کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک‌قدم تا رسیدن به اهداف سرشماری اینترنتی


کد خبر : ۲۸۹۸۵سه شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰:۰۳۱۹۴۷ بازدید

رئیس مرکز آمار ایران گفت: شمار ثبت نام کنندگان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن تا ساعت 6 صبح امروز (سه‌شنبه) به 8.4 میلیون خانوار رسید که ...

رئیس مرکز آمار ایران گفت: شمار ثبت نام کنندگان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن تا ساعت 6 صبح امروز (سه‌شنبه) به 8.4 میلیون خانوار رسید که 28 میلیون و 250 هزار نفر از جمعیت کشور را در بر می گیرد.

امیدعلی پارسا افزود: تاکنون 16 استان از هدف تعیین شده در مشارکت عمومی برای سرشماری اینترنتی عبور کرده اند. 

مهلت ثبت نام اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ساعت 24 امشب پایان می یابد؛ چنانچه 35 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، جمهوری اسلامی ایران در شمار کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.

بنابراین مرکز آمار ایران، ثبت نام اینترنتی هشت میلیون و 881 هزار خانوار را هدف گذاری کرده و سهم هر استان نیز تعیین شده است.

به نظر می‌رسد تا پایان امروز اهداف سرشماری اینترنتی محقق شده و بیش از 35 درصد جمعیت ایران به صورت آنلاین در سرشماری مشارکت خواهند کرد.

بر اساس گزارش ایرنا، پارسا اعلام کرد: اپراتورهای تلفن همراه از امروز اهدای دو گیگابایت اینترنت رایگان را به همه ثبت نام کنندگان در سرشماری اینترنتی آغاز کردند.

در همین پیوند، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران گفت: مراحل ثبت نام سرشماری اینترنتی با استفاده از سامانه های اپراتورها به طور کامل رایگان است و ثبت نام کنندگان پس از دریافت کد ثبت نام و اعلام آن به اپراتورهای تلفن همراه، هدیه اینترنت رایگان را دریافت می کنند.

«علی اصغر عمیدیان» افزود: هیچ دسترسی خارجی به اطلاعات سرشماری به دلیل استفاده از بستر شبکه ملی اطلاعات ممکن نیست.

همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کنند، از دو گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند.

یک هزار نفر از افرادی که در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، با قرعه کشی از جایزه 10 میلیون ریالی برخوردار می شوند که تاکنون 6 دوره آن انجام شده است.

500 جایزه 10 میلیون ریالی نیز برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده است که بتوانند خانوارهای دانش آموزان را به پرکردن اینترنتی سرشماری تشویق کنند.

مهلت ثبت نام اینترنتی در هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن تا بیست و هفتم مهرماه تمدید شده است و پس از آن سرشماری حضوری از بیست و هشتم مهرماه به مدت یک ماه در سراسر کشور آغاز می شود.

بر اساس برنامه ریزی مرکز آمار ایران، از بیست و هشتم مهر تا بیست و هشتم آبان ماه هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با استفاده از تبلت انجام می شود.

مرکز آمار ایران اعلام کرده است خانوارها پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، کد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به در منزل آن را ارایه کنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند. خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir ثبت کنند.

بر اساس پیش بینی انجام شده، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مرداد سال 1396 منتشر می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها