کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

به جای کیفیت، قیمت را پایین بیاوریم


کد خبر : ۳۰۸۸۸پنجشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸:۴۷۳۰۶۲ بازدید

Aldi با بیش از 7 هزار فروشگاه در 70 کشور دنیا، یکی از فروشگاه های پیشرو در زمینه خرده فروشی است. این کمپانی آلمانی در سال 1913 افتتاح ...

aldi-company

Aldi با بیش از 7 هزار فروشگاه در 70 کشور دنیا، یکی از فروشگاه های پیشرو در زمینه خرده فروشی است. این کمپانی آلمانی در سال 1913 افتتاح شد. آلدی ازجمله فــروشگـاه هــای زنجیــره ای بود که برای نخستین بار به مشتریان خود خدمات سلف سرویس ارائه داد.

Aldi  از سال 1990 در انگلستان آغاز به کار کرد و امروزه در 600 فروشگاه خود بیش از 20هزار کارمند استخدام کرده است. این شرکت یکی از بزرگ ترین کمپانی های خصوصی دنیا است. ذی نفعان آلدی شامل تامین کنندگان، مصرف کنندگان، کارکنان و انجمن های تحت سرپرستی آن هستند. 

توجه آلدی به ذی نفعان و عدم دنبال کردن منافع شخصی از جمله دلایلی است که باعث رشد سریع و موفقیت کسب و کار این برند شده است. این شرکت رویکرد ارتقای کیفیت و ارزش گذاری را جزو اولویت های خود قرار داده است. این فروشگاه قیمت کالا های خود را پایین نگه می دارد و از هر گونه تقلب یا پیشنهاد های فروش ویژه مثل «با خرید یک کالا، یک کالای رایگان دریافت کنید» اجتناب می کند. 

آلدی با تامین کنندگان خود، رابطه بلند مدت و مستحکمی بر قرار می کند، چون معتقد است داشتن اعتماد و رابطه طولانی مدت در کسب و کار برای تضمین کیفیت و قابل اطمینان بودن محصولات لازم است. کارکنان به طور کامل تحت حمایت آلدی هستند. از طرف دیگر این کمپانی همیشه مشتاقانه در پی جذب و آموزش نیرو های جدید است. بر اساس سیاست مسئولیت سازمانی (CR)، آلدی نسبت به تمام اصناف و انجمن هایی که با آنها همکاری می کند، رویکردی وظیفه شناسانه دارد. این رویکرد به کمپانی این اطمینان را می دهد که توسط ذی نفعان کلیدی خود، حمایت خواهد شد.

کارکنان

کسب و کار هایی مثل آلدی از وجود ذی نفعان داخلی و خارجی بهره می برند. ذی نفعان داخلی متشکل از کارکنان و سهامداران هستند که جزوی از کسب و کار به حساب می آیند.  کارکنان آلدی سهامداران کلیدی آلدی هستند. آلدی همیشه قصد داشته کارکنانش، چه در فروشگاه ها و چه در تیم مدیریتی، حرفه ای پر منفعت همراه با امکان رشد و پیشرفت داشته باشند.

این شرکت از کارکنان خود توقع دارد کوشا و متعهد بوده و در عین حال مسئولیت اشتباهات شان را بر عهده بگیرند. در ازای آن کارکنان نیز پاداش و ترفیع کاری دریافت خواهند کرد. آلدی برای تجربه تیمش ارزش قائل بوده و در صورت همکاری طولانی مدت آنها، مزایایی برای کارمندانش در نظر می گیرد.

آلدی همیشه به دنبال نیرو های با استعداد بوده و هزینه هنگفتی نیز صرف تبلیغاتش می کند. آنها برنامه های با کیفیت و سازمان یافته ای را برای آموزش نیرو های خود، در نظر گرفته اند. آنها با توجه به دراختیار داشتن نیروی کاری باانگیزه و ماهر، قادرند به مشتریان خدمات مناسب و در خوری ارائه دهند.

به دلیل افزایش تقاضا برای استخدام، آلدی موسسه ای با نام آلدی آکادمی راه  اندازی کرده است. این آکادمی یک دپارتمان ملی است که در آن به پیشرفت و استــانـدارد ســازی دوره های آموزشی و استخدامـی مـی پـردازد تا از این طریق پروسه استخدام نیرو های جدید را بهبود ببخشد. تلاش کارکنان همیشه دیده شده و دائما به آنها انگیزه پیشرفت داده می شود. ساختار مدیریتی آلدی طوری طراحی شده که از هرگونه پیشنهادی از جانب کارکنان استقبال کرده و تلاش دارد حس اعتماد را در آنها پرورش دهد.

تامین کنندگان

آلدی معتقد است کیفیت محصولات اهمیت ویژه ای داشته و جزو وظایف اخلاقی زنجیره تامین کنندگان است. آنها تلاش دارند محصولات شان برای محیط زیست مضر نباشد. برای آلدی مهم است که به عنوان کمپانی مطمئن شناخته شود.  تامین کنندگان از جمله سهامداران خارجی آلدی هستند. تامین کنندگان سازمان ها یا اشخاصی هستند که به موفقیت کسب و کار اهمیت می دهند، اما به طور مستقیم نقشی در کمپانی ایفا نمی کنند.

آلدی همیشه روابط خوب خود با تامین  کنندگانش را حفظ می کند تا به این وسیله، به هدف اصلی خود که همان تامین نیاز مصرف کننده است، دست پیدا کند. نزدیک به نیمی از محصولات آلدی و نیز محصولات گوشتی آن، در انگلستان تولید می شود. سبزیجات و میوه هایی که در آلدی به فروش می رسد، محلی بوده و در نتیجه، به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که محصولات با کیفیت و در دسترسی خریداری کنند. تجربه و سابقه درخشان انگلستان در تولید مواد غذایی، به آلدی این فرصت را داده که محصولاتی با کیفیت و با قیمت پایین به مصرف کنندگان خود عرضه کند.

شرایط اخلاقی کار

تولید بسیاری از محصولات آلدی، در کشور های در حال توسعه که استاندارد های محیطی و اجتماعی پایین تر از نرم پذیرفته شده است، صورت می گیرد. آلدی بر این باور است که باید با تمام افرادی که در مراحل تولید محصولات دخیل هستند، رفتاری متعادل همراه با رعایت ادب و احترام داشته باشد، تا به این ترتیب، حقوق بشر بدون هیچ گونه چشم داشتی رعایت شود. این شرکت با کمک شرکای کاری خود در تلاش است که تا حد امکان، استاندارد های محیطی و اجتماعی را رعایت کند. معیار های تامین کنندگان آلدی، بازتابی از تعهد آنها به رعایت حقوق بشر و استاندارد های کار است.

نظارت بر زنجیره عرضه

آلدی یک برنامه نظارت اجتماعی در رابطه با کالا های پر خطری مثل پارچه، در نظر گرفته است. این محصولات به دلیل احتمال تولیدشان در کشور هایی غیر از انگلستان و با استاندارد های پایین اجتماعی و محیطی، در لیست کالا های پر خطر قرار گرفته اند.  تامین کنندگان موظفند به عضویت نهاد هایی با نام Sedex  و BSCI  درآیند تا از این طریق، به تعهد کمپانی در بالا بردن استاندارد های اخلاقی زنجیره عرضه، عمل کنند.

مصرف کنندگان

هدف اصلی آلدی، تامین رضایت مشتریان است. آلدی همیشه کلیه اخبار مربوط به فروشگاه هایش را با مصرف کنندگان در میان گذاشته و نسبت به نیاز ها و نگرانی های آنها پاسخگو بوده است. وعده همیشگی این کمپانی، عرضه کالا های ارزان و با کیفیت بوده.

براساس شیوه عملیاتی آلدی، ارزش افزوده کالا ها حذف می شود، در نتیجه به طور روزانه، کالا هایی با قیمت پایین و کیفیت بالا به مشتریان عرضه می کند.  برای آلدی، کیفیت چیزی بیشتر از یک واژه ساده است. آنها تمام جنبه های کیفیتی، از رعایت جنبه های اخلاقی محصولات گرفته تا خرید نهایی کالا توسط مصرف کنندگان، را در نظر می گیرند.

رعایت این مسائل، توجه به سلامت، ایمنی و تندرستی مصرف کنندگان را نیز شامل می شود. این موضوع به مشتریان کمک می کند تا با اطمینان کامل، محصولات سالم و مطمئنی را در سبد غذایی خود بگنجانند. آلدی برای ارتقای سطح سلامت محصولات خود، با کارشناسان، دولت و سایر ارگان های مربوطه همکاری می کند.

نتیجه گیری

آلدی از جمله کمپانی های رو به رشد در جهان است. رقــابت مـوفقیت آمیــز و پیشرو بودن آن در بخش سوپـرمـارکت هـای بـزرگ، در نتیجه عرضه کالا های ارزان و با کیفیت و نیز رابطه پایدار با سهامداران به دست آمده. رفتار آلدی با کارکنانش مناسب بوده و براساس اعتماد متقابل شکل گرفته است. از سوی دیگر، آلدی آکادمی نیز با تربیت نیروی کار متخصص و حرفه ای در رشته های مدیریتی، امکان اشتغال را برای افراد فراهم کرده است.

زنجیره عرضه این کمپانی نیز با رویکرد زیست محیطی و اجتماعی به فعالیت مشغول بوده و سیاست ارتباط بلند مدت با تامین کنندگان را در پیش گرفته است. مصرف کنندگان، سهامداران بااهمیت خانواده آلدی به حساب می آیند که می توانند با اطمینان از کیفیت و قیمت پایین کالا ها، محصولات مورد نیازشان را خریداری کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها