کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بانک‌های کم‌کار در پرداخت وام ازدواج، جریمه می‌شوند


کد خبر : ۳۱۸۹۱سه شنبه، ۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۴۷۱۰۱۱ بازدید

رئیس‌کل بانک مرکزی از اجرایی شدن قانون بخشش جریمه و سود وام‌های زیر 100 میلیون تومان خبر داد و گفت: بانک‌هایی که نسبت به پرداخت وام ...

 رئیس‌کل بانک مرکزی از اجرایی شدن قانون بخشش جریمه و سود وام‌های زیر 100 میلیون تومان خبر داد و گفت: بانک‌هایی که نسبت به پرداخت وام ازدواج ۱۰میلیون تومانی براساس سهمیه تعیین شده اقدام نکرده‌اند با جریمه مواجه می‌شوند.

ولي‌الله سيف با دفاع از عملكرد نسبي بانك‌ها در پرداخت وام ازدواج 10ميليون توماني تأكيد كرد: با توجه به اينكه مجلس شوراي اسلامي، بانك‌ مركزي را موظف به نظارت و ارائه گزارش درخصوص تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج كرده است، از بانك‌ها انتظار مي‌رود كه به سقف‌‌هاي تعيين و اعلام شده توسط بانك مركزي توجه كنند. وي هشدار داد: بانك‌ مركزي نيز براي بانك‌هايي كه به سهميه‌هاي ابلاغي ماهانه خود نرسند، جريمه‌هايي را درنظر گرفته كه پس از تصويب در شوراي پول و اعتبار ابلاغ و اجرا مي‌شود.

وعده بخشش جريمه وام‌ها
سيف در واكنش به اصلاحيه قانون بودجه امسال درخصوص بخشش جريمه و سود تسهيلات كمتر از 100ميليون توماني از بانك‌ها خواست نسبت به ارائه مشوق‌هاي لازم و بخشش جرايم درخصوص بدهكاران بانكي اقدام كنند تا به گفته او نظر قانونگذار در تبصره 35 اصلاحيه قانون بودجه سال 1395نيز تأمين شود.

اين اظهارنظر در حالي عنوان مي‌شود كه محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت پيش از اين در 18آبان‌ماه از ابلاغ آيين‌نامه اجرايي بخشش اصل و سود جريمه تسهيلات كمتر از 100ميليون تومان تا يك‌ماه آينده خبر داده بود.

پاسخ سيف به نعمت‌زاده
رئيس‌كل بانك مركزي همچنين در واكنش به اظهارنظر وزارت صنعت كه بانك مركزي را عامل شكست طرح كارت اعتباري خريد كالاي ايراني عنوان كرده بود، گفت: علت ضعف در اجراي طرح كارت اعتباري خريد كالاي ايراني عدم ‌استقبال مردم از تركيب كالاهاي انتخاب شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت است. وي تصريح كرد: در هيچ جاي دنيا بانك‌هاي مركزي موظف به تأمين منابع براي خريد كالاهاي كم‌كيفيت انبار‌شده نيستند. اين خود مردم هستند كه علاقه به خريد اين دسته از كالا‌ها ندارند و نبايد خسارت ناشي از كم‌كيفيتي كالاها به مردم يا به نظام بانكي تحميل شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها