کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا به مرز 1260 دلاری رسید


کد خبر : ۲۸۹۹۱سه شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۵۸۵۴۸ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز سه‌شنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده و به سطح 1260 دلاری نزدیک شده است.

افزایش قیمت طلا در مبادلات امروز سه‌شنبه در حالی است که رشد شاخص سهام مانع از افزایش بیشتر قیمت این فلز زرد شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی به بیش از 1259 دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 97.66 واحد رسیده است. ارزش دلار روز دوشنبه به بالاترین سطح در 7 ماه اخیر رسیده بود.

شاخص سهام آسیا امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شده است. استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا روز دوشنبه در اظهارات مهمی تاکید کرد که فدرال رزرو به اهداف خود در زمینه نرخ تورم و اشتغال بسیار نزدیک شده است.

این اظهارات می تواند گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال را بیشتر کند. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.18 درصد افزایش به بیش از 967 تن رسیده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

بانک مرکزی ژاپن نیز در تازه ترین گزارش خود نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور ابراز امیدواری کرده است. البته به نظر می رسد که اقتصاد ژاپن هنوز نتوانسته است به اهداف مربوط به افزایش نرخ تورم دست یابد.

فدرال رزرو آمریکا نیز تا پایان امسال 2 نشست دیگر در ماه های نوامبر و دسامبر برگزار خواهد کرد. البته بعید به نظر می رسد که با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، فدرال رزرو تصمیمی برای افزایش نرخ بهره در نشست این ماه داشته باشد.

تشدید تنش های سیاسی در خاورمیانه به خصوص اوضاع یمن و سوریه نیز می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا باشد. شورای جهانی طلا نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که تقاضای طلای چین در سال 2017 میلادی همچنان روندی صعودی خواهد داشت و به 900 تا 1000 تن خواهد رسید.

وضعیت تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها