کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
ایرانیان خودروایرانیان خودرو

مقایسه سه آمریکایی با اصالت


کد خبر : ۲۸۶سه شنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴:۱۷۵۶۸۷ بازدید

می‌توان گفت بسیاری از خودروهای آمریکایی بعد از گذشت چند دهه از تولید مدل‌های مختلفشان، همچنان اصالت خود را حفظ نموده‌اند و به راحتی می‌توان تفاوت آن‌ها را نسبت به دیگر خودروهای جهان تشخیص داد.
مقایسه سه آمریکایی با اصالتمقایسه سه آمریکایی با اصالت

محمدحسن رزاقی: خون آمریکایی هنوز در رگ‌هایشان جاری است. می‌توان آن‌ها را به عنوان جانشینان لایق اجدادشان معرفی کرد. آن‌ها انسان نیستند. تنها آهن، پلاستیک، چرم و دیگر مواد صنعتی هستند که توسط بشر مخلوط شده‌اند. با نام خودرو یا ماشین شناخته می‌شوند. اصالت خود را بعد از گذشت چندین سال حفظ نموده‌اند. می‌توان گفت بسیاری از خودروهای آمریکایی بعد از گذشت چند دهه از تولید مدل‌های مختلفشان، همچنان اصالت خود را حفظ نموده‌اند و به راحتی می‌توان تفاوت آن‌ها را نسبت به دیگر خودروهای جهان تشخیص داد.

در گزارش این هفته به سراغ یکی از خودروهای محبوب و عضلانی گذرموقت وارد شده به ایران رفته‌ایم. خودرویی که با حضورش در بازار از استقبال بسیار بالایی برخوردار شد. در این شماره ملاقاتی با یک دستگاه کاماروSS داریم. کامارو SSهای بسیار زیادی وارد کشور شده‌اند. به خصوص آنکه تعداد مناطق آزاد تجاری بیشتر شده و شاهد ورود هر چه بیشتر این خودروها به کشور هستیم. البته در کنار معرفی این خودرو، مقایسه مختصری میان دو خودروی عضلانی آمریکایی دیگر صورت داده‌ایم که هر سه خودرو به صورت گذرموقت وارد کشور شده‌اند. اما در این گزارش قصد داریم به بررسی مدل‌های قدرتمند این سه خودرو که به ایران وارد شده‌اند، بپردازیم. هر سه خودرو در زمان‌های مختلفی توسط خبرنگار دنیای‌خودرو مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته‌اند. از ویژگی‌های بارز و مهم این سه خودرو بهره‌مندی از پیشرانه هشت سیلندر است. هر سه خودرو تنها ظرفیت حمل چهار سرنشین را دارند. کوپه هستند و صدای خروجی پیشرانه و سیستم اگزوزهایشان به خوبی خاص‌بودنشان را نشان می‌دهد.
در یک سوی میدان خودروساز بزرگ و معروف کادیلاک قرار دارد. در یک سوی دیگر دوج و در آن طرف شورولت پای به میدان گذاشته است. هر کدام از این برندها ویژگی‌های خاص و بارز خود را یدک می‌کشند. کادیلاکCTS_V‌، دوج چلنجر SRT8 و شورولت کاماروSS سه خودروی مورد بررسی در این شماره هستند.

مثل همیشه جذاب است
قبل از هر چیز به سراغ کاماروSS موردنظر می‌رویم. خودرویی که رانندگی با آن متفاوت‌تر از دیگر کاماروSSهای استاندارد در بازار است. نمونه مورد آزمایش از نظر ظاهری و فنی نیز تا حدودی خاص بوده و تغییراتی بر روی آن صورت گرفته است. ظاهر عضلانی و اسپرت کاماروSS به خوبی شما را جذب خود می‌کند. در قسمت جلو یک اسپویلر بر روی سپر جلو سوار شده است که به نوعی ارتفاع خودرو را نزدیک به سطح زمین نشان می‌دهد. یکی از نشانه‌های تشخیص نمونه هشت سیلندر با شش سیلندر وجود هواکش روی کاپوت است. البته علامت برند طلایی رنگ شورولت و حرف SS بر روی جلو پنجره زیبایی خاصی ایجاد می‌کند که متأسفانه در این مدل برچسب‌ها به دلیل نامعلومی کنده شده بود. در قسمت کناری کامارو SS نیز یک باله اسپرت قرار دارد. در نمونه‌های استاندارد SS، جلوی گلگیر عقب دو شیار وجود دارد که وظیفه انتقال هوای خنک را به چرخ‌های عقب بر عهده دارد. در این خودرو این شیارها با یک درپوش پهن و بزرگ‌تر پوشانده شده‌اند. علاوه بر این موارد کاهش ارتفاع خودرو باعث شده تا چهره‌ای خشن و عضلانی‌تر برای کامارو SS ایجاد شود. در بخش انتهایی این کامارو SS نیز یک سپر جدید در نظر گرفته شده است. این سپر شامل دیفیوزر و سراگزوز در طرفین آن است.همچنین بخشی از دیفیوزر نیز با رنگ زرد بدنه تزیین شده است که زیبایی خاصی را به همراه دارد. هیچ وقت از دیدن این خودرو سیر نخواهید شد. در طراحی این خودرو سعی شده با استفاده از خط و خطوط تند و تیز و ملایم در کنار یکدیگر سادگی خودرو از بین برود. 
کامارو SS با ورودش در سال 2010 به بازار به همه ثابت کرد که شورولت می‌تواند خودرویی جلوتر از زمان نیز طراحی کند. این سبک طراحی به هیچ عنوان دلسردکننده و ساده نیست. چه برسد به زمانی که دستی بر سر و روی خودرو بکشید و با سلیقه خودتان ظاهر آن را تغییر جزئی دهید. در داخل کابین هیچ اتفاق خاصی صورت نگرفته است. همه چیز همانند نمونه‌های استاندارد است. چراغ‌های درون کابین رانندگی در شب را بسیار لذت‌بخش می‌کند. چراغ‌های صفحه کیلومترشمار و کنسول مرکزی زیبایی خاصی را ایجاد کرده است.

از پیشرانه تا چرخ‌ها
آن طور که شما تصور می‌کنید رانندگی با یک کامارو SS چندان سخت نیست. همه چیز تحت کنترل شماست، اما باید احتیاط کنید. شورولت کامارو همانند کوروت نیز دارای دیفرانسیل عقب است. مناسب‌ترین گزینه برای انجام حرکات نمایشی و نابود کردن تایرهای عقب. پیشرانه مورد استفاده در این خودرو با کد LS3 شناخته می‌شود. این پیشرانه معروف هشت سیلندر با آرایش خورجینی 6.2 لیتر حجم دارد. شورولت از این پیشرانه در برخی از مدل‌های قدرتمند خود نیز استفاده کرده است. کامارو SS قادر به تولید 426 اسب‌بخار قدرت و 554 نیوتن‌متر گشتاور است. نزدیک‌ترین رقیب برای کامارو SS دوج چلنجر SRT8 است. این خودرو با بهره‌مندی از پیشرانه 6.1 لیتری HEMI قادر به تولید 425 اسب‌بخار قدرت و 569 نیوتن‌متر گشتاور است.
رقیب بسیار قدرتمند این خودرو، کادیلاکCTS-V نیز دارای پیشرانه هشت سیلندر 6.2 لیتری است. اما به لطف بهره‌مندی از سوپرشارژ می‌تواند 556 اسب‌بخار قدرت و 747 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. شاید شرکت دادن CTS-V در این رقابت ناعادلانه است. اما فقط می‌خواهیم یک بررسی مختصر بین این سه عضلانی آمریکایی صورت بدهیم.
برای رانندگی با کاماروSS آماده می‌شویم، غرش پیشرانه از همان ابتدا متفاوت بودن SS را با دیگر نمونه‌های استاندارد مشخص می‌کند. البته شاید استارت خوردن با سوئیچ برای چنین خودروهایی چندان جالب به نظر نرسد. هم‌اکنون بسیاری از خودروسازان سعی دارند از سیستم Key less go stater استفاده کنند. اما شورولت برای کامارو SSها از این تکنولوژی استفاده نکرده است. در صورتی که کوروت، دیگر محصول این خودروساز آمریکایی از این سیستم بهره‌مند است. استفاده از سیستم اگزوز جدید در این خودرو باعث شده تا صدایی متفاوت و طنین‌اندازتری را بشنوید. هرزگردی خودروهای آمریکایی همیشه قابل لمس بوده است. به خصوص آنکه دیفرانسیل عقب هستند و گشتاور بالایی را در دورهای آغازین در اختیارتان قرار می‌دهند. در این خودرو بازی کردن با پدال گاز علاوه بر تولید صدای بسیار جذاب و طنین‌انداز از سیستم اگزوزها، لیز خوردن و هرزگردی خودرو را به همراه دارد. 
پیشرانه 426 اسب‌بخاری کاماروSS به خوبی قدرت را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. به همین علت است که کامارو SS با بهره‌مندی از جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک و این پیشرانه قدرتمند، می‌تواند ظرف مدت زمان 4.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. البته این زمان در CTS-V کوپه 3.9 ثانیه ثبت شده است. در طول مدت زمان رانندگی با این کاماروSS بارها و بارها اقدام به شتابگیری کردیم که هرزگردی لاستیک‌ها و دود پشت‌سر خودرو هیجان رانندگی را دوچندان کرده بود. البته در تمامی مدل‌های کاماروSS، شما در شتابگیری اولیه نیز این هرزگردی را تجربه خواهید کرد. اما با توجه به اینکه نمونه مورد آزمایش تغییرات جزئی در بخش‌های فنی داشته است از جمله تایرها و رینگ‌ها، این هرزگردی تا حدی بیشتر شده است. البته شما در دوج چلنجرSRT8 به خاطر وزن بیشتر باید تسلط بیشتری پیدا کنید. در کادیلاکCTS_V کوپه نیز هرزگردی و حتی منحرف کردن انتهای خودرو تنها با کمی فشار بر روی پدال گاز امکان‌پذیر است. البته کنترل کادیلاک به مراتب آسان‌تر از دو خودروی دیگر است.

شما کدام یک را انتخاب می‌کنید؟!
با تمام این توضیحات شما از بین این سه خودرو، تنها یک انتخاب دارید. اگر می‌خواهید یک خودروی عضلانی با هندلینگ نسبتاً خشک بخرید، دوج چلنجر SRT8 بهترین گزینه برای شما است. مدل‌های 2013 این خودرو در حدود 42 هزار دلار قیمت دارند. همچنین مدل‌های 2010 این خودرو را می‌توانید در حدود 32 هزار دلار پیدا کنید. البته این 33 هزار دلار تنها برای خودرو در نظر گرفته شده و مالیات و هزینه‌های جانبی حساب نشده است. این خودرو تا حدودی شبیه به خودروهای قدیمی آمریکایی است. مصرف سوخت زیاد و سادگی بیش از حد کابین! 
در این خودرو بیشترین صدایی که خواهید شنید، صدای پیشرانه هشت سیلندر 6.1 لیتری با 425 اسب‌بخار قدرت است. دومین گزینه برای خرید، کاماروSS است. هم کوپه دارد هم کانورتیبل. رانندگی با کاماروSS، با آن پیشرانه قدرتمند و حجیم، لذت فراموش‌نشدنی را برایتان به همراه خواهد داشت. نمونه‌های 2013 این خودرو در حدود 35 هزار دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. اما با توجه به آنکه اکثر خودروهای گذرموقت وارد شده به کشور دست دوم و کارکرده هستند، شما می‌توانید با پرداخت 27 هزار دلار صاحب کاماروSS مدل 2011 شوید. کاماروSS زیباتر از دوج چلنجر است. گزینه دیگری که در پیش‌رو دارید، کادیلاک CTS-V کوپه است. با 6.2 لیتر حجم موتور قادر به تولید 556 اسب‌بخار قدرت است. تفاوت اصلی کادیلاک CTS-V با دو خودروی دیگر امکانات و تجهیزات مورد استفاده در آن است. CTS-V به عنوان یک کوپه لوکس و اسپرت شناخته می‌شود. به نوعی یک سر و گردن بالاتر از دو خودروی دیگر است. مدل‌های 2013 این خودروی دیفرانسیل عقب در حدود 63 هزار دلار قیمت دارند. همچنین مدل 2011 این خودرو در بهترین شرایط در حدود 44 هزار دلار قیمت دارد. مجدداً متذکر می‌شویم که قیمت‌های اعلام شده بدون در نظر گرفتن مالیات و عوارض جانبی در دیگر کشورها است. البته شما با این مبلغ نیز می‌توانید به سراغ دیگر خودروهای آمریکایی نظیر کوروت Z06 و همچنین فورد موستانگ شلبی بروید. اگر هم تمایلی به خرید خودرو گذرموقت ندارید می‌توانید از خودروهای وارداتی در این رنج قیمت بهره‌مند شوید. اما باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید که کاماروSS و دیگر عضلانی‌ها به مراتب جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر از خودروهای وارداتی مورد بحث هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها