کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رقابت برای ورشكستگی بين شركت‌های بيمه


کد خبر : ۲۹۵۹۵یکشنبه، ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲:۰۱۱۴۰۶ بازدید

رييس كل بيمه مركزی با اشاره به اينكه فروش بيمه نامه با نرخ غيرفنی و كمتر از قيمت تمام شده و فنی هنر نيست، تاكيد كرد كه شركت‌های بيمه نبايد ...
رقابت برای ورشكستگی بين شركت‌های بيمهرقابت برای ورشكستگی بين شركت‌های بيمه

رييس كل بيمه مركزی با اشاره به اينكه فروش بيمه نامه با نرخ غيرفنی و كمتر از قيمت تمام شده و فنی هنر نيست، تاكيد كرد كه شركت‌های بيمه نبايد براي ورشكستگي با يكديگر رقابت كنند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تعادل، عبدالناصر همتي در نشست خود با مديران عامل شركت‌هاي بيمه ضمن اشاره به عملكرد 6 ماهه صنعت بيمه در سال جاري از همراهي و احساس مسووليت مديران شركت‌ها در كنترل و اصلاح روند فروش بيمه شخص ثالث و وضعيت ذخاير فني لازم براي خسارت‌هاي معوق قدرداني كرد.

وي در نشست سه ساعته خود با مديران عامل شركت‌هاي بيمه ضمن اشاره به عملكرد 6 ماهه صنعت بيمه در سال جاري از همراهي و احساس مسووليت مديران شركت‌ها در كنترل و اصلاح روند فروش بيمه شخص ثالث و وضعيت ذخاير فني لازم براي خسارت‌هاي معوق قدرداني كرد.

وي با اشاره به رشد سريع خسارت‌هاي بيمه‌هاي تكميلي درمان و فاصله گرفتن هزينه‌هاي پوشش‌هاي درماني از حق بيمه‌هاي آن خواستار توجه جدي شركت‌هاي بيمه به اين بخش مهم از پرتفوي صنعت بيمه و كنترل آن شد.

رييس كل بيمه مركزي نرخ‌شكني براي جذب پرتفوي درمان را پاشنه آشيل جدي صنعت بيمه دانست و از مديران عامل شركت‌هاي بيمه خواست در اين خصوص با تدبير بيشتري عمل كنند.

همتي ضمن تاكيد بر كنترل مداوم توانگري مالي شركت‌هاي بيمه و پيگيري افزايش توان مالي صنعت بيمه براي افزايش ظرفيت قبول و نگهداري ريسك اعلام كرد؛ به زودي آيين‌نامه حاكميت شركتي در شركت‌هاي بيمه در دستور كار شوراي عالي بيمه قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به اينكه فروش بيمه‌نامه با نرخ غيرفني و كمتر از قيمت تمام شده و فني هنر نيست؛ تاكيد كرد: شركت‌هاي بيمه نبايد براي ورشكستگي با يكديگر رقابت كنند لذا به خاطر حمايت از حقوق بيمه‌گذاران در جايي كه احساس كنيم توان مالي يك شركت بيمه براي ايفاي تعهدات درحال تحليل است حتما ورود كرده و محدوديت‌هايي بر آنها اعمال خواهيم كرد. همتي ضمن اشاره به اينكه در جهت منافع بيمه‌گذاران از رقابت سالم و سازنده شركت‌هاي بيمه‌يي استقبال مي‌كنيم از شركت‌هاي بيمه خواست با پرداخت به موقع و سريع خسارت به مردم به توسعه بيمه در كشور كمك كنند.

گفتني است در اين جلسه مديران عامل شركت‌هاي بيمه ديدگاه‌هاي خود را در مورد مسائل و مشكلات صنعت بيمه مطرح و پيشنهادات لازم را ارائه كرده و در اين مورد با رييس كل و اعضاي هيات عامل بيمه مركزي به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اين درحالي است كه آخرين آمارها نشان مي‌دهد، رشته بيمه درمان با 106.8 نسبت خسارتي بالاتر از بازار بيمه با 60.7 درصد داشته و اين موضوع نشان مي‌دهد كه وضعيت بيمه درمان همچنان وخيم است و بايد فكري براي رشد درآمد بيمه‌نامه‌ها انجام شود يا تعرفه پزشكان، جراحان، بيمارستان‌ها و مراكز درماني متعادل شود.اين موضوع نشان مي‌دهد كه وضعيت بيمه درمان همچنان وخيم است و بايد فكري براي رشد درآمد بيمه‌نامه‌ها انجام شود يا تعرفه‌ها متعادل شود تا امكان گسترش بيمه درمان وجود داشته باشد و باعث محدود شدن تعداد بيمه‌شده‌هاي درمان و كاهش خدمات نشود و حداقل مي‌توان تعرفه و هزينه‌هاي درمان را مطابق كشورهاي همسايه، كشورهاي اروپايي و آسيايي به گونه‌يي تنظيم كرد كه خدمات و بيمه‌شده‌هاي بيمه درمان گسترش يافته و خدمات مناسبي به هموطنان ارائه شود.  پس از اين رشته‌ها، نسبت خسارت دو رشته بيمه حوادث راننده و شخص ثالث- مازاد با 60.5 و 56.6 درصد بالاتر از اين نسبت در ساير رشته‌هاي بيمه بوده اما پايين‌تر از نسبت خسارت بازار بيمه قرار دارد.

 
انتقال ريسك به بيمه‌هاي بزرگ دنيا

در اين رابطه يك فعال صنعت بيمه مي‌گويد با توجه به گشايش‌هايي كه در سطح بين‌الملل انجام شده، شركت‌هاي ايراني بيمه مي‌توانند ريسك‌هاي خود را به بيمه‌هاي بزرگ دنيا منتقل كنند او درباره لزوم گسترش فرهنگ بيمه نيز معتقد است مردم بايد به بيمه به ديد يك كالاي ضروري نگاه كنند. مجيد صفدري درباره تصويب لايحه تاسيس صندوق بيمه‌هاي همگاني كه در هفته‌هاي گذشته در صحن علني مجلس صورت گرفت، اظهار كرد: ايران از نظر موقعيت جغرافيايي روي نوار زلزله و حوادث قرار دارد. وجود توفان، سيل و حوادث غيرمترقبه طبيعي در اقصا نقاط كشور ما، زنگ خطر را براي ساختمان‌هاي مسكوني، غيرمسكوني، كارخانه‌ها و سرمايه‌هاي مردم به صدا درآورده است. مجلس شوراي اسلامي به درستي به موضوع ورود پيدا كرد. لازم است كه فرهنگ اين نوع بيمه‌ها در كشورمان گسترش پيدا كند تا همه ساختمان‌هاي مسكوني و غيرمسكوني با تهيه بيمه‌نامه حادثه با پوشش‌هاي مربوط به توفان، سيل، زلزله و آتش‌سوزي نسبت به موضوع دورانديشي داشته باشند. وي با اشاره به دوران تحريم و مذاكرات ايران با گروه 1+5 گفت: در زمان تحريم، خيلي از ريسك‌ها در كشور محبوس شده بود و درحال حاضر با توجه به گشايش‌هايي كه در صنعت بيمه اتفاق افتاده، ما به راحتي مي‌توانيم اين ريسك‌ها و خطرات را از سطح كشور جمع‌آوري كرده و توسط بيمه‌هاي اتكايي به كشورهاي ديگر و شركت‌هاي بيمه بزرگ منتقل كنيم بنابراين من بسيار اميدوار هستم كه در ايران با گسترش فرهنگ بيمه‌يي بتوانيم مردم را از لزوم بيمه حوادث غيرمترقبه و طبيعي آگاه كنيم. درحال حاضر اگر توفان يا سيلي اتفاق بيفتد يا زلزله‌يي بيايد چه كسي پاسخگو خرابي‌هاي به بار آمده خواهد بود؟ مي‌توان با تهيه بيمه‌نامه‌هاي اين‌چنيني با حداقل هزينه از خودمان و خانواده‌هايمان حمايت كنيم.

اين كارشناس صنعت بيمه در پاسخ به اينكه به نظر شما اتفاقاتي كه درحال حاضر براي صنعت بيمه كشور در سطح بين‌الملل مي‌افتد چقدر مي‌تواند راهگشا باشد و شما فكر مي‌كنيد چقدر ما در آينده نزديك بتوانيم با بيمه‌هاي اروپايي در ارتباط باشيم، توضيح داد: وقتي ما صنايع، خدمات و افراد مختلف را در بيمه‌هاي مختلف تحت پوشش قرار مي‌دهيم، مجموعه‌يي از ريسك‌هاي مختلف را از سطح جامعه جمع‌آوري مي‌كنيم. بابت اين ريسك‌ها حق بيمه‌يي را دريافت كرده‌ايم ولي اگر همه اين ريسك‌ها و خطرات بالقوه در كشور محبوس شود اين خود زنگ خطري است. صفدري درباره بيمه كشتي‌هاي نفتكش نيز توضيح داد: در زمان تحريم، كشتي‌هاي نفتكش‌ ما بيمه نداشت در صورتي كه وقتي يك كشتي از آب‌هاي ايران خارج مي‌شود بايد بيمه داشته باشد چون ممكن است حوادث مختلفي برايش پيش ‌آيد ولي در زمان تحريم، كشتي‌هاي ما به اميد خدا حركت مي‌كردند و مشخص نبود كه اين سرمايه‌هاي ايراني و دارايي‌هاي مملكت ما در صورت بروز حوادث چه اتفاقي برايشان مي‌افتد.

اين كارشناس صنعت بيمه در پاسخ به سوالي درباره‌ رشد خسارت‌ها در رشته‌هاي اتومبيل و درمان گفت: در حوادثي كه ناشي از خرابي جاده‌ها اتفاق مي‌افتد هميشه انسان مقصر نيست، زمان‌هايي هست كه خود جاده مشكل دارد مثلا استانداردهاي مورد نياز در ساختمان جاده رعايت نشده است.

وي در مورد ضريب نفوذ بيمه گفت: صنعت بيمه در همه دنيا يكي از حلقه‌هاي توسعه‌يافتگي است. در اقتصاد دنيا صنعت بيمه مي‌تواند سرمايه توليد را در اختيار اقتصاد قرار دهد. براساس سند چشم‌انداز ۲۰ساله بايد تا سال ۱۴۰۴ صنعت بيمه‌ سودآور، اقتصادي داراي تعامل با كشورهاي همسايه و به لحاظ ايجاد ظرفيت‌هاي مناسب براي آحاد جامعه باشد و در منطقه جنوب آسيا و خاورميانه حرف اول را بزند، ان‌شاءالله تا آن سال ضريب نفوذ بيمه حدود ۷.۵ درصدي باشد.

صفدري با بيان اينكه بايد كارشناسان حوزه ريسك‌هاي نفت در صنعت بيمه بيشتر شوند، اظهار كرد: ما در صنعت بيمه كارشناس‌هاي حوزه ريسك‌هاي نفت، گاز و پتروشيمي داريم اما كافي نيست بايد در اين مدت به سمت آموزش بيشتر برويم و كارشناسان بيشتري را پرورش دهيم. شركت‌هاي بيمه‌يي كه در ايران هستند، مي‌توانند با انجام كنسرسيوم‌هاي بزرگ ريسك‌هاي بزرگ را بين خود توزيع كنند. اين اتفاق درحال رخ دادن است و خواهش من از مسوولان نفت، گاز و پتروشيمي اين است كه به شركت‌هاي بيمه اطمينان كنند و ريسك‌هايشان را به شركت‌هاي بيمه ايراني بسپارند.

او تاكيد كرد: ما دچار كم‌بينگي شديم و خيلي از مسوولان صنعتگر ما و مسوولان كارخانه‌هاي توليدي به فكر اين هستند كه حق بيمه كم بدهند ولي اگر كارخانه‌يي خوب بيمه نشود و پوشش‌هاي لازم را دريافت نكند، خود او ضرر خواهد كرد چون شركت‌هاي بيمه براساس آنچه بيمه كرده‌اند، خسارت‌ها را پرداخت مي‌كنند و اصل حسن نيت در كار ما يكي از اصول اوليه است پس در نتيجه صنعتگران ما حتما پوشش‌هاي بيمه مناسب اخذ كنند و تنها به فكر اين نباشند كه حق بيمه كمتري دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها