کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کیف پول خرد الکترونیک تا 2 ماه آینده به تلفن‌های همراه می‌آید


کد خبر : ۲۸۹۳۴دوشنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۴۷۱۶۵۲ بازدید

شرکت‌های گوگل و اپل در دو سال اخیر سرمایه گذاری‌های هنگفتی برای تحول در بخش پرداخت‌های الکترونیک داشته اند که فناوری NFC محور اصلی ...
کیف پول خرد الکترونیک تا 2 ماه آینده به تلفن‌های همراه می‌آیدکیف پول خرد الکترونیک تا 2 ماه آینده به تلفن‌های همراه می‌آید

شرکت‌های گوگل و اپل در دو سال اخیر سرمایه گذاری‌های هنگفتی برای تحول در بخش پرداخت‌های الکترونیک داشته اند که فناوری NFC محور اصلی این تحولات بوده  است. دو روز پیش نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ما هم از جایگزین شدن تلفن های همراه با کارت های بانکی خبر داد و گفت: «این امکان تا دو ماه آینده برای شهروندان ایرانی فراهم خواهد شد.»

محمود واعظی افزود: «با فعال شدن این قابلیت مردم می توانند پرداخت های خرد خود را با تلفن همراه شان انجام دهند.» گرچه وزیر ارتباطات از جزییات این طرح خبر چندانی نداد اما به گفته کارشناسان فناوری، NFC  پایه اجرای این طرح خواهد بود.

بهروز سودمندیان، کارشناس تجارت الکترونیک در این باره به «فرصت امروز» گفت: NFC  تراشه ای است در پشت برخی گوشی های هوشمند که این امکان را به کاربر می دهد با نزدیک کردن گوشی خود به دستگاه های مخصوص، اطلاعات مورد نظر خود را انتقال دهد.  وی افزود: پرداخت های الکترونیکی با روش NFC بخشی از امکانات این فناوری است و می توان انتظار داشت که در سال های آینده توسعه بیشتری پیدا کند.

سودمندیان با اشاره به اینکه استفاده از NFC  در پــرداخت های الکترونیکی مزایای زیادی برای شهروندان دارد، گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های این فناوری حذف همه کارت های بانکی است و کسانی که کارت اعتباری چندین بانک را با خود به همراه دارند، می توانند همه آنها را به طور تجمیع شده روی گوشی خود قرار دهند.

وی افزود: بدون شک با اجرا شدن این طرح می توانیم در آینده نزدیک شاهد حذف دیگر کارت های هوشمند مثل کارت مترو و حتی کارت های ملی باشیم.

این کارشناس در پاسخ به این سوال که امنیت این روش چگونه است و آیا از روش های سنتی امن تر خواهد بود یا خیر؟ گفت: پرداخت با NFC در حال حاضر یکی از امن ترین روش های موجود پرداخت است که کشور های صنعتی از این روش استفاده می کنند.

سودمندیان ادامه داد: نگرانی در این زمینه نباید وجود داشته باشد چون قرار است این طرح برای پرداخت های خرد اجرا شود و اگر هم مشکل امنیتی مثل زورگیری به وقوع بپیوندد قربانی ضرر چندانی نخواهد کرد چون سقفی برای خرید روزانه برای هر مشترک در نظر گرفته خواهد شد و به عنوان مثال هر شخصی می تواند 10هزار تومان در روز از این طریق پرداخت داشته باشد.

وی با اشاره به نقش آن در تسهیل خرید های مردم و حذف وارد کردن رمز  عبور گفت: علاوه بر اینها پرداخت از طریق NFC می تواند هزینه واردات کارت های هوشمند، چاپ اسکناس و ضرب سکه را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.

این فعال حوزه تجارت الکترونیک در پاسخ به این سوال که کسانی که تلفن هوشمند  آنها از NFC پشتیبانی نمی کند آیا می توانند از این روش بهره بگیرند، گفت: کارت هایی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد تا از آن طریق پرداخت های خود را انجام دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها