کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آرايش تدافعی واحدهای صنفی در مقابل دولت


کد خبر : ۲۸۴۳۲سه شنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۳:۴۷۱۵۹۸ بازدید

چندی است كه طرح ويژه برای مبارزه با كالاهای قاچاق در بازار لوازم خانگي كليد خورده و حالا متوليان واحدهای صنفی در اين بازه زمانی با دولتمردان ...
آرايش تدافعی واحدهای صنفی در مقابل دولتآرايش تدافعی واحدهای صنفی در مقابل دولت

چندي است كه طرح ويژه براي مبارزه با كالاهاي قاچاق در بازار لوازم خانگي كليد خورده و حالا متوليان واحدهاي صنفي در اين بازه زماني با دولتمردان در يك حركت مقابله‌يي قرار گرفته‌اند و در رسانه‌هاي مختلف از افزايش قيمت كالاها در بخش لوازم خانگي و لوازم آرايشي خبر مي‌دهند. حال به گفته كارشناسان تشكلي؛ اين حركت مقابله‌يي كه از سوي بازاري‌ها شكل گرفته هدف‌هاي پشت پرده‌يي را دنبال مي‌كند كه در نهايت منجربه شكسته‌شدن اين طرح ويژه (ستاد مبارزه با قاچاق كالا) در راستاي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي خواهد شد.

«تعادل» براي چرايي مقابله با طرح ويژه مبارزه با قاچاق كالا سراغ فعالان صنفي رفته كه در زير مي‌خوانيد:


نبايد هيچ افزايش قيمتي داشته باشيد

نايب‌رييس اتاق اصناف درباره شروع طرح مبارزه با قاچاق كالا به «تعادل» گفت: اين روزها ما شاهد كليد خوردن طرح مبارزه با قاچاق كالا هستيم در برخي محافل رسانه‌يي خبراز افزايش قيمت براي كالاهاي لوازم خانگي به گوش مي‌رسد؛ اين موضوع درحالي است كه در اين بازه زماني توليدكنندگان و شركت‌كنندگان قانوني نبايد هيچ افزايش قيمتي در بازار داشته باشند. بنابراين تقاضاي بنده به عنوان يكي از متوليان صنفي اين است كه افراد كالاهاي خود را از انبار بيرون كشيده و آنها رادر سطح بازار توزيع كنند. ابراهيم درستي در پاسخ به اين پرسش كه اتاق اصناف براي فروشندگاني كه افزايش قيمت را اعمال كرده‌اند؛ چه برنامه‌يي در نظر دارد؛ اظهار كرد: امسال ما بايد در راستاي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي گام‌برداريم و بنابراين واردكنندگان رسمي و توليدكنندگان با اجراي اين طرح بايد همسو باشند تا بتوانيم عرصه را براي ورود كالاهاي قاچاق و قاچاقچيان تنگ كنيم.


كاهش 25 درصدي تعرفه‌هاي لوازم خانگي

به گفته نايب‌رييس اتاق اصناف تهران؛ واحدهاي صنفي لوازم خانگي با افزايش قيمت اجازه ورود و جولان كالاهاي قاچاق را در بازار مي‌دهند كه اميدواريم اين نوع معضلات با شناسايي اين افراد و اقدام‌هاي كارشناسي شده حل و فصل شود. وي گفت: در 25شهريور ماه تعرفه ورود كالاهاي لوازم خانگي از 80درصد به 55 رسيد و اين موضوع جاي خوشحالي دارد؛ به‌واقع در اين بازه زماني ما شاهد كمك‌هاي دولتي براي افزايش آرامش در سطح بازار و اقتصاد در كشور هستيم و به عبارت ديگر با كاهش ديوار تعرفه در عرصه لوازم خانگي ديگر لزومي براي افزايش قيمت اين صنعت مشاهده نمي‌شود.

 
افزايش قيمت كولر گازي در پايان شهريور ماه

درستي در ادامه عنوان كرد: در اين بازه زماني ورود كالاهاي قاچاق پرريسك است و خوشبختانه گلوگاه‌ها مرزي نيز از كنترل كافي برخوردار است. بنابراين يكي از اقدام‌هاي مهم نيروي انتظامي برخورد با قاچاق چيان وسواستفاده‌كنندگان است و اميدواريم نيز در اين راستا (كساني كه به كالاهاي غيرقانوني اقدام مي‌كنند) اشد مجازات براي آنها درنظر گرفته شود. وي در ادامه گفت: در آخرشهريور ماه برخي شركت‌ها در زمينه فروش اقلامي همچون كولر گازي قيمت‌ها را افزايش دادند اين موضوع درحالي است كه در شهريور ماه آن هم براي كالايي همچون كولر گازي نبايد هيچ افزايش قيمتي انجام مي‌شد. از سوي ديگر نيز برخي توليدكنندگان و شركت‌هاي وارداتي در اين بازه زماني افزايش قيمت را در برخي اقلام انجام دادند كه خوشبختانه هم‌اكنون ما شاهد روند نزولي قيمت همانند روال سابق هستيم كه اين نوع اقدام اين افراد نيز جاي تشكر دارد.

 

 عجله‌‌اي براي خريد نداشته باشيد

 درستي با اشاره به تخفيف برخي شركت‌هاي وارداتي گفت: طي سال‌هاي اخير برخي شركت‌هاي وارداتي در شبكه توزيع كالاهاي خود، به واحدهاي صنفي تخفيف‌هايي را اعمال مي‌كردند تا در اين شرايط واحد صنفي به سود عادلانه خود دست يابند، حال اميدواريم كه در اين بازه زماني چنين سياست‌هاي رفتاري (تخفيف‌ به كالاها در شبكه توزيع) همچون گذشته اعمال و برقرار باشد. نايب‌رييس اتاق اصناف اظهار كرد: باتوجه به اجراي طرح ويژه مبارزه با قاچاق كالا برخي سواستفاده‌كنندگان به رفتارهاي ناپسندانه خود ادامه مي‌دهند؛ اين موضوع درحالي است كه ما از مردم مي‌خواهيم تا در زمينه خريد محصول‌هاي لوزام خانگي عجله‌يي نداشته باشند تا تب قيمت‌ها فروكش كند.

 

 تهديد رييس اتحاديه لوازم خانگي به اعضا

از سوي ديگر؛ رييس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي ايران با اشاره به طرح ويژه مبارزه با قاچاق كالا به «تعادل» گفت: اين طرح ويژه كه با هماهنگي وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزيرات حكومتي، ستاد مبارزه با قاچاق كالا و در راستاي اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي كليد خورده و بنابراين همه فعالان صنفي و تشكلي بايد تابع اجراي قوانين باشند؛ چراكه طي سال‌هاي اخير ما شاهد مزين شدن نام اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل هستيم و حال براي كاهش معضلات در عرصه اقتصادي و ريشه كن شدن بحث قاچاق افراد بايد به اجراي چنين قوانيني تن دهند و گرنه اتحاديه سواستفاده‌كنندگان را به مراجعه قانوني معر في خواهد كرد.

 

 اهرام‌هاي خود را داريم

محمدطحان‌پور در پاسخ به اين پرسش كه چرا در راستاي حركت مبارزه با قاچاق واحدهاي صنفي حرف از گران فروشي مي‌زنند، اظهار كرد: اگر قرار باشد واحدهاي صنفي به دليل اجراي اين طرح دست به گران فروشي بزنند ما هم اهرم‌هاي خود را داريم و در اين ميان نيز وظيفه تشكلي همچون اتحاديه شناسايي سواستفاده‌كنندگان در راستاي اجراي قوانين است. وي درادامه توضيح داد: برخي‌ها در مصاحبه ميداني به سرخط‌هايي همچون گراني در بازار لوازم خانگي رسيدند، بنده هم اعلام مي‌كنم كه اگر گراني در بازار در راستاي طرح ويژه مبارزه با قاچاق انجام شده افراد سند و مدرك ارائه دهند و از واحد صنفي مربوطه شكايت كنند تا اتحاديه نيز اين نوع مسائل و اختلاف‌ها را بررسي و رسيدگي كند.

 

 مردم را بدبين نكنيد

طحان پور در ادامه عنوان كرد: هدف از اجراي اين طرح ورود تشكل‌ها به اين امر (مبارزه با قاچاق) كمك به حوزه توليد است و بنابراين واحدهاي صنفي كه به‌طور رسمي واردات را انجام مي‌دهند بايد پيش قدم شوند و مردم را نسبت به ثبات در بازار لوازم خانگي دلگرم كنند. درواقع، شركت‌هاي وارد‌كننده رسمي نبايد افزايش قيمتي نسبت به كالاهاي خود داشته باشند و مردم را نسبت به اين طرح‌ها بدبين كنند. به گفته رييس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي؛ ما آمادگي لازم را براي واحدهاي صنفي متخلف درنظر داريم و اميدواريم بيش از آنكه دامن اختلافات افزايش يابد استقبال از اين طرح نيز انجام شود تا به اين واسطه ما شاهد رشد توليد باكيفيت و صادرات در بخش لوازم خانگي باشيم.

 

 مبارزه با قاچاق منجربه افزايش قيمت شد

همچنين؛ رييس اتحاديه خرازي فروشان و وابسته از گران شدن ۱۰درصدي قيمت لوازم آرايشي و بهداشتي پس از اجراي طرح مبارزه با كالاي قاچاق خبر داد. سيدحسين دكمه‌چي در گفت‌وگو با اتاق اصناف ايران گفت: در جلسه اخيري كه در اتاق اصناف با حضور روساي اتحاديه‌هاي صنفي، نماينده ستاد قاچاق كالا و ارز و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، همگان بر اين مساله اذعان داشتند كه اجراي طرح مبارزه با كالاي قاچاق قيمت اجناس را ۲۰ تا ۲۵درصد افزايش داد و گران كرد. وي افزود: قيمت لوازم آرايشي و بهداشتي نيز پس از اجراي طرح مبارزه با كالاي قاچاق ۱۰ تا ۱۲درصد گران شد. رييس اتحاديه خرازي فروشان در عين حال با تاكيد بر مبارزه با كالاي قاچاق از مبادي ورودي تصريح كرد: با كالاي قاچاق بايد در مرزها مبارزه كنيم نه اينكه به اصناف فشار وارد كنيم. وي همچنين متذكر شد: به تمام واحدهاي صنفي بخشنامه كرديم كه بدون فاكتور رسمي خريد و فروش نكنند اما مشكل اصلي واحدهاي صنفي اجناسي است كه پيش از اين بدون اخذ فاكتور خريداري شده كه بايد براي آن راهكاري انديشيده شود. دكمه‌چي با بيان اينكه واحدهاي صنفي داراي پروانه كسب جنس قاچاق خريداري نمي‌كنند، تاكيد كرد: ما با خريد و فروش اجناس غيراستاندارد هم مخالف هستيم و اتفاقا اگر اجناس غير استاندارد در واحدهاي صنفي يافت شد، بسيار خوشحال مي‌شويم كه همه اجناس ضبط شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها