کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صادقی: به من توصیه شده که ترمز دستی را بکشم


کد خبر : ۳۱۱۳۱چهارشنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴:۳۲۸۷۸ بازدید

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس ، دیروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به همت انجمن اسلامی دانشگاه تهران و دانشکده علوم ...

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس ، دیروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به همت انجمن اسلامی دانشگاه تهران و دانشکده علوم پزشکی تهران برگزار شد طی سخنانی با بیان اینکه «به من بسیار توصیه شده است که ترمز دستی را بکشم» و با مراقبت بیشتری سخن بگویم، اظهار کرد: امروز پیش از ظهر در هیأت نظارت بر نمایندگان حاضر شدم تا پاسخگوی شکایت برخی علیه خودم باشم که در آنجا این سوال مطرح شده بود که برخی می‌گویند اظهارات شما در مجلس وابسته به خارج است و وقتی من از آنها پرسیدم منظور شما از خارج چیست گفتند منظور این است که برخی می‌گویند بیگانگان در این زمینه به شما خط داده‌اند. در حالی که من قسم می‌خورم هیچ کس به من نگفته است که این سخنان را در مجلس مطرح کنم و در عین حال بارها به من تأکید شده است که ‌آرامش مجلس باید حفظ شود.

صادقی با بیان اینکه تعجب می‌کنم چرا اینگونه با پرسش یک نماینده برخورد می‌شود، گفت: امروز از من دعوت شده بود که به دفتر قوه قضائیه بروم و اسناد و مدارکی که نشان می‌داد حساب‌های قوه قضائیه شخصی نیست را ببینم که البته به دلیل برگزاری این جلسه نتوانستم به این دعوت پاسخ دهم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: من ادعا نکردم که حساب‌های قوه قضائیه شخصی است بلکه تنها این پرسش را مطرح کردم که این حساب‌ها چیست و حق قانونی و موازین شرعی آن چه هستند اما نمی‌دانم این سوال چه اشکالی دارد که رئیس قوه قضائیه با آن ادبیات نسبت به این سوال واکنش نشان می‌دهد.

صادقی با بیان اینکه امروز برخی زنگارهای زورگویی و نشانه‌های طاغوتی هنوز بین برخی مسئولان وجود دارد، اظهار کرد: این برخوردها نشان می‌دهد که هنوز نشانه‌های طاغوتی و زنگارهای زورگویی در برخی جاها رسوخ کرده است و کسانی که چندان سابقه‌ای در انقلاب نداشتند و با آن بیگانه هستند و در دوران مبارزه کنج عافیت‌طلبی را اختیار کرده بودند و به گواه دوستانشان،‌ مبارزان را تمسخر می‌کردند امروز پشت عناوین مقدس رفته‌اند و وظیفه‌ای به پاسخگویی برای خود نمی‌بینند.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه برخی از رسانه‌ها سخنان وی را بریده بریده نقل می‌کنند، اظهار کرد: با یکی از دوستانمان که در وزارت اطلاعات مشغول است، صحبت می‌کردم و او به من می‌گفت که آنقدر پرونده تو پاک است که نمی‌توانند اتهامی را به تو منتسب کنند.

صادقی ادامه داد: اعتقاد دارم اصل ۳۳ قانون اساسی که می‌گوید هیچ کس را نمی‌توان دستگیر کرد مگر آنکه حکمی قانونی وجود داشته باشد صحیح است و اعتقاد دارم که اجرای احکام باید به موجب قانون باشد. من اعتقاد دارم که هرگونه شکنجه برای گرفتن اقرار یا کسب اطلاع ممنوع است و اجبار شخصی به شهادت دادن و سوگند خوردن مجاز نیست و آن شهادتی که از طریق اجبار به دست آید فاقد اعتبار است و متخلفین از این اصل باید طبق قانون اساسی مجازات شوند.

به گزارش ایسنا،نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: من تا کنون در باره لغو کنسرت‌ها هیچ اظهار نظری نکرده‌ام. حال شاید اظهار نظر من برای برخی از شما پسندیده نباشد و برای برخی هم باشد اما باید به متدینین و روحانیون حق بدهیم که دغدغه‌های خود را مطرح کنند هر چند که بنا بر آیه قرآن نیز می‌دانیم که در دین اجباری نیست.
صادقی ادامه داد: آن مقام قضایی که بدون رعایت قانون بخواهد نماینده‌ای را احضار کند کار غیرقانونی کرده است چه برسد به آنکه بخواهد شبانه حکم توقیف نماینده‌ای را صادر کند.

وی افزود: ما اگر قرار است با فساد مبارزه کنیم نباید از سوالات یک نماینده ترس و لرز داشته باشیم بلکه باید به آن پاسخ دهیم و با شفافیت با موضوعات برخورد کنیم. البته دوستان نیز در این زمینه به من تذکر می‌دهند اما من نیز حواسم را جمع خواهم کرد.

صادقی با بیان اینکه امیدوارم همه به قانون بازگردیم و قانون برای کاخ نشین و کخ نشین یکسان باشد، اظهار کرد: اگر حاکمان قانون را رعایت نکنند نمی‌توان از شهروندان انتظاری برای رعایت قانون داشته باشیم. برخی‌ها می‌گویند وقتی هزار هزار میلیارد اختلاس می‌شود چرا ما نخوریم؟ وقتی فساد فراگیر شود کسانی هم که اهل فساد نیستند به این سمت کشیده می‌شوند که حتماً باید در هرجا چیزی گیرشان بیاید و پولی را برای خود بردارند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه اگر قرار است به موضوع حوادث انتخابات سال ۸۸ رسیدگی شود باید همه جوانبش در نظر آید، اظهار کرد: اگر قرار است به حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ رسیدگی شود باید مشخص شود که فتنه‌گران بزرگ چه کسانی بوده‌اند و مشخص شود کسانی که باید در انتخابات بیطرفانه، برخورد می‌کردند و وظیفه قانونی‌شان نیز بود اما آن را اجرا نکردند چرا چنین برخورد کردند؟

وی افزود: به قول آن آقا که می‌گفت سندش موجود است ولی نشان نمی‌داد من می‌گویم که سندش موجود است و آن را می توانید در سایت جامعه مدرسین و بیانیه حمایتش در سال ۸۸ از یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری پیدا کنید و امضای پای آن بیانیه را نیز ببینید.

صادقی تأکید کرد: من نمی‌خواهم مردم را تحریک کنم بلکه می‌خواهم مردم را آگاه سازم و در واقع به آنها بگویم که من به عنوان یک فرد متوجه نمی‌شوم که اگر فصل‌الخطاب قانون است شورای نگهبان بیطرفی خود را در انتخابات چطور به مردم نشان می‌دهد و آنها را اقناع می‌کند. اگر این زمینه اساسی رعایت نشود خودش منشأ فتنه‌های بزرگتری هم می‌شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها