کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راهنمای تخصصی خرید تلویزیون – توسط فروشگاه اینترنتی یکنام


کد خبر : ۳۱۴۰۰دوشنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱:۰۴۱۵۲۶ بازدید

یکی از بخش های بسیار جذاب در عرصه لوازم خانگی و وسایل صوتی و تصویری، تلویزیون ها هستند . شرکت های مختلفی در گوشه و کنار دنیا مشغول تولید TV هستند . از شرکت های وطنی مانند ایکس ویژن و ...

راهنمای جامع و تخصصی خرید تلویزیون

**توجه** دوستان عزیزی که این مطلب را می خوانید در نظر داشته باشید که این مطلب کاملا مختصر شده و برای خواندن راهنمای تخصصی تر خرید تلویزیون ** به سایت یکنام با ادرس اینترنتی www.Yeknam.com مراجعه کرده تا اطلاعات خود را برای خرید تلویزیون بیشتر کنید.

یکی از بخش های بسیار جذاب در عرصه لوازم خانگی و وسایل صوتی و تصویری، تلویزیون ها هستند . شرکت های مختلفی در گوشه و کنار دنیا مشغول تولید TV هستند . از شرکت های وطنی مانند ایکس ویژن و اسنوا و .... گرفته تا تلویزیون ال جی و تلویزیون سامسونگ و سونی و... که محصولات کاملا مدرن دنیای دیجیتال به شمار می روند و حتی شرکت های چینی تولید کننده تلویزیون همگی در این بازار مشغول عرضه محصول هستند . این محصولات با قابلیت های مختلف باعث تغییر قیمت تلویزیون شده است . امکانات مختلف و قیمت های متفاوت باعث سخت شدن انتخاب می شود . بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله به صورت مفصل به بررسی ابعاد مختلف و مولفه های متفاوت تلویزیون های امروزی بپردازیم و آنها را از حیث امکانات موجود با یک دیگر مقایسه کنیم تا شما بتوانید با خیالی راحت برای خرید تلویزیون اقدام نمایید.

راهنمای خرید تلویزیون

صفحه نمایش ، اصلی ترین ملاک خرید تلویزیون

بدون هیچ گونه معطلی به سراغ اصل مطلب می رویم . با گذر از عصر تلویزیون های قدیمی و فناوری سی آر تی و تلویزین های غول پیکر پروجکشن ، در سالیان اخیر شاهد تولید و عرضه نسل جدیدی از صفحه نمایش ها به بازار بوده ایم . این صفحه نمایش ها عبارت اند از :

1) پلاسما PLASMA

2) ال سی دی با نور پس زمینه سی سی اف ال

3) ال ای دی LED (  ال سی دی با نور پس زمینه ال ای دی ( البته انها امروزه با نام ال ای دی میشناسیم) )

4) او ال ای دی ( الد ) OLED

در میان چهار مورد ذکر شده در بالا ، قیمت OLED به سرعت در حال رشد است و از سویی دیگر ال سی دی با نور پس زمینه سی سی اف ال نیز پایین است . بنابراین رقابت اصلی در بازار در بین LED و PLASMA است . اگر بخواهیم در یک کلام این دو را با هم مقایسه کنیم ، پیشنهاد می شود در تلویزیون های با ابعاد کوچک و متوسط که در محدوده ابعاد کمتر از 54 اینچ هستند به سراغ ال ای دی بروید و در ابعاد بالای 54 اینچ پلاسما گزینه بهتری می تواند باشد .

صفحه نمایش تلویزیون

سه اصل اساسی در خرید تلویزیون

1) هرچه بزرگتر ، بهتر

توصیه کلی ما به شما این است که به سراغ خرید TV هایی با ابعاد بزرگ بروید . به عنوان مثال برای اتاق خواب یک ال ای دی 32 اینچ گزینه بسیار مناسبی است و برای یک پذیرایی با ابعاد 80 متر یک مدل 48 اینچ می تواند کاملا پاسخ گوی نیاز شما باشد .

بر خلاف حرف های زده شده توسط فروشندگان ، قابلیت های مدرن تلویزیون مانند تلویزیون سه بعدی و عینک آن و یا مدل هوشمند و نرخ نوسانات پایین در برابر ابعاد TV چندان مهم نیستند . شاید در ابتدای امر کمی از این حرف متعجب شوید اما گذر زمان باعث می شود تا شما بسیاری از قابلیت های مدل های مورد نظر خود را نادیده بگیرید و تنها ابعاد انها در نظر شما جلوه گر خواهد بود.

2)به اعداد روی کارتن تلویزیون ها توجه نکنید .

شاید از این مساله متعجب شوید اما اعداد و مشخصات ذکر شده بر روی بسته بندی TV و یا در کاتالوگ آن به هیچ عنوان معرف قابلیت ها و کیفیت تلویزیون نخواهند بود . هدف اصلی تولید کنندگان از ارائه بسته بندی و کاتالوگ ها جلب توجه مشتریان و برجسته کردن نکاتی است که اهمیت چندانی ندارند . مثلا ممکن است مساله کنتراست رنگ در بسته بندی باعث جلب توجه شما و حتی خرید ال ای دی گران قیمتی شود ، در صورتی که این مساله در تلویزیون اهمیت چندانی ندارد .

بهتر است از مشخصات قرار داده شده در کاتالوگ ها برای دسته بندی هرچه بهتر محصولات موجود استفاده کنید . مثلا تلویزیون های دارای قابلیت پخش تصاویر سه بعدی را در یک دسته قرار دهید . این نکته را در نظر داشته باشید که بدترین راه برای تشخیص کیفیت یک مدل استفاده از کاتالوگ آن است .

3)پلاسما را مدنظر داشته باشید .

شاید در نگاه اول این نکته خنده دار به نظر آید ، اما تلویزیون پلاسما دارای مزایایی هستند که باعث می شود آنها مد نظر قرار گیرند . از جمله ویژگی های برجسته پلاسما قیمت بسیار مناسب آنها است . کیفیت پلاسما ها در جاهایی از ال ای دی ها بهتر است و این خود باعث مزیت برجسته آنها نسبت به سایر انواع صفحه نمایش ها می شود .

یکی از دلایلی که باعث عدم تمایل مردم به PLASMA شده است ، شایعه باقی ماندن تصویر در انها است . البته انها به هیچ عنوان دارای این مشکل نیستند و این مساله تنها در حد یک شایعه است .

یکی از مزیت های ال ای دی نسبت به PLASMA نازک بودن صفحات آنها است . با این حال تولید کنندگان پلاسما نیز بیکار ننشسته اند و در تلاش هستند تا قطر انها را کاهش دهند . البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که قرار نیست مدل مد نظر شما شما مانند یک تخته نازک باشد .

با این حال یکی از معایب اصلی پلاسما ها شروع ابعاد آن از سایز 42 اینچ است . در واقع حداقل سایز موجود برای یک پلاسما سایز 42 اینچ است . بنابراین این نوع از صفحه نمایش ها برای مکان های بزرگ و وسیع کاربرد بیشتر و بهتری دارند . هم چنین انها نسبت به ال ای دی دارای مصرف برق بالاتر و بیشتری هستند که البته خوشبختانه چندین سال هست که این موضوع هم حل شده است.

پس از آشنایی با موارد اصلی در خرید یک تلویزیون به توضیح سایر موارد موثر در خرید یک تلویزیون می پردازیم :

قیمت تلویزیون :

یکی از اصلی ترین مولفه ها در هنگام خرید یک TV ، قیمت تلویزیون است . سعی کنید در بازه قیمتی مد نظر خود بهترین تلویزیون ها را شناسایی کنید تا ضرری متحمل نشوید .

اندازه صفحه :

اندازه صفحه در تلویزیون ها بر اساس اینچ بیان می شود . اینچ یک واحد انگلیسی برای طول است . هر اینچ معادل با 2.54 سانتی متر است .

پی پی آی چیست؟

منظور از عدد پی پی آی ، تراکم پیکسلی در واحد اینچ است . نخستین بار شرکت اپل در ایفون چهار خود از عدد پی پی آی به عنوان عددی تبلیغاتی استفاده کرد . تراکم پیکسلی آیفون 4 برابر با 334 پیکسل در اینچ است که در نوع خود منحصر به فرد به شمار می رود و باعث می شود بتوانید صفحه ایفون را از فاصله دوازده اینچی با بهترین کیفیت ممکن مشاهده نمایید .

تلویزیون های هوشمند اسمارت

تلویزیون های هوشمند اسمارت

تلویزیون هوشمند این روزها یکی از پر طرفدار ترین تلویزیون ها در دنیا به شمار می رود . یک تلویزیون هوشمند این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با کمک تلویزیون به اینترنت متصل شوید و بتوانید لذت وبگردی در ابعادی بزرگ تر را تجربه کنید . قابلیت تماشای آنلاین فیلم ها نیز دیگر مزیتی است که این تلویزیون برای شما ایجاد می کند . اگر بخواهیم تعریفی از تلویزیون هوشمند معرفی کنیم ، این نوع از تلویزیون ها همان تلویزیون های معمولی هستند که بر روی آنها سیستم عامل نصب شده است . با کمک این سیستم عامل نرم افزارهای مختلف بر روی تلویزیون قابل اجرا است .

قابلیت اتصال TV های هوشمند به اینترنت به دو صورت بی سیم یا با سیم وجود دارد . ممکن است مدل مورد نظر شما با هر دو شیوه ممکن به اینترنت متصل شود یا فقط از یکی از دو روش ذکر شده پشتیبانی کند. بنابراین در زمان خرید ال ای دی به این نکته توجه فرمایید .

طراحی مهم است ، اما به آن اهمیت چندانی ندهید!

امروزه تولید کنندگان TV ها در تلاش هستند تا با ایجاد طرح های مختلف و متفاوت مدل های مختلفی از تلویزیون را به بازار عرضه کنند . باریک کردن تلویزیون ها و هم چنین تغییر پایه ها از موارد بسیار مهم در این زمینه است . با اینکه زیبایی تلویزیون مساله مهمی به شمار می رود اما سعی کنید در این مولفه چندان وسواس به خرج ندهید و تلاش خود را در سایر مولفه ها متمرکز کنید .

در بین انبوهی از ورودی و خروجی ها ، فقط اچ دی ام آی

تولید کنندگان , انبوهی از درگاه های ورودی و خروجی را برای LED و پلاسما ها در نظر گرفته اند . با این حال تنها درگاه مهم در TV درگاه HDMI است . تقریبا تمام دستگاه های پخش کننده و هم چنین دستگاه های بازی مانند ایکس باکس دارای پورت خروجی HDMI هستند . بنابراین LED یا پلاسما یا LCD شما باید این درگاه را داشته باشد تا بتواند با سیستم های روز ارتباط برقرار نماید .

گیرنده دیجیتال

امروزه اکثر مدل های مدرن مجهز به گیرنده دیجیتال داخلی هستند . با این حال اگر مدلی را تهیه کردید که گیرنده دیجتال داخلی ندارد حتما یک گیرنده دیجیتال تهیه کنید. کیفیت تصاویر آنالوگ بسیار آزار دهنده است .

کیفیت صدا را در نظر داشته باشید

با اینکه حتی گران قیمت ترین تلویزیون های بازار نیز دارای کیفیت صدایی برابر با یک پخش کننده خانگی مانند سینما خانگی نیستند اما در زمان خرید تلویزیون حتما کیفیت صدا را در نظر داشته باشید . صدای TV شما باید حداقل دارای قدرت صدای 20 وات باشد و هم چنین در صورت امکان خروجی صدای دالبی را نیز پشتیبانی نماید .  

در اخر باید این را خاطر نشان کنیم که این مطلبی که مطالعه کردید کاملا خلاصه شده می باشد و متن کامل و تخصصی این مقاله در سایت یکنام موجود می باشد و همچنین اگر قصد خرید هر گونه تلویزیون اهم از ال ای دی و پلاسما و همچنین سینما خانگی و یا لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی و یخچال فریزر و جاروبرقی و ماشین ظرفشویی و مایکروفر و ساندویچ ساز و کولر گازی و .... می خواهید باز هم می توانید با ورود به سایت یکنام و دیدن قیمت محصولات و کیفیت انها, برای خرید خود بر گزینید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها