، بیان کرد: باید سیاست‌های تشویقی لازم برای تولید کنندگان ایجاد شود تا بتوانند محصولات جدید را با قالب‌گذاری متفاوت و کیفیت بهتر تولید کنند.

حجازی با اعلام این که سالانه ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در کشور تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: ۶۵ الی ۷۰ درصد موتورسیکلت‌های تولیدی در کشور ۱۲۵ سی‌سی است که حدود ۳۵۰ هزار دستگاه در سال می‌شود و این در حالی است که از یک سال قبل کاهش تولید موتورسیکلت ۱۲۵ سی‌سی در دستور کار تولید کنندگان قرار گرفته و میزان تولید آنها از ۹۵ درصد به ۶۵ الی ۷۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته وی، پیش بینی می‌شود خط تولید موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی‌سی طی سه الی چهار سال آینده متوقف شده و جایگزین آن در بازار عرضه شود.

در مورد توقف خط تولید پراید به دلیل نداشتن استانداردهای خودرویی روز دنیا نیز مسائل مختلفی مطرح و لزوم توقف تولید این محصول از سال ها قبل احساس می شد تا در نهایت شرکت سایپا اخیرا از توقف تولید پراید خبر داد و اعلام کرد که سایپا تصمیم گرفته خود را با سیاست‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت وفق دهد بنابراین تصمیمی برای مذاکره برای تمدید مهلت از رده خارج کردن پراید نداریم به‌گونه‌ای که تولید پراید قبل از مهلت تعیین شده در دی ماه ۱۳۹۷ متوقف خواهد شد. حال ضرورت توقف خط تولید موتورسیکلت های ۱۲۵ سی سی نیز همانند پراید احساس می شود و به نظر می رسد سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه به صورت جدی ورود کرده تا توقف این وسیله نقلیه هرچه سریع تر در دستور کار قرار گیرد.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

ttttt: 1396/6/1511:14:39،
47
6
سود بانكيو ول كردين گير دادين به پرايد؟چيزي نميتونه جاشو بگيره،مگر ارزون تر وبا كيفيت تر باشه.
Amin: 1396/6/1512:27:51،
71
6
موتور ۱۲۵ سی سی مشکل نداره این موتورای لعنتی طرح هوندا افتضاحن تو هر شهری میره پره از این موتورا صدای اگزوزشونم بد جوری رو اعصابه.
ax: 1396/6/1513:05:00،
57
4
لعنت به اگزوز CG125
اعصاب خراب کن
علی: 1396/6/1513:41:55،
29
4
موتور وسیله خوبیه ولی فرهنگ استفاده اون تو کشور نیست
موتوری یعنی نداشتن گواهی نامه بیمه پلاک کلاه ایمنی و تخلف و تصادف و ازار مردم
باید فرهنگش جا بیفته
!: 1396/6/1513:49:31،
8
5
مگه پیکان نبود
پراید جایگزینش شد
ارزون ترین ماشین آنروز ها جایگزینش شد
الانم همینه
لغو ممنوعیت موتور سیکلت بالای: 1396/6/1514:38:13،
14
7
طبق بررسی های انجام شده در دنیا موتورسیکلتهای انژکتوری با حجم بالاتر از ۲۰۰ سی سی به لحاظ کاهش آلایندگی خوب جواب داده است لذا تغییر در لغو محدودیت تردد موتورسیکلتهای با حجم بالاتر از ۲۵۰ سی سی ضروری است
فرامرز: 1396/6/1511:16:30،
42
6
موتور سیکلت نه ارابه مرگ!!!
رضا: 1396/6/1511:17:33،
24
4
وقتی تعداد زیادی مجوز برای تولید این موتورهای چینی
بی کیفیت در سالهای گذشته صادر کردید حالا حالاها قادر
نخواهید بود انها را تعطیل کنید چون سیاست جایگزینی
درستی را هم در پیش رو ندارید!!
آریا: 1396/6/1511:22:35،
69
5
به قرآن 40 سال یک عمره!چرا زمان تو این مملکت انقدر ارزون و بی ارزش محسوب میشه؟!؟چهل سال تولید سی جی 125 و پنجاه سال تولید نیسان گاوی و سی سال تولید خانواده پژو405 و... را چه کسی جوابگوست؟؟
a: 1396/6/1511:25:53،
57
4
زودتر حذف کنید
صدای زیاد
مصرف زیاد
آلودگی زیاد
امیر سالار: 1396/6/1511:30:39،
24
3
خوب پراید هم از رده خارج شد بعد چی ؟ کیفیت خودروها بالا میره؟ صنعت خودرو ایران تکلیف خودش را نمیدونه تولید کننده است مونتاژ کاره وارد کننده است صنعت خودرو ایران نیاز به یک پوست اندازی داره
حرف حساب !: 1396/6/1511:40:04،
23
43
با صنعت موتور سيكلت كه هزاران نفر در توليد +‌ فروش + تعمير + بازار كار مشغول فعاليت هستند اينگونه تصميم گيري نكنيد ؟!!!

قشر ضعيف و كم درآمد جامعه با نبود كار و بيكاري با كمترين سرمايه و كمترين هزينه با موتور سيكلت امورات خود را ميگذرانند و قطعا تصميمات شتاب زده باعث ميگردد زندگي برخي افراد در مناطق محروم و برخي محلات محروم شهرهاي بزرگ دچار بحران گردد و كانون خانواده را مستقيم و غير مستقيم متزلزل كند كه حذف موتور در منابع درآمدي آنها بروز مشكلاتي را فراهم مي كند .


پينشهاد : بايد انگيزه بازار را در توليد موتور سيكلتهاي نسل قديم آرام آرام به نسل جديد فراهم كرد و با اجازه ورود موتور سيكلت هاي كارآمد و انگيزه مشاركت كارخانجات توليد كننده با قيمتهاي متناسب ايجاد گردد . دستورالعملهاي اجباري بجاي اختياري بجاي اثرات مخرب اثرات مفيد را خواهد گذاشت .

موافقم +++
مخالفم ---
راننده آنلاین: 1396/6/1522:41:14،
10
6
من خودم قشر ضعیفم ولی به بهانه حمایت از قشر ضعیف چرا باید وسیله سرطان زا حالا چه موتور و غیر موتور باید در اختیار طرف باشه؟ چرا باید بتونه با صدای موتور آرامش رو از مردم دور کنه؟ یعنی چون قشر ضعیفه میتونه هر کاری میتونه در جهت آسیب به جامعه بکنه؟
حرف حساب !: 1396/6/1611:21:31،
17
4
پاسخ به راننده آن لاين :

شما بااصل موتور مخالف هستيد چرا ؟
1) موتور جا 10 خودرو را اشغال مي كند
2) موتور نياز به پاركينك ندارد
3) موتور دو سرنشين و خودرو تك سرنشين
4) موتور تك سليندر و خودرو 4 سيلندر
5) موتور مصرف بنزين كمتر و خودرو 4 برابر
6) موتور در شهرهاي شلوغ كارآمدتر است
7) موتور هزينه تعمير بمراتب 10 برابر كمتر از خودرو
8) موتور حمل بار و خودرو تك سرنشين با يك كيف
9) موتور متعلق به قشر ضعيف جامعه و كم درآمدها
10) داشتن موتور جلوگيري از خريد پرايد و شلوغي كمتر
11) موتور مركز معاينه فني ندارد اما در هميشه در اتهام آلايندگي زيست محيطي است
12) اكثر موتورها 4 زمانه هستند و اگر تنظيم باشند آلايندگي ندارند
13) وقتي موتور را با خودرو قياس كنيم حمل بار و مرسوله را به زمان كمتر و هزينه كمتر به دست مشتري ميرساند
به اين دليل موتور بهتر از خودرو است ...
راننده آنلاین: 1396/6/1614:24:25،
7
4
خیر با اصل موتور مخالف نیستم با موتوری که باعث آودگی هوا و آلودگی صوتی بشه مخالفم
من: 1396/6/1511:42:27،
29
4
خسته شدیم به خدا.
دست از رنگ زدن به این قاب پوسیده بردارید. اینقدر مشکلات هست که موتورسیکلت توش گمه. مدام پالون خر رو عوض می کنید, مشکل خود خره !!!
شاهین: 1396/6/1511:46:35،
36
4
قیمت موتور های برقی رو پایین بیارید تا همه به این سمت برن
اس مال: 1396/6/1511:52:11،
30
4
اینجا ایرانه چراغشو عوض میکنن یه اسم جدید میزارن روش میشه دستاورد ملی! بعد چند میلیارد بین دوستان تقسیم میشه
شهروند ايراني !: 1396/6/1511:58:36،
23
12
اونايي كه موتور سيكلت ندارد هميشه داشتن آن را انكار مي كنند و با عصبانيت حذف اين وسيله كارآمد را در محيط پيرامون خود خواستار هستند . ؟!!!



شركت هنداي ژاپن وقتي اين موتور سيكلت را به دنيا معرفي كرد شركت تيزرو نماينده انحصاري وابسته به بنياد مستعضفان نتوانست اين موتور را در بازار با قيمت و كيفيت مناسب حفظ نمايد و نمايندگي انحصاري خود را از دست داد و چين بازار اين خودرو را در ايران بدست گرفت و قطعات بي كيفيت در بازار فراوان شد و انجين هاي غير استاندارد و ارزان و آلاينده باعث شد محبوبيت اين موتور از بين برود بنابراين اصل كالا مشكل ندارد اين روند ورود موتور هاي غير استاندارد باعث مشكلات اين صنعت شد .
Hesam: 1396/6/1512:49:32،
35
9
زودتر حذفش کنید بابا، سرسام گرفتیم از دست این موتورای ۴۰سال پیش، دست هر بچه ای یه دونه از ایناس و مردم و آزار میدن باهاش...
حسن: 1396/6/1513:17:21،
22
6
من هفته پیش رفته بودم یزد.یکی از بهترین سفرهای عمرم بود مردم خوب ودوست داشتنی غذا وشیرینی های عالی.ولی چیزی که در اولین لحظه جلب توجه می کند تعدادبسیار زیاد موتور سیکلت ورانندگی باعجله و از هر طرف ماشین رد میشن.خیلی جالب بود.
گکمن: 1396/6/1518:18:16،
13
3
به امید روزی که نسل هوندا ۱۲۵ از روی زمین کنده بشه، خیلی آرامش داریم، صدای زشتو نابه هنجار اونم آرامشو از مردم گرفته.
شناس: 1396/6/1608:22:15،
7
3
این موتور آلودگی صوتی بالایی داره و کیفیت سواریش هم خوب نیست و بیشتر روی اعصاب مردمه
برا خلافکاراست بیشتر
آرش66: 1396/6/1613:23:54،
4
4
بدترین مورد این موتورها صدای ناهنجارشون هست. دوم اینکه باید حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ گسترش پیدا کنه و موتور باید از خیابانها جمع بشه چون واقعن رانندگی بیشتر موتورسواران، بر خلاف جهت و روی اعصاب مردم قرار داره.
علی: 1396/6/1614:20:01،
2
4
در دنیا موتور سیکلت با صدای کم تولید شده وزارت صنعت به تدریج این موتور 125را اسقاط کند واجازه تولیدرا متوقف کند الودگی شهر ها از این 125است

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار