کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تاسیس بانک غیردولتی تعاون تا پایان سال 95 در ایران


کد خبر : ۲۸۶۷۸دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸:۴۷۴۷۶ بازدید

رئیس اتاق تعاون ایران می‌گوید: امیدوار است که تا قبل از پایان سال تاسیس بانک غیردولتی تعاون اتفاق بیفتد و سهم تعاونی‌ها در بازار پولی و بانکی ...

رئیس اتاق تعاون ایران می‌گوید: امیدوار است که تا قبل از پایان سال تاسیس بانک غیردولتی تعاون اتفاق بیفتد و سهم تعاونی‌ها در بازار پولی و بانکی افزایش پیدا کند.

بهمن عبدالهی در گفت‌وگو با ایسنا، از مذاکره با رئیس کل بانک مرکزی و تایید موافقت اولیه برای تاسیس بانک تعاون خبرداد و گفت: انتظار داریم تا قبل از پایان سال شاهد این اتفاق بزرگ باشیم و سهم بخش تعاون را در بازار پولی و بانکی افزایش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر بانک توسعه تعاون را که با سرمایه دولت تاسیس شده در اختیار داریم، ولی برای افزایش مشارکت و سهم بیشتر تعاونی‌ها در فعالیتهای اقتصادی به یک بانک تخصصی غیر دولتی نیاز داریم که خوشبختانه مقدمات آن در حال آماده شدن است.

رئیس اتاق تعاون ایران ابراز امیدواری کرد:بانک تعاون در آینده نزدیک ایجاد شود و بخش تعاون با ورود به عرصه بانکداری به جایگاه شایسته‌تری دست پیدا کند.

عبدالهی در ادامه با اشاره به لایحه برنامه ششم و سهم تعاون در این لایحه اظهار کرد: این لایحه تاکنون دوبار به مجلس رفته و بازگشته است ولی تاثیرگذاری لایحه به نفع بخش تعاون در شرایط فعلی مهمتر است.

وی گفت: تعاونگران انتظار دارند احکامی که در برنامه پنجم توسعه برای بخش تعاون پیش‌بینی شده و اجرایی نشده است مجدد در برنامه ششم لحاظ شود و همان احکام عینا در لایحه برنامه ششم گنجانده شود.

به گفته رئیس اتاق تعاون ایران، ‌ وقتی در برنامه ششم سهمی برای بخش تعاون دیده نشده طبعا در قانون بودجه هم اعتبار مناسبی پیش‌بینی نخواهد شد با این حال از تمام فعالان تعاونی، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها خواست که برای بررسی کارشناسانه و ارائه نظرات اصلاحی خود نسبت به مفاد لایحه مشارکت کنند و تعامل جدی‌تری با دولتمردان و نمایندگان داشته باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها