کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت یک شب اقامت هتل در همه شهرهای ایران + جدول


کد خبر : ۳۸۷۹شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰:۴۶۱۷۸۲۱ بازدید

تعطیلات طولانی‌مدت عید باعث می‌شود خیلی‌ها اقامت در یک هتل را بر دید و بازدید ترجیح دهند. اما اینکه به کدام هتل برویم . چه هزینه‌ای برای آن کنار بگذاریم خودش یک دغدغه بزرگ خواهد بود.

بی‌تعارف، نوروز به بهترین زمان برای مسافران تبدیل شده‌ است.  فرصتی تا فارغ از زندگی شهری و شلوغی‌هایش به مکانی دیگر برویم و چند روزی را در آرامش سپری کنیم.در این میان برخی برای راحتی بیشتر،  هتل‌‌ها را نسبت به سایر اسکان‌های اقامتی (مثل هتل آپارتمان، ویلا، مسافرخانه و حتی چادر) راحت‌تر می‌دانند تا دیگر دغدغه‌ پخت و پز را هم نداشته باشند.

با این اوصاف مسافر باید حسابی دست به جیب شود. خصوصا اگر بخواهد در هتلی 5ستاره با "فول امکانات" ساکن شود.بررسی هتل‌های مختلف دراستان‌های مختلف  نشان می‌دهد که هزینه‎‌ی یک شب اقامت در آن کاملا به این بستگی دارد که آن هتل چند ستاره است.بنابراین طبیعی است که هر چقدر که ستاره‌های هتل کمتر باشد، قیمت آن هم پایین تر خواهد آمد.اگرچه در شنیده‌ها حاکی از آن است که هزینه‌های اقامتی در سال 93 افزایش پیدا نخواهد کرد، اما با نگاهی به جدول زیر به معنی واقعی این جمله می‌رسیم که: «شنیدن کی بود مانند دیدن!»

توضیخاتی درباره جدول

215 هزار و 419 تخت، همه‌ی ظرفیت‌ اقامتی هتل‌های یک تا پنج ستاره، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرهای کشور بدون شمارش متل‌ها و پانسیون‌ها است. البته این آماری است که در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وجود دارد و اندکی هم با آمار جامعه‌ی هتلداران ایران در تناقض است.

جامعه‌ی هتلداران ایران، آمار یک‌هزار و 87هتل در سراسر کشور را با در نظر گرفتن هتل‌های مناطق آزاد ثبت کرده، در حالی‌ که در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آمار یک‌هزار و ۲۵ هتل از یک تا پنج ستاره موجود است.با این اوصاف محاسبه و استخراج لیست هزینه‌ و قیمت همه این گزینه‌ها منطقی نیست. به همین دلیل خبرنگار بازارخبر به صورت گلچین «معروف‌ترین» و «توصیه شده‌ترین» هتل‌ها را در جدول گردآوری کرده است.

گفتنی است ارقامی که در جدول زیر آورده شده، مربوط به هزینه‌ یک شب اقامت در اتاق 2تخته آن هم برای اواسط اسفند و روزهای عادی است است. هیچ‌کس هنوز نمی‌داند که نرخ همین هتل‌ها در آن سوی سال چقدر خواهد بود.هر یک از مدیران هتل‌های زیر تاکید کرده‌اند که قیمت نوروزی با قیمت روزها‌ی دیگر اندکی (!) فرق خواهد کرد.



kkirocb6xhepodhq7lqr.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها