کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش حق مسکن از ابتدای سال بود نه از مهر ماه


کد خبر : ۳۰۴۳۱یکشنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۱۸۱۵۹۲ بازدید

یک نماینده کارگری با اشاره به خلف وعده دولت در افزایش حق مسکن کارگران از ابتدای امسال گفت: هجمه دولت به جامعه کارگری آنقدر بی‌سابقه است که ...

یک نماینده کارگری با اشاره به خلف وعده دولت در افزایش حق مسکن کارگران از ابتدای امسال گفت: هجمه دولت به جامعه کارگری آنقدر بی‌سابقه است که دیگر مبلغ ناچیز 20 هزار تومان برایمان اولویت نیست.

علی خدایی، عضو شورای عالی کار در گفت‌وگو با فارس، درباره مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر افزایش 20 هزار تومانی حق بیمه کارگران از مهرماه اظهار داشت: از این لحاظ که تصمیم در این زمینه با هیأت دولت است، کار غیرقانونی انجام نشده، اما وعده دولت این بود که این افزایش از ابتدای سال اعمال شود نه از مهر ماه.

این فعال کارگری تأکید کرد: متأسفانه کل جامعه کارگری با هجمه‌هایی از طرف دولت مواجه است که این مسئله اولویت خود را از دست داده است؛ هجمه‌های بی‌سابقه‌ای که از ناحیه اصلاح قانون کار، ادغام صندوق درمان تأمین اجتماعی و همچنین گسترش مناطق ویژه اقتصادی بر کارگران وارد شده دیگر جایی برای پرداختن به مبلغ ناچیز 20 هزار تومان را نگذاشته است. 

تشکل‌های کارگری بازگشت لایحه اصلاح قانون کار به دولت را خواهانند

این عضو شورای عالی کار با اشاره به نشست اخیر شورای سه جانبه ملی برای بررسی ابعاد لایحه اصلاح قانون کار تصریح کرد: از طرف تمام تشکل‌های کارگری و سه تشکل اصلی، نامه‌ای به وزارتخانه داده شد مبنی بر اینکه ما صرفاً خواهان عودت لایحه به دولت هستیم، چرا که این لایحه آنقدر بد نوشته شده که تمام منافع کارگران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نمایندگان کارفرمایی هم در اینکه این لایحه اشکالات و اشتباهاتی دارد، با ما موافقند هر چند که آنها اولویت‌شان عودت به دولت نیست. 

وی ادامه داد: متأسفانه بی‌توجهی مشهودی در عملکرد دولت نسبت به نظرات نمایندگان کارگری وجود دارد و این موضوع در اصلاح قانون کار و همچنین درباره ادغام صندوق درمان در بیمه سلامت قابل مشاهده است، هر چند طرح بیمه سلامت طرح خوبی است، اما برای جبران کمبود منابع به سراغ منابع درمانی تأمین اجتماعی آمده‌اند که نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و آرامش را از جامعه کارگری سلب کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها