کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

رسانه ملی نباید محل تبلیغات فرآورده‌های طبیعی دروغین باشد

کدخبر:۲۸۲۰۳چهارشنبه، ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳:۴۷۱۴۰۳ بازدید

مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تبلیغات نباید عوام فریبانه باشد از رسانه ملی خواست بر تبلیغات ...
رسانه ملی نباید محل تبلیغات فرآورده‌های طبیعی دروغین باشد

مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تبلیغات نباید عوام فریبانه باشد از رسانه ملی خواست بر تبلیغات غیر واقعی فرآورده ها نظارت بیشتری داشته باشد.

امیر حسین جمشیدی اظهار کرد: همه اسناد بالادستی، نظیر سیاست های کلی سلامت و برنامه پنجم، این سازمان را مجاب می کند که به مقوله فراورده های طبیعی و سنتی یک نگاه ویژه ای داشته باشد. 
 
وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت ملزم است زمینه توسعه این فرآورده ها را فراهم کند، افزود: سازمان غذا و دارو به شدت در پی توسعه این فرآیند است. 
 
مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در ۱۰ سال گذشته رشد تولید این فرآورده ها افزایش داشته، به گونه ای که حدود ۱.۲ پروانه در هر روز کاری صادر شده و اهل فن می دانند که کار کوچکی نیست. 
 
جمشیدی تصریح کرد: سازمان  غذا و دارو به دنبال مصرف منطقی این فرآورده هاست و هیچ گاه دنبال این موضوع نیست که اینها، به میزان خیلی زیاد و بدون هیچ علم و تخصصی مصرف شود. 
 
وی با اشاره به اینکه نباید به هر قیمتی به سمت توسعه این فرآورده ها گام بر داریم گفت: در وهله اول می بایست سلامت مردم را در نظر گرفت؛ موارد بعد حمایت از کادرهای درمانی فعال در این حوزه و افرادی است که در تولید دانش فنی و نیز ساخت این فرآورده ها گام بر می دارند. 
 
جمشیدی تصریح کرد: در حال حاضر مجرای قانونی عرضه این فرآورده ها تنها داروخانه ها هستند که متاسفانه در عطاری ها به فراوانی مشاهده می شود. 
 
وی افزود: فروش این فرآورده ها در هر مکانی به جز داروخانه ها ممنوع و غیرقانونی است. 
 
جمشیدی گفت: تبلیغات فرآورده های طبیعی و سنتی تولید داخل کشور به شرط ارائه مستندات علمی و رعایت سایر ضوابط و مقررات بلامانع است. 
 
وی ادامه داد: تبلیغ این مهم کمکی برای ترویج فرآورده های طبیعی و سنتی است تا فرهنگ سازی در ارتباط با این فرآورده ها صورت گیرد. ولی زمانی که ادعاهای مطرح شده از مجوزهای مربوطه و اثبات شده فراتر می رود امکان گمراهی مصرف کنندگان و مردم بوجود می آید. 
 
مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در برخی موارد تبلیغات رسانه ای اعلام می شود که با مصرف فرآورده ای خاص مثلا ۱۰ درصد به موهای شما اضافه و یا هر روز درصدی از وزن تان کم و یا درصدی به وزن تان اضافه می شود و این درحالی است که چنین چیزی اصلا صحت ندارد. 
 
جمشیدی با بیان اینکه هر یک از این تبلیغاتی که خارج از ضوابط  از رسانه ها به ویژه رسانه ملی پخش شود باعث تعلیق مجوز صادره خواهد گردید مگر اینکه منطبق بر آئین نامه ها و قوانین جاری سازمان غذا و دارو باشد و تداخلی با آن ایجاد نکند، خاطرنشان کرد: تبلیغات مجوز دار هم نباید عوام فریبانه باشد. 
 
وی، از صدا و سیما خواست قبل از تبلیغ هر فرآورده ای، با سازمان غذا و دارو هماهنگی کند.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

دادا: 1395/7/708:49:42،
63
31
رسانه ميلي كه كلا شده تبليغ ايرانسل همراه اول اول ماركت و ....واقعا .....شده به شان رسانه ملي بعد هم ميان پررو پررو ايراد شبكه هاي ماهواره اي رو ميگيرن
تاراس بولبا: 1395/7/709:28:34،
63
27
همه تبلیغات در مورد شامپو دروغه
سالار : 1395/7/709:35:00،
66
39
ببخشید منظور کدوم رسانه ملی هست ؟
رسانه ملی هم مگه داریم!!!
ما فقط یه رسانه میشناسیم که اونهم دست اقلیت هست!!!
داوود: 1395/7/710:52:10،
46
32
رسانه میلی فقط در خدمت مجریهای میلیاردی هست.
کوکی: 1395/7/712:14:50،
37
26
رسالت اصلی رسانه ملی ایران رو بهتون میگم...
1- مهمترینش تحریک مردم هستش حالا واسه هر موضوع و عنوانی.چه خرید محصول داخل چه شرکت در راهپیمایی این مهمترینش برای اهداف مشخصه.
2- دومین رسالتش دروغ هستش.خیلی راحت میان و میگن شاخص هامون خوبه آمارها همه خوبن و خیلی چیزای دیگه.طوری که مردم فکر میکنن این برنامه اصلا مربوط به ایران نیست.
علیرضا: 1395/7/708:51:01،
45
29
ای بابا بعد از 10 سال تازه یادتون افتاده برا تبلیغات غیر واقعی هماهنگی بیشتری کنند یعنی بازم قاطعانه با این موضوع برخورد نمی کنید
حمید: 1395/7/708:51:07،
63
27
صدا و سیمای میلی این مملکت نمره اش منفی 20 است و هر کسی پول بده اون کاری نداره صحیح است یا نه بلکه مهم پول است مگر یادتان رفته تبلیغات کرم حلزون و سهام پدیده و هزاران کوفت و زهر مار دیگر را .
سالار : 1395/7/709:12:12،
50
42
کارمندی که با سهمیه درس خونده و با سهمیه استخدام شده چطور میتونه برای یک سازمان بازدهی و کارکرد مثبت و رو به جلو داشته باشه...
تا کی جمله ی ما فقط به افراد متعهد نیاز داریم میخواد در این مملکت اجرا میشه فقط خدا میدونه!!!
kambiz: 1395/7/710:11:20،
60
34
مگه کسی تلویزیون هم نگاه میکنه؟
پول نفت: 1395/7/710:51:15،
39
35
من که هر وقت تلویزیون روشن کردم یا داره تبلیغ ماده شوینده میکنه یا روغن
جهان: 1395/7/711:30:31،
46
39
من نمیدونم...مغز ملت کار نمی کنه چرا...///بابا شامپو ریزش مو وجود نداره...بفهمین....من خودم داروخانه دارم
سعید: 1395/7/712:36:11،
32
37
جمله که هیچی اگر یه کلمه حرف راست و درست از رسانه مالی! شنیدین و پیدا کردین حتما خبرم کنین ...
محسن96: 1395/7/712:49:14،
34
33
با این حرفی که این زد یاد کرم حلزون افتادم :|
واقعا اون اصل بود اصلا هم عوام فریبی نبود
حسن صلح دوست: 1395/7/719:10:42،
25
29
صدا و سیما جدیدا باپخش برنامه تبلیغات دروغین شامپوی رویش مو از کانالهای کشوری و استانی برای دریافت پول تبلیغات زشت ترین روش را انتخاب کرد

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار