کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

كيف پول الكترونيكی در گرو مجوز بانك مركزی


کد خبر : ۲۸۳۳۰یکشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۸:۴۷۹۳۲ بازدید

روز گذشته وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به همراه معاونان خود در ساختمان مركزی اپراتور دوم حاضر شد و به افتتاح پروژه‌های مخابراتی اين ...
كيف پول الكترونيكی در گرو مجوز بانك مركزیكيف پول الكترونيكی در گرو مجوز بانك مركزی

روز گذشته وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به همراه معاونان خود در ساختمان مركزي اپراتور دوم حاضر شد و به افتتاح پروژه‌هاي مخابراتي اين اپراتور پرداخت.  در حاشيه اين مراسم وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: كميته بررسي ميداني اجراي درست طرح ترابردپذيري موبايل تشكيل شده است از برخورد جدي با اپراتورهايي خبر داد كه در اين زمينه كارشكني مي‌كنند.

وي اظهار كرد: برخي از اپراتورها با موضوع ترابردپذيري موبايل موافق نيستند و به همين دليل هفته گذشته كميته‌يي ويژه در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تشكيل داديم تا اجراي اين طرح را به صورت ميداني مورد بررسي قرار داده و موانع را اعلام كنند. به اين ترتيب كه قرار است افراد متعددي در اين طرح ثبت نام كرده تا ببينيم مشكل از كجاست.

وزير ارتباطات ادامه داد: در صورتي كه با كارشكني در اجراي اين طرح مواجه شويم قطعا به اپراتور مربوطه تذكر مي‌دهيم و در صورتي كه اين تذكر كارساز نشود، ابزارهاي زيادي براي برخورد با اپراتور خواهيم داشت. چراكه ترابرد‌پذيري حق مردم بوده و مشتركان بايد بتوانند با حفظ شماره خود، اپراتور خود را در صورت تمايل تغيير دهند.  وزير ارتباطات در مورد محاسبه قيمت جداگانه خدماتي كه كاربران از شبكه اينترنت مي‌گيرند و نيز خدماتي كه در بستر شبكه ملي اطلاعات دريافت خواهند كرد، گفت: براساس تصميمات كميسيون تنظيمات مقررات ارتباطات، اعمال قيمت جداگانه براي اين دو سرويس در تمامي اپراتورهاي موبايل، شركت‌هاي اينترنتي و مخابرات لازم‌الاجراست و بار ديگر نيز اين مصوبه را به اپراتورها ابلاغ خواهيم كرد تا آن را انجام دهند. چراكه معتقديم مشتركي كه از پهناي باند داخل استفاده مي‌كند بايد تعرفه‌يي كه پرداخت مي‌كند كمتر از تعرفه‌يي باشد كه از پهناي باند خارجي استفاده مي‌شود.  وزير ارتباطات در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار تعادل مورد اجراي طرح رجيستري گوشي‌هاي موبايل گفت: اجراي اين طرح فعلا به صورت آزمايشي و موقت است تا بررسي كنيم چه مشكلاتي با آن همراه خواهد بود.  وي ادامه داد: اين موضوع يك كار بزرگ است كه زمان آن مشخص نيست و به محض اينكه نتايج آن مشخص شود به صورت رسمي براي اجرا اعلام مي‌شود.  وزير ارتباطات در مورد تغيير قيمت در بسته‌هاي اينترنت ايرانسل نيز گفت: آنچه مربوط به ما مي‌شود و به آن نظارت مي‌كنيم اين است كه اپراتور از سقف قيمت تعيين شده مطابق با مصوبه كميسيون تنظيم مقررات بالاتر نرود. اما در صورتي كه تعرفه در زير قيمت مشخص شده باشد، مشكلي براي تغيير وجود نخواهد داشت.

وزير ارتباطات در ادامه از ارائه انواع خدمات پرداخت خرد با كيف پول روي شبكه موبايل خبر داد و گفت: با استفاده از شبكه شتاب اين مهم صورت مي‌گيرد، اين درحالي است كه در زمينه ارائه اين سرويس به دليل مشكلات سيستم بانكي ۲سال است كه تاخير داريم و با مذاكرات طولاني كه با رييس بانك مركزي داشته‌ايم، آنها را متقاعد كرده‌ايم تا در اين زمينه رضايت دهند.

وي افزود: در اين خصوص كميته‌يي به رياست رييس سازمان فناوري اطلاعات تشكيل شده و ۴جلسه نيز در اين مورد با مسوولان بانك مركزي داشتيم تا در نهايت ارائه خدمات بانكداري موبايل و كيف پول الكترونيكي با موافقت بانك مركزي انجام شود. اين موضوع ارائه خدمات را براي مردم تسهيل مي‌كند و تحولي در حوزه بانكداري الكترونيك خواهد بود.

واعظي با بيان اينكه فاز دوم شبكه ملي اطلاعات در دهه فجر امسال افتتاح مي‌شود، خاطرنشان كرد: در همين حال به دنبال ايجاد دولت همراه در كشور هستيم و با وجود پوشش نسل سوم و چهارم در شهرهاي كشور اميدواريم در توسعه زيرساخت‌ها در بخش موبايل و توسعه كسب و كار و ايجاد اشتغال نيز موفق عمل كنيم.

وي با اشاره به لزوم استفاده عظيم از ديتا و اينترنت در كشور و توسعه پهناي باند تاكيد كرد: با وجود اينكه براي اجراي اين سياست مخالفان بسياري داريم و حتي كارت زرد از مجلس گرفته‌ايم اما به هر حال با وجود اينكه سياست توسعه ديتا و پهناي باند در راستاي اهداف نظام و رهبري است، اين سياست را با جديت پيگيري مي‌كنيم.  وي در مورد اجراي پروژه نسل ۴ ارتباطات ثابت در استان‌هاي كشور توسط ايرانسل نيز گفت: با وجود اينكه اپراتور چهارم فيبر نوري تاكنون نتوانسته است تعهدات خود را در كشور اجرايي كند، اجراي اين سرويس توسط ايرانسل مي‌تواند خلأ دسترسي به اينترنت پرسرعت ثابت را براي مردم پر كند همچنين دسترسي مردم به شبكه ملي اطلاعات را تسهيل كند.

 در اين مراسم با درخواست وزير ارتباطات، مكالمه روي اينترنت واي فاي براي زائران كربلا ممكن شد. براساس خدماتي كه از طريق اين سرويس قابل دريافت است هر مشترك مي‌تواند از طريق اينترنت واي فاي به هر مقصدي كه بخواهد تماس برقرار كند. در اين سرويس، مشترك امكان اين را دارد كه حتي در كشورهاي خارجي طرف رومينگ نيز با ايران يا ساير نقاط دنيا تماس برقرار كند.

- روزنامه تعادل



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها