کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارش سایت امریکایی درباره عملکرد روحانی


کد خبر : ۲۸۳۴۱یکشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰:۰۰۴۷۶ بازدید

آبزرور» در مطلبی تحت عنوان «وعده‌های میانه‌روی به کجا رفتند؟» نوشت: توافق هسته‌ای ایران و شش کشور 1+5 در داخل ایران نتیجه چندانی نداشته است.

3yu0y6s67aw2ztkl83v.jpg

آبزرور» در مطلبی تحت عنوان «وعده‌های میانه‌روی به کجا رفتند؟» نوشت: توافق هسته‌ای ایران و شش کشور 1+5 در داخل ایران نتیجه چندانی نداشته است.

این رسانه با اشاره به باقی ماندن تحریم‌های آمریکا و حتی اعمال تحریم‌های جدید کنگره این کشور علیه ایران نوشت: در حالی‌که بسیاری از هئیت‌های تجاری غربی و آسیایی با عجله به ایران رفتند اما پیشرفت فوق‌العاده کند بوده است. در نتیجه احیای اقتصادی مورد توقع ناشی از سال‌ها مدیریت نادرست رییس جمهور قبلی (محمود احمدی‌نژاد) همچنان برجا مانده است.

در این بین انتقاد از روحانی شدیدتر شده و انتقاد رایج از تیم روحانی این است که ایران در مذاکرات اتمی از خیلی موارد عقب نشینی کرده ولی دستاوردش بسیار کم بوده است. اصولگرایان ایران نیز توافق اتمی را کاپیتولاسیون سیاسی و خیانت به آرمان‌های انقلاب سال ۷۹ میلادی می‌دانند.

بر این اساس، در نماز جمعه اخیر تهران نیز امام جمعه با انتقاد از حسن روحانی عنوان می‌کند که اگر دولت انرژی خود را صرف اقتصاد مقاومتی به‌جای توافق اتمی می‌کرد، آنگاه وضعیت تغییر می‌یافت.

به گزارش فارس، این رسانه امریکایی با اشاره به عدم تحقق وعده‌های روحانی حتی نسبت به پیروان اصلاح‌طلبش نوشت: روحانی حتی به درخواست‌های اولیه هواداران اصلاح‌طلبش که آزادی برخی مخالفان سیاسی از حصر خانگی را خواستار بودند، وقعی ننهاده و از این منظر با افزایش مخالفت‌ها مواجه شده است. این در حالی است که حمایت آن‌ها از ابزارهای پیروزی روحانی بود و اینک بسیاری از چهره‌های مطرح اصلاح‌طلب احساس خیانت می‌نمایند زیرا در باور آن‌ها رییس جمهور به عمد از رسیدگی به این مسئله خودداری می‌کند.

در انتهای این مطلب آمده است: روحانی در سال پایانی ریاست جمهوری قرار دارد و حدنصاب عملکردی وی متوسط است. خلاء افزایش سطح تجارت و اوضاع اقتصادی که از سیاست‌های او دفاع نماید،خود منجر به این شده که انتخاب مجدد روحانی در سال ۲۰۱۷ و مبارزات انتخاباتی‌ وی دشوار باشد.

جالب آن است که دوره ریاست جمهوری روحانی مصادف با ریاست جمهوری اوباما شده که خود را موافق با مذاکره مستقیم با ایران که هنوز بین برخی حلقه‌ها در آمریکا یک تابو است، نشان داد. با این حال، بهبود روابط دوجانبه حاصل نشد. شاید تاریخ دوره ریاست حسن روحانی را به عنوان فرصت از دست رفته غم‌انگیز قضاوت مورد قضاوت قرار دهد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها