کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آرامش نسبی بر بازار آزاد ارز تهران حاکم شد


کد خبر : ۳۱۰۷۴سه شنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸:۴۸۳۱۶۹ بازدید

روز دوشنبه، دامنه نوسانات دلار کاهش یافت تا آرام‌ترین روز این ارز در 6 روز کاری گذشته به ثبت برسد. در سومین روز هفته، شاخص ارزی با رشد ...

روز دوشنبه، دامنه نوسانات دلار کاهش یافت تا آرام‌ترین روز این ارز در 6 روز کاری گذشته به ثبت برسد. در سومین روز هفته، شاخص ارزی با رشد 10 تومانی به قیمت 3910 تومان رسید.

این کمترین نوسان دلار نسبت به قیمت بسته شده روز پیش از آن در آذرماه بود. همچنین روز گذشته، فاصله سقف و کف قیمت روزانه شاخص ارزی به 35 تومان رسید که کمترین میزان در 6 روز گذشته بود. به گفته فعالان، مدیریت بازارساز و عرضه حساب شده و نزدیک به قیمت بازار در کنار محدود شدن تغییرات نرخ حواله درهم، پایین آمدن ارزش دلار در سلیمانیه عراق و نا امیدی شماری از دلالان برای عبور دلار از مرز 4 هزار تومان از جمله عواملی بودند که زمینه‌ساز کاهش نوسانات شدند.

با وجود کاهش دامنه نوسان، دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به روند قیمت در روزهای آینده وجود دارد؛ در‌حالی‌که برخی فعالان اعتقاد دارند بازار ارز آرام شده است، عده‌ای دیگر باور دارند که معامله‌گران ارزی تنها یک روز به خود استراحت داده‌اند. به گفته فعالان، شماری از معامله‌گران اعتقاد دارند که دلار توان عبور از سطح 3950 تومان را از خود نشان نداده است، در نتیجه معتقدند که قیمت به سقف خود رسیده است و در روزهای آینده نیز نوسان چندانی را تجربه نخواهدکرد.

این در حالی است که عده دیگری باور دارند، معامله‌گران ارزی پس از چند روز پرنوسان ترجیح داده‌اند که معامله چندانی انجام دهند تا از یکسو روند قیمت مشخص‌تر شود و ازسوی دیگر برای خرید دوباره هزینه لازم را تهیه کنند. در واقع با تسویه بخشی از دارایی خود، آماده خرید دوباره و حمله سفته‌بازانه به بازار شوند. این استدلال در حالی ازسوی این عده مطرح می‌شود که بازارساز تمام تلاش خود را برای ایجاد آرامش در بازار به کار بسته است و به‌نظر می‌رسد در مقابل خواست‌های نوسانی مقاومت زیادی نشان دهد. در روز کم‌نوسان دلار، سکه نیز تغییرات خاصی را ثبت نکرد و تنها با هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 137 هزار تومان رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها