کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزشمدترین برندهای ورزشی از نگاه فوربس


کد خبر : ۲۹۶۳۷دوشنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۲۸۲۸۷۱ بازدید

مجله فوربس هر سال ارزشمندترین برندهای ورزشی را معرفی می‌کند. این معرفی تحت عنوان The Forbes Fab 40 انجام می شود. ملاک تعیین ارزشمندترین ...
ارزشمدترین برندهای ورزشی از نگاه فوربسارزشمدترین برندهای ورزشی از نگاه فوربس

مجله فوربس هر سال ارزشمندترین برندهای ورزشی را معرفی می کند. این معرفی تحت عنوان The Forbes Fab 40 انجام می شود. ملاک تعیین ارزشمندترین ها البته میزان ثروت تیم ها یا کسب وکارهای ورزشی یا میزان درآمد ورزشکاران برتر یا حتی درآمد رویدادهای بزرگ ورزشی نیست. 

the Fab 40 تعیین می کند که نام هر برند به خودی خود چقدر ارزش یا درآمد ایجاد می کند.

سال جاری میلادی، ارزشمندترین برندها در چهار دسته بندی موجود سوپر باول (رویداد ورزشی) با 630 میلیون دلار، راجر فدرر (ورزشکار) با 36 میلیون دلار، نیویورک یانکیز (تیم ورزشی) با 699 میلیون دلار و نایک (برند ورزشی) با 27 میلیون دلار هستند.

روش محاسبه ارزش برندها برای هر یک از این چهار دسته متفاوت است. در دسته کسب وکارهای ورزشی، ارزش برند تفاوت میان ارزش اقتصادی برآوردشده برای برند کسب وکار و ارزش اقتصادی واقعی یک برند مشابه است. ارزش برند یک تیم ورزشی یعنی میزان ارزش آن تیم.

میزان ارزش شامل درآمدهای خود تیم از جمله اسپانسرینگ، حق پخش تلویزیونی، درآمد حاصل از فروش بلیت و سایر درآمدهایی است که این تیم خاص در مقایسه با سایر تیم های مشابه خود به دست می آورد. ارزش برند ورزشکار یعنی درآمد تاییدشده یک ورزشکار حرفه ای از متوسط درآمد تایید شده 10 ورزشکار پردرآمد در سال گذشته بیشتر باشد. در نهایت، ارزش برند رویداد ورزشی یعنی متوسط درآمد هر رویداد ورزشی در روز که شامل پخش تلویزیونی، اسپانسرینگ، صدور مجوز و فروش بلیت می شود. 

خرید برند می تواند اثر زیادی روی ارزش آن برنـــد بگذارد. بــرای مثال، برند UFC را تابستان گذشته WME/IMG به قیمت 4 میلیارد دلار خرید. UFC یا مبارزه قهرمانی یک سازمان برگزاری مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی است که مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی را برگزار کرده و میزبان بهترین مبارزان این رشته است. در واقع ورزشکاران رزمی برتر دنیا برای رویارویی با هم در لاس وگاس آمریکا جمع می شوند و با هم مبارزه می کنند. خریداری شدن این برند امسال 2 میلیارد دلار به ارزش آن اضافه کرد.


فدرر، پولدار دوست داشتنی

در فهرستی که فوربس منتشر کرده یک نام به شدت آشنا به چشم می خورد؛ راجر فدرر. این تنیسور نامدار سوئیسی امسال توانست عنوان ارزشمندترین برند در میان ورزشکاران را به خود اختصاص دهد. 

اگر قرار باشد دستاوردهای این مرد 35 ساله را فهرست کنیم، باید فضای زیادی را برای نوشتن آنها اختصاص دهیم. او که 17 قهرمانی مسابقات تنیس گرند اسلم را در کارنامه پرافتخار خود دارد، حالا ارزشمندترین برند دنیای ورزش هم شده است. فدرر بالاتر از برندهای بزرگی چون لبرون جیمز در بسکتبال، یوسین بولت در دو و میدانی و کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در فوتبال قرار گرفته است. برند لبرون جیمز نزدیــک ترین تعقیـب کننــده راجر فدرر است که 34 میلیون دلار ارزش دارد.

فدرر بزرگ حالا سال ها است که با چندین برند تجاری بزرگ همکاری می کند. نام های تجاری چون نایک (Nike)، رولکس (Rolex)، ویلسون (Wilson)، مرسدس بنز (Mercedes-Benz)، کردیت سوییس(Credit Suisse)، لیندت (Lindt)، ژیلت (Gillette) و موئت اند شاندون (Moet & Chandon) از جمله برندهایی هستند که آقای فدرر در همکاری با آنها درآمدزایی می کند. 

فدرر که هم ورزشکار بسیار پرافتخار و نام آشنایی است و هم از جمله پردرآمدترین چهره های ورزشی است، معمولا در فهرست های گوناگون فوربس پای ثابت است. همین یک ماه پیش بود که این سوییسی خوش تیپ با 67.8 میلیون دلار درآمد در رده چهارم پردرآمدترین ورزشکاران جهان قرار گرفت. در این فهرست پردرآمدترین ورزشکاران دنیا در فاصله ژوئن 2015 تا ژوئن 2016 معرفی شدند. این فهرست تمامی درآمدهای ورزشکار از جمله جوایز نقدی، درآمد حاصل از قراردادها و مبالغی است که بابت حضور در رویدادهای مختلف می گیرد. فدرر همچنین پردرآمدترین تنیسور جهان است. او از سال 2006 که آندره آغاسی، مرد پرآوازه تنیس جهان بازنشسته شد، این عنوان را در اختیار دارد.

فدرر همچنین در میان 100 سلبریتی پردرآمد جهان رده شانزدهم را در سال 2016 به دست آورد. او که صاحب چهار فرزند است، از حدود 68 میلیون دلار درآمد خود (به طور دقیق 67.8 میلیون دلار) 8.7 میلیون دلار را به عنوان حقوق دریافت کرده و 60 میلیون دلار از درآمدش نیز حاصل قراردادهایی است که با برندهای بزرگ گوناگون به دست آورده است. او این 60 میلیون دلار را در فاصله یک سالی که فوربس به بررسی پرداخته، از قراردادهایی که با برندهایی چون نایک، رولکس، مرسدس بنز و کردیت سوییس امضا کرده، به دست آورده است.

فدرر در طول 18 سال ورزش حرفه ای خود 98 میلیون دلار جایزه نقدی دریافت کرده است.

ارزشمدترین برندهای ورزشی از نگاه فوربس

- مترجم سارا گلچین



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها