کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دولت چگونه می‌خواهد جلوی افزایش تورم را بگیرد


کد خبر : ۳۵۶۱سه شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷:۵۴۴۲۸۴ بازدید

دولت هنوز از این اقدامات و کم و کیف آن برای کنترل تورمی که به ازای قیمت حاملهای انرژی در سال 93 ایجاد می‌شود به مجلس توضیحی نداده و ما هنوز خبر نداریم دولت چگونه می‌خواهد این بار تورمی را کنترل کند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مصوبه مجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: در مصوبه مجلس قرار شد درآمد حاصل از اصلاح قیمت حاملهای انرژی در سال 93 ، 48 هزار میلیارد تومان باشد که این رقم با 52 هزار میلیاردی که در لایحه دولت آمده بود 4 هزار میلیارد تومان تفاوت داشت. 

محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: اگر قبلاً ما پیش بینی می‌کردیم افزایش ۸۵ درصدی حاملهای انرژی داریم در حال حاضر و طبق مصوبه مجلس افزایش 71 درصدی حاملهای انرژی را داریم و قطعاً جامعه تحمل این بار سنگین را ندارد. وی تاکید کرد: ما برای دولت در لایحه بودجه سناریوی قیمتی نداریم و فقط میانگین قیمت داریم و همین میانگین قیمتی مبنای تصمیم گیری ما می‌شود. 

پورابراهیمی تصریح کرد: اگر فقط ابزار قیمتی را دولت در موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها مطرح کند و آن را اجرایی کند جامعه کشش آن را ندارد و این به نفع کشور نیست اما اگر دولت در کنار این موضوع سیاستهای ارزی و بانکی را اصلاح کند و موضوع حمایت از اقشار تحت پوشش و صنعت و تولید را نیز ببیند ایرادی ندارد اما در حال حاضر دولت به هیچ کدام از این موارد توجه نمی‌کند و انگار فقط بحث ابزار قیمتی را اجرایی خواهد کرد. 

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی گفت: درست است شورای نگهبان با مصوبه قبلی مجلس ایراد گرفته بود اما بحثی که شورای نگهبان مطرح کرده و مورد ابهام بود این بود که عددی که در مجلس مصوب شده بود شاکله بودجه را به هم می‌ریخت و فقط سوال کرده بود که ایا این موضوع ابهام دارد یا نه؟ این در حالی بود که مجلس می‌توانست به این ابهام پاسخ دهد نه اینکه عدد 48 هزار میلیارد تومانی را برای حامل‌های انرژی مصوب کند زیرا این عدد نیز شاکله بودجه را به هم می‌ریزد. وی گفت: قطعاً افزایش حاملهای انرژی با این رقم و درصد بار تورمی را در جامعه ایجاد می‌کند که باید به آن توجه ویژه شود. 

وی گفت: گرچه دولت می‌گوید من ابزارهایی برای کنترل تورم دارم اما دولت هنوز از این اقدامات و کم و کیف آن برای کنترل تورمی که به ازای قیمت حاملهای انرژی در سال 93 ایجاد می‌شود به مجلس توضیحی نداده و ما هنوز خبر نداریم دولت چگونه می‌خواهد این بار تورمی را کنترل کند. وی در مورد اینکه چرا روز گذشته و در بحث مصوبه مجلس نمایندگان از دولت در مورد این بار تورمی نپرسیده‌اند گفت: باید از کسانی که امروز به افزایش قیمت حاملهای انرژی و اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها رای مثبت داده‌اند پرسید که چرا به بار تورمی این افزایش قیمت توجه نکرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها