کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیش‌بینی اقتصاددانان نسبت به افزایش قیمت طلا


کد خبر : ۲۸۶۲۰شنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵:۴۲۱۵۲۳ بازدید

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت طلا طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

قیمت جهانی طلا طی هفته ای که گذشت بیش از 5 درصد کاهش داشته و با بیشترین افت هفتگی از سال 2013 میلادی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی این هفته کیتکو 18 اقتصاددان ارشد شرکت کرده اند که از این تعداد 14 نفر معادل 78 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند. 3 نفر معادل 17 درصد پیش بینی کرده اند که قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و یک نفر معادل 6 درصد نیز اعلام کرده است که قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد یافت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو 463 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد نیز 264 نفر معادل 57 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند. 137 نفر معادل 30 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و 62 نفر معادل 13 درصد نیز گفته اند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد داشت.

تحلیلگران اقتصادی وال استریت که در 12 هفته گذشته 10 بار روند قیمت طلا را درست پیش بینی کرده اند، بر این باورند که روند صعودی قیمت طلا علی رغم کاهش اخیر، ادامه خواهد یافت.

برخی تحلیلگران معتقدند که آمارهای اشتغال آمریکا می تواند موجب افزایش قیمت طلا در روزهای آینده شود و برخی دیگر کاهش قیمت طلا را موقتی دانسته و اعلام کرده اند که قیمت این فلز زرد در ادامه با افزایش روبرو خواهد شد.

گزارش سایت طلا می افزاید، برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که قیمت طلا در هفته آینده بین 1220 تا 1270 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر می تواند مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در ماه های آینده باشد.

نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد. دو نشست فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی این کشور را روشن خواهد کرد. بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو بخواهد در نشست نوامبر نرخ بهره را تغییر دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها