سدان نسبتا جدید چری قرار است همزمان با عرضه در بازار چین و شیلی در ایران هم عرضه شود اما بر اساس تست های فنی آریزو 5 این خودرو آنقدری که در طراحی متفاوت و زیبا عمل کرده، از نظر فنی چنگی به دل نمی زند و بعید است در میان رقبای هم کلاس و هم قیمت خود آرزوی مدیران این شرکت را در فروش محقق کند.
بر اساس این گزارش، آریزو 5 هم در شتاب اولیه تنبل به نظر می رسد و هم از قدرت هندلینگ بالا و ترمزهای خیلی مطمئن برخوردار نیست و شاید در حین رانندگی شما را از آنچه در ذهن داشتید غافلگیر کند. این خودرو در پیچ ها هم خیلی مطمئن نیست و باید حتما سر پیچها سرعت را کنترل کرد.
از دیگر نکات فنی این خودرو می توان به کپی طراحی آن از روی خودروی سراتو و حتی النترا اشاره کرد که آن اصالت خودروهای برندهای معتبر را در طراحی دارد که البته این ضعف را در بین تمام خودروهای چینی می توان تا حدود زیادی تعمیم داد.
جوان تازه وارد چری در خیابانهای چین هم زیاد رویت نمیشود و طبق آمار اعلامی مدیران چری، در شیلی هم فروش چندانی را تجربه نکرده است.
به گفته اغلب نمایندگی های فروش این شرکت، قیمت گذاری 69.4 تا 74.5 میلیونی برای این خودرو مناسب نیست و فروشش را در این شرایط بازار بسیار سخت میکند.
حال باید دید آرزوی فروش آریزو با قیمت نسبتا بالای آن نسبت به امکانات و رقبای خود در بازار ایران محقق می شود یا خیر.