کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا بنزین برخی از جایگاه‌ها برکت ندارد؟


کد خبر : ۲۸۱۴۹دوشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۱۱۷۶۰۲ بازدید

اگر صاحب خودروی شخصی هستید حتما بارها متوجه این موضوع شده‌اید که بنزینی که از برخی از جایگاه ها دریافت می کنید زودتر از زمان انتظار تمام ...
چرا بنزین برخی از جایگاه‌ها برکت ندارد؟چرا بنزین برخی از جایگاه‌ها برکت ندارد؟

اگر صاحب خودروی شخصی هستید حتما بارها متوجه این موضوع شده‌اید که بنزینی که از برخی از جایگاه ها دریافت می کنید زودتر از زمان انتظار تمام می شود، گویی بنزین برخی از جایگاه ها برکت ندارد!

خالی شدن باک بنزین یا بازگشت آمپر بنزین به حالت قبل از سوخت گیری، مشکلی است که افراد بسیاری با آن مواجه شده اند، به طوری که برخی مصرف کنندگان به این موضوع اعتقاد دارند که ممکن است برخی جایگاه داران کم‌فروشی کرده یا آب و هوا قاطی بنزین می کنند.

این مساله در ذهن مصرف کنندگان تا جایی قدرت گرفت که بیژن زنگنه، وزیر نفت را نیز وارد ماجرا کرد و زنگنه در اوایل سال جاری، جایگاه‌داران را به کم‌فروشی متهم کرد و گفت که هر سال 300 تا 400 نفر از مدیران جایگاه‌ها به زندان می‌روند که عمده دلایل آن عدم پرداخت بدهی به شرکت نفت، قاطی کردن گازوئیل با بنزین و کم‌فروشی است.

گفته وزیر، واکنش های بسیاری را از سوی مردم و مسئولان زیربط به همراه داشت، به طوری که کانون کارفرمایی جایگاه‌داران ایران در جوابیه ای ادعای وزیر را رد کرد و این صحبت‌ها را غیرکارشناسی دانست. در این جوابیه آمده بود که با توجه به نظارت واحد مهندسی شرکت و پلمب بودن کلیه تجهیزات تلمبه که شامل 14 عدد پلمب در هر تلمبه است، با وجود کنترل سازمان‌های مربوطه از جمله سازمان استاندارد و واحد کنترل کیفی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، امکان کم‌فروشی در جایگاه‌ها وجود ندارد.

این اظهارات در حالی است که سال گذشته هم رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت در رابطه با کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌های سوخت گفته بود که چیزی به اسم کم‌فروشی، اضافه کردن گاز و آب در بنزین نداریم زیرا در طول 24 ساعت واحد کنترل کیفیت شرکت ملی نفت ایران در جایگاه‌های سراسر ایران حضور دارند.

با وجود این گفته‌ها، مشکل نارضایتی مردم از برخی از جایگاه‌های سوخت همچنان به قوت خود باقی است و شهروندان در عمل در مورد بنزینی که ازجایگاه های مختلف دریافت می کنند به یک نسبت رضایت ندارند و عنوان می کنند بنزین دریافت شده از برخی جایگاهها با سرعت بیشتری سوخت می شود.

برخی از افراد دلیل اینکه بنزین برخی از جایگاه ها زودتر از موعد مورد انتظار سوخت می شود را خصوصی بودن جایگاه می‌دانند و می گویند معمولا بنزین جایگاه‌هایی که در سر در آن‌ها عنوان "خصوصی" ثبت شده است، سریع تر از جایگاه های دولتی تمام می‌شود.

برخی دیگر مشکل را از دستگاه‌های نازل می‌دانند و ادعا دارند عمر دستگاه نازل در برخی از جایگاه‌ها به اتمام رسیده است و جایگاه‌داران به دلیل اینکه خراب بودن دستگاه های نازل باعث ورود هوا به بنزین می‌شود، دستگاه‌های خود را تعویض نمی‌کنند.

از سوی دیگر بخار گرفتن باک بنزین، استفاده از کولر ماشین، تنظیم نبودن باد لاستیک و... از جمله دلایلی است که برخی از جایگاه داران به مشتریان ناراضی از سرعت پایان یافتن سوخت مصرفی ارائه می‌کنند که البته برای مشتریان قابل قبول نیست و این افراد، مخصوصا خانم‌ها که معمولا سوخت گیری را به عهده جایگاه‌داران می گذارند همچنان اعتقاد  دارند که برخی از جایگاه‌داران شاسی نازل را طوری تنظیم می کنند که همراه بنزین، هوا هم داخل باک می‌شود.

هرچند باوجود گذشت نزدیک به هفت ماه از انتقادات وزیر و پاسخ جایگاه‌داران، گردوخاک این موضوع تاحدودی فرونشسته است، اما نارضایتی مردم حاکی از این است که انتقاد وزیر و پاسخ کانون کارفرمایی جایگاه‌داران ایران پس از 7 ماه هنوز نتیجه روشنی در بر نداشته است و آنچه که در این میان حائز اهمیت است، ابهامات موجود در زمینه کیفیت بنزین، سوالات بی جواب و نارضایتی دنباله دار شهروندان است که باید پاسخی برای آن اندیشیده شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها