کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

در محدوه 200 میلیون تومان; رنو تلیسمان یا هیوندای سوناتا

کدخبر:۴۰۳۵۶دوشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۵۵۸۸۳۹ بازدید

رنو و به‌طورکلی فرانسوی‌ها هیچ‌گاه در بازار سدان‌های بزرگ موفقیت چندانی نداشتند اما با ورود تلیسمان به دنیای رنو، ورق کاملاً برگشته ...
در محدوه 200 میلیون تومان; رنو تلیسمان یا هیوندای سوناتا

پارسا اسلامی- رنو و به‌طورکلی فرانسوی‌ها هیچ‌گاه در بازار سدان‌های بزرگ موفقیت چندانی نداشتند اما با ورود تلیسمان به دنیای رنو، ورق کاملاً برگشته است تا جایی که این سدان خوش‌تراش به یکی از پرفروش‌ترین‌ها در کلاس خود در اروپا بدل شده است. در ایران ‌هم با ورود تلیسمان شاهد تحولی در محصولات رنو بودیم و این خودرو به یکی از محبوب‌ترین سدان‌های بازار تبدیل شده است. در سوی دیگر این مقایسه هیوندای سوناتا را داریم، خودرویی که در دو نسل قبلی به‌طور پیوسته یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های بازار کشور بوده و هرچند فروش نسل فعلی‌اش با نوساناتی همراه شد اما هنوز هم یکی از محبوب‌ترین‌های بازار است. در این بخش این دو سدان را رو در روی یکدیگر قرار داده‌ایم تا ببینیم فرانسوی‌ها چه خودرویی برای جدال با شرقی‌ها را عرضه کرده‌اند.

موتور و گیربکس، متفاوت

رنو تلیسمان و هیوندای سوناتا، در زمینه قوای محرکه دقیقاً دو فلسفه متفاوت را دنبال می‌کنند؛ در یک‌سو ساختار سنتی موتور با حجم بالا و گیربکس اتوماتیک عادی را داریم و در سوی دیگر موتوری با حجم کوچک و تقویت شده توسط توربوشارژر و گیربکس دو کلاچه را. در این میان هیوندای ترجیح داده برای مدل‌های عرضه شده در ایران از ساختار عمومی‌تر خودروهای این کلاس استفاده کند و به این ترتیب هیوندای سوناتا از موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری بهره می‌برد. این موتور که به شکل گسترده‌ای در دیگر محصولات هیوندای و البته در خودروهای برند کیا هم مورد استفاده قرار می‌گیرد در سوناتا می‌تواند 178 اسب بخار قدرت و 229 نیوتون متر گشتاور تولید کند. رنو برای تلیسمان از موتور 1.6 لیتری توربو بهره گرفته که می‌تواند 190 اسب بخار و 260 نیوتون متر گشتاور تولید کند. در حالی که هیوندای، سوناتا را با گیربکس شش سرعته اتوماتیک با مبدل گشتاور روانه بازار کرده است. البته هیوندای در زمینه موتور در بازارهای جهانی قدرتمند است و سوناتا را با موتورهای کم‌حجم (1.6 لیتری و 2 لیتری) توربو هم به بازار عرضه کرده است که در صورت ورود آن‌ها به ایران رقابت برای تلیسمان دشوار می‌شود چراکه موتور 2 لیتری توربو آن می‌توان 245 اسب بخار قدرت تولید کند.


امکانات

خودروهای کره‌ای معمولاً با سطح بالایی از امکانات به بازار عرضه می‌شوند و در بازار ایران ‌هم این مسأله همیشه یکی از برتری‌های آن‌ها در مقابل رقبا بوده تا جایی که بعضی از امکانات خودروهای کره‌ای در ایران تنها در خودروهای گران‌قیمت‌تر و آن‌هم به‌صورت آپشن در دسترس هستند. این مسأله در هیوندای سوناتا هم دیده می‌شود و این خودرو در بازار ایران با سطح بالایی از امکانات عرضه شده است. در مقابل رنو معمولاً خودروهایی با دوام و بی‌دردسر عرضه می‌کند که در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی تنها به نصب اصلی‌ترین امکانات بسنده شده است و بیشتر باب طبع اروپایی‌های مقتصد است. در تلیسمان اما این روند تغییر کرده و این سدان بزرگ، با آپشن‌های بالایی عرضه شده که به‌راحتی می‌تواند با رقبای کره‌ای خود در بازار رقابت کند.


طراحی داخلی و خارجی

رنو تا همین چند سال پیش در زمینه طراحی یک شرکت محافظه‌کار بود و طراحی‌های این شرکت هرچند معمولاً نمی‌شد انتقاد جدی به آن‌ها کرد ولی اکثرا فاقد هیجان بودند. این روند اما با معرفی تلیسمان تغییر کرده است . طرح چراغ‌های جلو دیگر امضای محصولات رنو است و آن را بر روی دیگر محصولات این شرکت هم می‌بینیم ضمن آنکه همین موضوع در مورد طراحی چراغ‌های عقب هم صادق است. در داخل کابین هم رنو تلاش کرده این هیجان را تزریق کند و به‌ویژه با بهره‌گیری از یک صفحه‌نمایش عمودی بزرگ و نورپردازی داخلی کابین، محیطی جذاب و مدرن را ایجاد کرده است.

در مقابل هیوندای سوناتا موردبررسی (نمونه‌های موجود در ایران که از سری پیش از فیس‌لیفت است) سبک طراحی کاملا متفاوتی دارند. هیوندای سوناتا در نسل قبلی خودرویی با طراحی اغراق شده و خطوط کشیده شده بود. سبک طراحی نسل قبلی هرچند منتقدانی داشت اما درمجموع توانست موفق باشد و بسیاری از خریداران، سوناتا را به دلیل طراحی ویژه‌اش می‌خریدند. نمونه‌های فیس‌لیفت سوناتا که هنوز به ایران نرسیده است.


جدال در جاده

در زمان راندن دو خودرو تفاوت‌ها بیشتر می‌شود. تفاوت قدرت موتور دو خودرو چندان زیاد نیست اما در عمل تلیسمان عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. با افزایش دور موتور، توربوشارژر تلیسمان وارد مدار می‌شود و اینجا است که خودرو ناگهان شتاب می‌گیرد و گشتاور بیشتر هم به کمکش می‌آید تا به‌وضوح سریع‌تر از سوناتا باشد. در این میان گیربکس دو کلاچه تلیسمان با تعویض دنده‌های سریع هم کمک بزرگی است تا شتاب گیری خودرو چند ثانیه سریع‌تر از سوناتا باشد. سوناتا اما رفتار آرام‌تر و یکنواخت‌تری دارد و با حجم موتور بزرگترش، فشار کمتری را به موتور وارد می‌کند. ازنظر قیمت خرید، تلیسمان با تغییرات اخیر نرخ ارز، در مدل‌های 2018 گران‌تر از سوناتا است که البته فعلاً مدل‌های 2018 آن عرضه نشده است ضمن آنکه هزینه قطعات رنو نیز اندکی بیشتر از هیوندای است. درمجموع شاید بتوان بازهم تفاوت مسیر دو خودرو را بیان کرد، جایی که تلیسمان تلاش می‌کند اسپرت‌تر باشد و سوناتا شخصیت آرام‌تری را نشان می‌دهد و به این ترتیب می‌توان تا حدی طیف خریداران این دو خودرو را میان جوان‌ترها و افرادی که راحتی را بیش از هیجان دوست دارند تفکیک کرد.

tj7zrlq9h3oy80sjd65q.jpg

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

محمد: 1396/6/1310:53:50،
64
132
هیچکدام
انتخاب من سوناتا هیبرید
قدرت موتور بالاتر از هر دو
مصرف بنزین پائین تر از هر دو
قیمت بسیار پائین تر
گارانتی بیشتر
آپشن زیاد
جزو پنج خودروی هیبرید بازار امریکا
البته همونم پولشو ندارم پس بیخیال
علی: 1396/6/1313:18:10،
54
10
تو این وضع اقتصادی هیچکدومشون. هر چی ماشین وارداتی گرونتر بشه ریزش مشتری هاشم بیشتر میشه
سپهبد سورنا: 1396/6/1313:27:36،
55
29
عشق است ماشینهای هیوندای البته رنو هم جدیدا طراحیش عالی شده زنده باد ماشینهای تو این رنج قیمت طرف میره یک میلیارد میده پورشه فقط واسه اسمش که بگه من پورشه سوارم
مقایسه: 1396/6/1316:50:36،
153
61
تلیسمان ++++++++++++
سوناتا--------------
مهدی: 1396/6/1318:14:02،
39
120
کیا اپتیما۲۰۱۷+++++++++++
رنوتالیسمان۲۰۱۷-----------
فرخ: 1396/6/1322:35:05،
23
57
وقتی میپرسن فلانی ماشین چی داره مثلا میگن هیوندای ولی اگه طرف تالیسمان هم داشته باشه آخرش رنو سواره میگن رنو داره اولین چیزی که تو ذهن آدم تداعی میشه رنو پنجه بعدش پی کی خخخخ پس برید دنبال کیاهیوندای که هم بازارش نقل و نباته هم خدمات و لوازمش ... عزیزان ماشین باز کاملا میدونن !
محسن: 1396/6/1413:32:27،
4
14
من الان هیوندا النترا دارم و واقعا ازش راضیم ولی اگه بخوام برم رده بالاتر احتمالا ماشین اروپایی(تالیسمان) رو انتخاب میکنم البته تالیسمان یه کم ایرادات طراحی داره مخصوصا چراغ های عقبش.ولی بخوام تا این اندازه پول بدم ترجیح میدم صبر کنم پولم اضافه کنم لکسوس یا بی ام دبلیو بخرم
مهدي: 1396/6/1414:31:11،
15
7
اتفاقا من سوناتا هيبريد دارم و بسيار كارامد و خوبه و راضي هستم ازش
مهدی: 1396/6/1416:55:11،
13
9
ماشینی که لوله اگزوزهای عقبش تقلبی است ودر سپر فقط ظاهر دو تا لوله اگزوز داره کاملا مشخصه که چی است
منظورم همون تالیسمان است
اون بخاری که از دوتا اگزوز عقب اپتیما و سوناتا تو زمستان بیرون میاد میرزه به کل تالیسمان با اون اگزوزهای تقلبیش
سام: 1396/6/1310:53:58،
86
23
ایرانجیپ پول پراید نداریم شما از ماشین خارجی ۲۰۰ میلیونی حرف میزنید
فرهاد: 1396/6/1313:25:09،
29
48
یادش بخیر همین 6سال پیش با 200 تومن بهترین ماشین رو میدادن بهت.. الان بیت دوتا ماشین مسخره انتخاب داریم. البته ما که نداریم.. از ما بهترون دارن
Hooman: 1396/6/1313:55:31،
79
33
پول نداری ماشین بخری مجبور نیستی نظر بدی
این یه مقاله برا مقایسه س
هر کی پولشو داره میخره هر کی هم نداره که هیچ
amin: 1396/6/1311:00:17،
103
44
تالیسمان بابا اما خیلی گرونه
اميرعلي : 1396/6/1311:02:23،
64
18
سليقه اى هست كاملأ
نیما: 1396/6/1323:06:08،
26
21
تالیسمان صندلی عقب برای سه نفر اصلا مناسب نیست مخصوصا صندلی وسط که فاجعه س . قبول دارم که لاکچریه ولی من به شخصه سوناتا رو ترجیح میدم .
ماشین تو ایران فقط تنفس طبیعی .
ماهور: 1396/6/1311:06:01،
73
165
به نظرم برای تالیسمان تازه وارد باید گفت
It is long way to go
رسیدن به پختگی و تجربه هیوندا و از اون بالاتر تویوتا در این کلاس زمانبر است البته برای افرادی که به رانندگی پرشتاب و هیجانی علاقه دارند و هزینه های موتورهای توربو براشون مهم نیست تالیسمان انتخاب خوبی است اما برای من میانسال سوناتا قطعا بهتره
فرزاد : 1396/6/1312:44:06،
161
70
عمو جون به مشقات برس تو نت نچرخ. رنو 115ساله خودرو سازه و تو مسابقات فرمول یک بوده و هست،میشه شما از سابقه هیوندایی برامون بگی.
پختگی خخخخخخخ
هیوندایی که در زمان قبل انقلاب حسرت خط تولید پیکان را داشت با رنو مقایسه میکنی.
فقط جهت اطلاعاتت رنو تو جنگ اول جهانی زره پوش میساخت.
پختگی خخخخخ
ع: 1396/6/1313:08:46،
83
12
جمله ای که نوشتین غلطه.
درستش اینه:
.It has a long way to go
ماهور: 1396/6/1314:19:40،
61
59
فرزادجان عزیزم من جای پدر تو هستم این چه ادبیاتی است پسر عزیزم
گفتم در این کلاس خودرویی سوناتا پخته تر است و تالیسمان تازه وارد عزیز من
من قطعا سوناتا می خرم چون در سایت USnews بالاترین امتیاز را داره و در آمریکا با اون تنوع فروش خوبی داره تو برو تالیسمان بخر گاز بده عزیزم
ع جان ممنون که جمله منو اصلاح کردی آقایی
فواد: 1396/6/1316:38:51،
25
35
آقای ماهور عزیز حرفای دوستمون رو کاملا تصدیق میکنم و اما در مورد این کلاس هم نظم با شما یکی نیست. شما برو نسل قبل سدان های رنو رو نگاه کن مثل سفران و ببین چقدر طراحی زیبایی داره حالا شما از کجا این حرفا رو میگی الله اعلم. تجربه رنو پختگی رنو و اصالت رنو قطعا از کره ای ها بیشتره که حتی امثال بیشترین فروش رو در دنیا داشت و حتی از تویوتا و فولکس واگن هم بیشتر فروخته بود. به عنوانی که 4-5 مدل از کره ای ها سوار شدم و الان تلیسمان گرفتم باید بگم مقایسشون نکنید رنو واقعا بهتره
هوبور: 1396/6/1414:05:37،
17
5
افرین به متانت و بردباری آقای ماهور. دود از کنده بلند می شه . واقعا به این ادب باید آفرین گفت و یاد گرفت. لذت بردم از پاسختون .
رنالت: 1396/6/1311:10:50،
96
56
معلومه رنو تلیسمان، هم برند معتبرتر و هم با اصالت
رضا: 1396/6/1311:10:57،
38
99
تو این محدوده اوپتیما
علی: 1396/6/1311:13:56،
42
104
این گاری های کره ای و فرانسوی بعد از ۴ یا ۵ سال ۱۰۰ میلیون تومن افت قیمت میکنند وارزششان نصف میشود و بعد از ۱۰ سال کلا بی ارزش و اوراقی میشوند مانند اسلاف خود .... ولی کمری گرند متعلق به ۱۵ سال پیش همچنان گران قیمت و‌کم یاب است ، حالا خود دانید
بهروز: 1396/6/1314:47:59،
44
19
اقای قشنگ...الان آزرا مدل 2007 رو دارن مفتی میدن به شما....به ما که ۸۰ میلیون میفروشن....شما رو نمیدونم...
جواب بهروز: 1396/6/1321:04:33،
27
10
خریدن آزرا ۲۰۰۷ یعنی خریدن مصیبت وبدبختی طوری که آرزو میکنید کاش یک پراید بی دردسر داشتید
محمدرضا محمدی: 1396/6/1311:13:58،
84
55
تالیسمان و کولئوس تو رنج قیمتی خودشون بهترین انتخابن
حمید: 1396/6/1317:31:50،
36
9
هردوتا ساخت کره ان
علی: 1396/6/1311:30:57،
23
11
جالبه یعنی منی که میخوام برای 2 سال برم مسافرت و ماشینمو این مدت میخوام بزارم تو پارکینگ خونم باید 720 تا 50 هزارتومن جریمه بدم؟یعنی خاک بر سر این مملکت که همشون فکر کندن از مردم عادی هستن تااینکه بخوان این سیستم فاسد رو اصلاح کنن.
مهدی: 1396/6/1311:50:31،
43
3
واسه ما که پول نداریم هر ۲تا ماشین خوبه..
هرکی داره خیرشو ببینه.
رضا: 1396/6/1311:55:41،
19
65
فقط اپتیما
حسنی: 1396/6/1312:05:53،
19
11
با این گرونی ها دیگه کی 200 میلیون پول ماشین میده
مهران: 1396/6/1312:08:15،
44
45
مصرف واقعی تالیسمان در شهر تهران کمتر از سوناتا هیبرید هست. واقعا مهندسین هیوندا خسته نباشن!!!
رضا: 1396/6/1312:09:00،
63
61
من باشم سوناتا میخرم بخاطر استهلاک کمتر و خدمات بهتر.سوناتا از سال 1990 تا کنون در امریکا
و کانادا خوب میفروشه وای حتی یه دونه تالیسمان
در بازار رقابتی این کشورها فروش نرفته است!
پرهامک: 1396/6/1312:15:24،
60
84
مقایسه ی این دو خودرو،
مثل مقایسه ی بایرن مونیخ با پرسپولیس است.
تالیسمان رو با اون رخ، کارایی و امکانات با سوناتا در یک رده قرار داده اید؟
آره داداش: 1396/6/1315:07:37،
69
36
فعلا بگیم مقایسه ریال مادرید و استقلال به واقعیت نزدیکتره!
Bj: 1396/6/1312:18:08،
55
46
کسی که ۲۰۰ پول میده نمیخواد ماشینش کم بیاره و با فشاری که توربو به موتور تلیسمان میاره بعد ۲ سال صاحبشو بیچاره میکنه
جکی: 1396/6/1312:21:42،
63
48
رنو بهتره,همین
o: 1396/6/1312:23:26،
53
6
كلا من نميدونم از سال نود سه نه دلار رفته بالا نه تعرفه واردات اما چرا سوناتا از صد ده تومن رسيد به دويست ده تومن ?
آرش: 1396/6/1314:14:54،
15
6
سال ۹۳ دلار ۳ تومن بود و رشد ۲۵٪ داشته
سوناتا ۱۳۵ بود
پس اگه قیمتش الان حوالی ۱۶۵ باشه بی راه نیست
علی: 1396/6/1312:29:24،
59
43
فقط تلیسمان...
mehdi: 1396/6/1312:50:19،
60
54
عمو جون چرا نمیگی فنی تلیسمان نیسان ژاپنه؟؟
کره ای ها در حدی نیستن با خودروهای با کیفیت مقایسه بشن
کره ای ها یه خورده از چینی ها بهترن همین
درگر: 1396/6/1316:52:39،
34
25
قشنگ جان تلیسمان ساخت کره است
آرش66: 1396/6/1313:09:16،
59
69
رنو تلیسمان از همان موتور توربوی 1580 سی سی پژو 2008 استفاده میکنه. نگهداری موتورهای توربو در درازمدت دردسرساز هست همچنین آپشن های سوناتا هم بیشتر هست.
جکی : 1396/6/1314:00:32،
30
13
خوبه کمی فکر و تحقیق کنه آدم بعد چیزی بگه.
رضا نامدار مقدم: 1396/6/1314:39:37،
40
18
هر موتور ۱۶۰۰ سی سی توربو که مثل هم نمیشه
اون موتوری که شما میگید حداکثر ۱۶۳ اسب و این موتور حدود ۱۹۰ اسبه اون موتور مال پژوئه و روی ۲۰۰۸ و ۵۰۸ نصب میشه اما این مال رنوئه طراحیش به طور مشترک با نیسان ژاپن بوده و فناوری خیلی جدیدتریه نسبت به سوناتا.بعد اگر موتور توربو بد بود خود هیوندا نمیومد موتور ۲ لیتری توربو واسه سوناتا طراحی کنه!توجه کنید که سوناتای توربو تو امارات موجوده اما بازرگانای ایرانی به خاطر منفعت بیشترشون این موتورای قدیمی رو وارد میکنن و اینجوری بین مصرف کننده ها جا میندازن که موتور توربو بدرد ایران نمیخوره حالا انتخاب با شماست اما اینو بدونید که اروپایی ها همیشه در حال پیشرفتن دقیقا بر عکس ما پس به فناوریشون اعتماد کنید.
ام تالیسمن : 1396/6/1316:22:13،
32
5
من خدایش پولشو دارم جور میشه. دلم هم رو تالیسمان هستش ولی خداوکیلی توربو ها با بنزین ما سازگار نیست هزینه هاش خیلی بالاست و اینکه نگین خودرو قیمت هارو ۲ مرتبه با دلایل پوچ برد بالا کلا دلم شکست خدایش احساس چاپیدن به ادم دست میده ( مثل ایرتویا نشو نگین خودرو ) خدایش ایرتویارو ببین چوب حرص طمع خودشو داره میخوره
امير: 1396/6/1402:49:26،
15
3
عزيزم نگين خودرو و ايرتويا جفتشون مال يه نفره ، در جريان باش
امیر: 1396/6/1313:31:02،
57
18
خودروهای کره ای و ژاپنی با جاده و اب و هوای ما
بهنر هماهنگ هستند تا خودروهای اروپاییِ.امار فروش
خودروهای اسیایی را در منطقه دنباا کنید متوجه
حرف بنده می شوید!
farzad: 1396/6/1313:36:10،
32
6
از رنو و سوناتا بهترم آرزوست
ماشین با قیمت واقعیم آرزوست
خیلی از ما ایرانیها یک حس نوستالژی داریم پس
ماشین آمریکائیم آرزوست
محمد رضا: 1396/6/1313:57:40،
45
44
در مورد فرانسوي ها همين بس كه به دليل كيفيت پايين اجازه ورود به آمريكا رو ندارن
خيلي از مردم ما اينو نميدونن كه هيچ ماشين فرانسوي توي آمريكا نيست حتي يك دونه
در صورتي كه سوناتا از پر فروش هاي آمريكاست
راننده: 1396/6/1316:21:47،
20
35
اگه هیوندا و کیا تو آمریکا فروش دارن:۱_بخاطر اینکه سهامدار اصلی اونها تو کره امریکاس
۲_قیمت این محصولات بشدت پایین و جزء اقتصادی ترین اتومبیل های آمریکاس دقیقا بر عکس ایران
۳_بیشترین فروش این محصولات مربوط به ماشینهای با حجم موتور بالا نظیر جنسیس سنتنیال آزرا وراکروز و ... چون آمریکایی ها بیشتر به ماشینای پر حجم علاقه دارن ولی اروپایی ها دقیقا برعکس ،
دنبال حجم موتور پایین در عین قدرت بالا(می تونین آمار فروش ها رو به صورت دقیق بررسی کنید) البته این رو هم بگم که فروش هیوندا در مقابل تویوتا واقعا ناچیزه چون آمریکایی ها فاکتور اولشون کیفیتیه بعد مسائل دیگه .
جواب به راننده: 1396/6/1409:12:53،
10
6
راننده عزیز
قیمت به شدت پایین محصولات کره ای کجا بود شاید به 1000 دلار نسبت به تویوتا کمتره توی هر سگمنت بله امریکا دوام براشون مهم هست که خیلی ها ندارن راننده جان بعد از تویوتا ژاپن هیوندای کره ای با رتبه 82 در طی سه سال گذشته اعتماد آمریکاییه رو داشته ارجاعت میدهم به مقاله خودرو بانک در این رابطه وقتی آمریکاییها از موتور حجیم خوششون میاد پس چرا رنو لیتیود 3500 سی سی تو آمریکا نیست؟
آرش: 1396/6/1314:22:21،
34
32
چه مقایسه و توجیه مسخره ای
رنو نیسان با هم شریک هستن و تصمیم گرفتن فقط نیسان در بازار آمریکا حضور داشته باشه
رنو اصلا در بازار آمریکا حضور نداره و دلیل عدم فروش رنو هم همین قضیه هست
مثل این میمونه که شما بگید چون اشکودا در ایران نفروخته پس به درد نمی خوره
علی: 1396/6/1320:03:58،
13
15
خداوکیلی خودتم نفهمیدی چی گفتی.درسته رنو و نیسان باهم هستن اما هیچ عقل سلیمی در تجارت جهانی این حرف تورو قبول نمی کنه.رنو در بازار آمریکا جایگاهی نداره چون اصلا در حد و اندازه ماشینهای کره ای و ژاپنی نیست.ماشین فرانسوی با ماشین کره ای فاصلشون خیلی زیاد شده.
...: 1396/6/1412:05:01،
6
10
آقاي عزيز يك نفر هم كه اطلاعات درست ميشه،شما با سواد نداشته اتون مردم رو به اشتباه ميندازين،يك كم مطالعه كنيد بعد حرف بزنيد،سياست اين شركت مشترك اينطور هست كه نيسان رو براي بازار آمريكا در نظر گرفته و رنو رو براي جاهاي ديگه،رنو تو آمريكا فروش نداره و آمريكاييها نميخرن حرف از روي بي اطلاعي و بي سوادي هست،كاش قبل از حرف زدن فكر هم بكنين
مهاجر: 1396/6/1314:22:51،
30
39
تلیسمان
علي: 1396/6/1315:29:43،
46
21
من نميدونم چرا برخي افراد اينقدر از ماشين هاي كره اي بد ميگن. ي نگاه به سابقه كره اي ها بكنيد كه چقدر پيشرفت كردند.مگه ميخواين با ماشن كره اي از كوه بالا برين كه ميگين بدرد نميخورن وقتي توي خيابان و جاده با رانندگي احساس راحتي ميكنيد و سرعت وشتاب خوبي دارند و آپشهناي خوب چرا ميگين بد هستند؟
بنده خدا: 1396/6/1316:35:55،
16
32
دوست عزیز این فاکتورهایی که شما ذکر کردید رو که ماشینای چینی هم دارن پس عالین؟! اما یه نکته که شما فراموش کردین کیفیت در دراز مدته، هویت و سابقه اون برند اتومبیل سازه، از همه مهمتر افت قیمت کمه که تو ایران خیلی مهمه
راننده: 1396/6/1315:56:39،
16
33
من به تازگی یک تلیسمان خریدم. از نظر آپشن واقعا چیزی کم نداره. طراحی ظاهری و داخلیشم چشم نوازه. شتاب گیری و سرعتش هم جوان پسنده. مصرف بنزینس هم واقعا کمه و کلا باکس 50 تا بیشتر نمیگیره. ولی در مورد هزینه نگهداری موتور توربو شارژ اطلاعی ندارم و دنبال بنزین سوپر گشتن کمی اعصاب خورد کنه!
جسی: 1396/6/1316:07:27،
21
6
متاسفانه حیف شد نگین خودرو داره راه اشتباه و طمع ایرتویا رو میره و و روز ب روز بازارش داره بیشتر خراب میشه. به چه دلیلی خودرو ۱۸۹ میلیون میشه ۲۱۰ میلیون و کلیوس پرواز کرد رویی ۲۳۵ میلیون ( خدایش قبلا خودم به شخصه هر جا میگفتم فقط اوتلندر و کولیوس و تالیسمان ارزش خرید دارن ولی الان با قیمت ها جدید اصلا ارزش ندارن
جی جی ام: 1396/6/1316:09:13،
25
5
علت افزایش قیمت تالیسمان ورود برادرش یعنی مگان هست. گویا قصد دارن مگان ۱۳۰ و ۱۴۰ میلیونی رو به ۱۷۰ و ۱۸۰ میلیون برسون برا همین تالیسمانو بردن بالاتر حیف شد متاسفانه نگین خودرو هم زیاد نتونست مشتری مداری خودشو حفظ کنه و به شدت بدقول هستن
جاسم: 1396/6/1316:15:47،
22
7
دوست عزیز همون ادمی که کمترین ازلاعات از ماشین داشته باشه میدونه که توربو شارژ با بنزین ما سازگار نیست وگرنا بازرگانایی ما با کله سوناتا توربو میاوردن و حتی فروش و قیمتش بالاتر میشود. اما توربو خریدار زیاد نداره مگه کسی که سردرنیاره من بحثم سوناتا و تالیسمن نیست ( بحث توربو هست که باید یا فقط بنزین سوپر بزنی یا دیگر هیچ بعد دو سال برا تعویض یا درست کردن توربو باید هزینه بالا بپردازی وسلام
امیر: 1396/6/1316:37:29،
38
15
اون اقایونی که سنگ رنو را به سینه می زنند.اصلا ما کاری به بازار خودروی امریکا نداریم.شما تعدادخودروهای کره ای را در خیابانهای دبی چندین برابر فرانسوی می بینید چون
خودروهای کره ای با شرایط اب و هوای اسیایی سازگارتر
هستند تا فرانسوی.
Amir: 1396/6/1317:35:10،
19
34
در خودكره فروش تليسمان از سوناتا و اپتيما در ٢٠١٦ بيشتر بود
محمد: 1396/6/1317:52:38،
10
26
من موندم کسی که این ماشینارو ندیده اصلا ، چطور اینقد با اطمینان نظر میده ، بابا توروخدا یه جوری نظر بدین که اگه یه بنده خدایی واقعا قصد خرید داشت به دردش بخوره ، ایها الناس بخدا من جفتشو داشتم و تالیسمان چیز دیگه ای ، اصلا با سوناتا و اپتیما لطفا مقایسه نکنید ، البته با این افزایش قیمتی که دادن ارزش خرید در مقابل بهای پرداختی رو واقعا خراب کردن اگه اختلاف قیمت به 30 تومن برسه اونوقت من میگم سوناتا
کیوان: 1396/6/1317:53:19،
6
4
هیچکدام
حکیم: 1396/6/1318:43:39،
26
8
ماشین با موتور توربو تو ایران با این وضعیت بنزین که توش گازویل قاطی میکنن بعد 1 یا 2 سال به مشکل بر میخوره.رنو گپچر من الان بعد 30 هزار کارکرد بد کار میکنه 3 بار بردم نمایندگی میگن از بنزین باید سوپر بزنی .در صورتی که من اصلا بنزین معمولی نزدم به این ماشین
پاسخ به حکیم: 1396/6/1409:17:05،
10
4
بزرگوار کاشکی بنزین با گازوییل قاطی می کردند با آب قاطی می کنند
حرف ما هم همین هست تالیسمان برای یک دو سال اول خوبه بعد کارکرد بره بالا خرابی خودش نشون میده
فرامرز: 1396/6/1318:58:27،
9
30
وظیفه توربو مکش هوای بیشتر به داخل سیلندراست برای ایجاد احتراق بیشتر و کاملتر و در نتیجه قدرت بالاتر!
حالا این موضوع چه ربطی به کیفیت بنزین داره!!
اگه اینجوری بود کامیون های دارای توربو که الان با گازوئیل بی کیفیت کار میکنن هر روز باید مشکل پیدا کنن.
در ضمن راهکار سلامتی موتور دارای توربو به زبان عامی خودداری از دنده مرده حرکت کردنه!
رضا: 1396/6/1319:02:05،
35
17
اولا تالیسمان پدر و مادر ندارد چون دو سال است که
وارد بازار شده است انهم طراحی رنو و ساخت کره برای
بازار اسیا ولی سوناتا از سال 1990 وارد بازار 150
کشور دنیا شده و کیفیتش سال به سال بهتر!!
ناشناس: 1396/6/1320:12:55،
14
13
هیچکدام تویوتا کمری
عجب: 1396/6/1401:14:35،
12
5
تویوتا کمری ۲۵۰ میلیون شده عزیز در رده اینها نیست ، گفته در رده ۲۰۰ میلیون
علی: 1396/6/1321:48:50،
9
5
اقا اینارو ولش کنید
فقط ماشین های اشغال چینی بخرید
برلیانس از همشون بهتره
جک جی ۵ هم خیلی خوبه
اریزو ۵ که خرف نداره
۲۰۰ میلیون ادم پول ماشین میده،با ۵۰ تومن میشه کلی مدل ماشین اشغال چینی خرید تازه کلی هم پز میدیم ماشین خوش ظاهری داریم
کیوان: 1396/6/1323:14:29،
13
9
مشکل رنودرایران اینه که تعداد نمایندگی خدمات پس از فروشش خیلی کم است وگرنه عالیه
محمود: 1396/6/1323:22:50،
19
7
رنو خط طراحیش واقعا خوب شده..و تالیسمان گیرا طراحی شدخ..ضعفش بیشتر برای توربوشه..چون تو ایران ما جواب نمیده متاسفانه..
فقط اچ ٣٠ كراس: 1396/6/1400:32:49،
4
6
برخی بر این باور هستند که موتور TU5 توسط ایرانخودرو و به صورت من درآوردی بر روی این خودرو قرار گرفته است. اما این تفکر اشتباه می باشد، چرا که نسخه های تولیدی شرکت دانگ فنگ در چین، روسیه و دیگر کشورها نیز مجهز به همین موتور می باشند(البته جدیدا علاوه بر این موتور، با موتور A16 و گیربکس متفاوتی نیز در چین و دیگر کشورها تولید می شود). بنابراین نگران همخوانی گیربکس و موتور نباشید و بدانید که شرکت دانگ فنگ به صورت حساب شده این موتور و گیربکس را انتخاب نموده است. در عمل نیز همخوانی خوب موتور و گیربکس شما را حیرت زده می کند. کافی است از کسانی که این خودرو را دارند یا حداقل یکبار تجربه رانندگی با آن را دارند بپرسید!
علیرضا: 1396/6/1406:48:39،
15
9
دوستان کسی می دونه چرا تویوتا تا حالا از توربو استفاده نکرده
پاسخ به علیرضا:: 1396/6/1409:20:15،
7
11
لکسوس برند لوکس تویوتا داره استفاده می کنه خود تویوتا روی سی اچ آر موتور 1.2 توربو گذاشته پس تویوتا داره از توربو استفاده می کنه!
ارش: 1396/6/1409:21:19،
13
7
بدترین ماشینهااز دید کارشناسها(برنامه دنده 5) ماشینهای فرانسوی هستش چون طراحی ضعیف در کلیه قسمتها چه بدنه چه موتوری و حتی تعویض یه لامپ طوری که برای تعویض لامپ جلو مگان باید چرخ جلو رو باز کرد دستتو از یه سوراخ کوچک رد کنی بعد 40 دقیقه زمان بتونی عوض کنی طراحی فرانسه خوب نیست بهترین طراحی مال ژاپنی هاس و کره ای ها هم فهمیدن و از همونها یاد گرفتن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار